• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalverlies ................. ???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Barrel
  • Startdatum Startdatum
B

Barrel

Al geruime tijd gebruiken wij de HDTV box. In eerste instantie was ik enthousiast over de beeldkwaliteit en mogelijkheden van deze box. De box is aangesloten met een hoge kwaliteit coax-kabel van 5 meter. Nu sinds enkele maanden is de ontvangst van de meeste HD zenders, BBC 1 & 2 (blokkerig beeld) , Belgie 1 & 2, Humor TV, MGM, SyFy en andere verstoord door de beruchte "signaalverlies" melding. Andere HD zenders kunnen wel zonder problemen ontvangen worden.
Voor ons heeft HD TV geen enkele zin meer en we overwegen om met UPC te stoppen.
Herkent iemand deze problemen ?
 
Wat is het alternatief? interactieve tv van KPN daar zou ik met geen haar op mijn hoofd aan denken omdat te nemen.
Als ik in uw situatie zou verkeren en ik er met Upc niet uit zou komen zou ik beslist voor de schotel kiezen en met internet zonder meer bij upc blijven, aangezien ik adsl maar niks vind.
 
Nee, idd er lijkt geen goede alternatief te zijn .....
Met Tele 2 heb ik ook slechte ervaringen (mobiel) en KPN .... geen optie !
Ik zal me naar de UPC winkel moeten slepen.

Ik lees dat er nu andere (Cisco) ontvangers worden verstrekt ? Misschien ligt daar een oplossing...
Wij hebben op dit moment de zwarte Philips ontvanger.
 
Als je de drie tuners van de philips kan missen, de cisco heeft er maar twee waar je maar een progamma kan opnemen en 1 bekijken tegenover de philips die twee opnamen aankan is dat een alternatief.
Heb je al naar je AOP of WCD gekeken of dat juist functioneerd want als daar iets mis is krijg je ook last van dit soort problemen.
Als je zeker weet dat het je bekabeling niet is dan kun je dat ook door UPC zonder kosten laten controleren.
Dit geld alleen voor WCDs die als AOP dienen en waar de groene kabel binnenkomt.
 
Bedankt voor je reactie Cornelis !
Sorry, maar wat is AOP of WCD ?
 
AOP is abonnee overname punt in de meterkast en WCD is de wand contact doos als de groene kabel zoals in veel oudere woningen de huiskamer binnenkomt.
En alles tot en met het overnamepunt is eigendom van UPC en zal als het niet goed werkt door UPC kosteloos vervangen worden.
De eventuele WCDs na het overnamepunt zijn voor eigen rekening.
Omdat je niet aangeeft waar jouw AOP zit en we de situatie niet precies weten is advies hierin lastig.
Je hebt ook nog internet en eventuele splitters kunnen ook oorzaak zijn.
 
Ik heb een WCD met 2 aansluitingen (radio & TV) maar hoe kan ik deze testen of deze goed functioneert ?
En kan ik deze zonder problemen vervangen ?
 
Maar is dat tevens A.O.P of zit dat AOP in je meterkast.
Als deze WCD tevens het AOP is en je kabels en eventuele splitters zijn goed, dan kun je het beste contact met UPC opnemen met je klachten aangezien dan UPC verantwoordelijk is voor de WCD.
Als het geen AOP is ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele vervanging.
Bij een WCD heb ik de ervaring dat door werking af en toe moertjes en schroefjes zich loswerken en tot gemelde klachten leiden, ook een verouderde WCD die er in veel wonigen nog zit kan bij DTV en zeker bij HDTV tot gemelde klachten.
Ook de ringetjes van de bevestiging van de F connector en IEC connector van diverse WCDs werken zich regelmatig los.
 
Lees deze faq eens https://ziggoforum.nl/topics/30045/. En dan gaat het uiteraard om het stukje frequency scan, waarin je dus de box kunt rapporteren hoe goed of slecht het signaal is wat er binnenkomt. En heb je al eens geprobeerd het apparaat opnieuw te installeren via fabrieksinstellingen?
(Menu ==> Instellingen => Fabrks instellingen => Pincode invoeren meestal 0000 en dan installatie doorlopen, activatiecode is hier te vinden https://ziggoforum.nl/topics/12488/)
Dit wil namelijk het signaal op de een of andere manier verbeteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je makkelijk wilt uitsluiten of je binnenhuisbekabeling niet op orde is, leg dan tijdelijk een directe kabelverbinding tussen de UPCbox, en het punt waar de kabel het huis binnenkomt, dus vóór alle splitters. Zoek naar de groene kabel zoals Cornelis terecht al zei. Veelal is het probleem opgelost en ga je dingen verder uitsluiten, Want contact dozen, stekkertjes, kabelbreuk, Splitters met hoge dempingwaardes..., enz. enz.

Ik andere gevallen was het veelal de wcd die voor problemen zorgde. ;)
 
Terug
Bovenaan