• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalwaardes en snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Robbiej
  • Startdatum Startdatum
R

Robbiej

Zeggem signaalwaardes eigenlijk hoeveel snelheid je kan halen?

Ik heb nu 10 mbit met de volgende waardes, maar ik heb nu 60 mbit aangevraagd.. gaat dat problemen opleveren?

Downstream
Freq/Power: 306.750 MHz 6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 29.400 MHz 52 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
 
Robbiej zei:
Zeggem signaalwaardes eigenlijk hoeveel snelheid je kan halen?
Nee, in de basis zegt het alleen of je verbinding heb of niet.. zolang je verbinding heb heb je theoretisch
je max.. echter hoe hoger hoe meer of eerder kans op uitval van internet.. 52 dbmv upstream is wat hoog..
staat hij rechtstreeks op de aop? (overnamepunt in de meterkast meestal)
 
Mango zei:
Nee, in de basis zegt het alleen of je verbinding heb of niet.. zolang je verbinding heb heb je theoretisch
je max.. echter hoe hoger hoe meer of eerder kans op uitval van internet.. 52 dbmv upstream is wat hoog..
staat hij rechtstreeks op de aop? (overnamepunt in de meterkast meestal)

Zit rechtstreeks op de splitter naar de modem in de woonkamer (hoofdpunt)
 
Als dat je hoofdaansluitpunt is dan is dat geen probleem..
maar als je een aansluiting in de meterkast heb waar de groene kabel je huis
binnen komt zal daar ook de fiber-modem moeten staan straks. Als het goed
is kan je kiezen voor een monteur en is het nu nog gratis dacht ik, dus als je
toch fiber 60 of hoger neemt.. laat die monteur het aansluiten en als het niet
goed is is het zijn probleem ;)
 
Mango zei:
Als dat je hoofdaansluitpunt is dan is dat geen probleem..
maar als je een aansluiting in de meterkast heb waar de groene kabel je huis
binnen komt zal daar ook de fiber-modem moeten staan straks. Als het goed
is kan je kiezen voor een monteur en is het nu nog gratis dacht ik, dus als je
toch fiber 60 of hoger neemt.. laat die monteur het aansluiten en als het niet
goed is is het zijn probleem ;)

sorry maar wat je nu zeg ben ik het niet mee eens
hier heb ik zelf betaalt voor fiber aansluiten maar hij kijk gewoon of singaal goed is haal je snelhied niet dan heb je gewoon pech

hier zijn in die 11 weken al 5 binnen monteurs geweest moets maar genoegen nemen met 40Mb douw upload 3Mb
zij kunnen er niks aan doen dat upc zelf zit teklote
maar morgen komen ze weer
 
Dat weet ik, wat dat betreft hoop ik dat jij en ik uitzonderingen zijn...

maar in de basis hoort de monteur ervoor te zorgen dat het goed werkt..
 
Terug
Bovenaan