• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalverlies Thomson Mediabox na zappen

G

glen2509

Ik heb nu ongeveer 6 maanden UPC digital met een Thomson Mediabox maar ben echt behoorlijk geirriteerd over het apparaat. Zodra ik aan het zappen ben verschijnt na enkele seconden in beeld: "signaalverlies check uw kabels ...". Dit gebeurt ook al als je heel langzaam zapt dwz 3-4 seconden per kanaal. De enige manier om deze tekst ongedaan te maken is door de stekker (220V) van de mediabox eruit te trekken en er weer in te pluggen. Ik weet heel zeker dat mijn kabels en bekabeling goed zijn, omdat ik een van de duurdere coaxkabels (6 euro per meter) en connectoren heb gebruikt. Daarnaast als je in mediabox op instellingen klikt, wordt gemeld dat het signaal ongeveer 60% is en de kwaliteit 100%. Kortom met deze mediabox is de ontspanning heel snel verdwenen en ben je de hele avond bezig met het uit de stopcontact halen van de stekker en andersom. Hebben meer mensen hier last van of is mijn Mediabox niet goed?
Ik hoor graag van jullie!
 
Dit hebben we volgens mij "allemaal" wel eens. De een vaker dan de andere.
Ik heb het ongeveer 5-6x per week dat ie vastloopt na het zappen.

ff zoeken in het forum dan was je dit tegengekomen : https://ziggoforum.nl/topics/14754/
Zou dus in theorie verholpen moeten zijn na de upgrade.
We zullen zien :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens de insiders wordt het vanaf 6 september beter op dat punt inderdaad. We wachten 't af.
 
heel bekend verhaal dit. Heb er zelf ook 1 a 2 keer in de week last van. Is iets in firmware wat duidelijk verbeterd moet worden. Hopelijk kunnen ze dit keer een hoop zaken van onze problemen/wensenlijst fixen. 6 september t aftellen is begonnen. moet het eerst allemaal nog maar zien.
 
Hallo,

Ik heb dit probleem wel 3 a'4 keer per dag, zit nu op de op 6 september te wachten( nee geen 11 sept.)
Indien het probleem dan niet is opgelost, denk ik er hard over na om de box de deur uit te zetten.
UPC denkt volgens mij maar aan één ding en dat is niet aan de klanten.
Heb hier ervaring mee B.V. internet met telefoon ??

Waarom IkWeer :9
 
Als je het meerdere keren op een avond TV kijken hebt, let er dan even goed op dat de box minimaal 5cm aan de onderkant en liefst ook aan de bovenkant vrije ruimte heeft.
Dit kan een oorzaak zijn van oververhitting, gevolgd door vastlopen/wegvallen van het beeld (signaalverlies)!
Ik spreek (helaas) uit ervaring :-\
 
sdirkx zei:
Als je het meerdere keren op een avond TV kijken hebt, let er dan even goed op dat de box minimaal 5cm aan de onderkant en liefst ook aan de bovenkant vrije ruimte heeft.
Dit kan een oorzaak zijn van oververhitting, gevolgd door vastlopen/wegvallen van het beeld (signaalverlies)!
Ik spreek (helaas) uit ervaring :-\

Ook ik heb hetzelfde probleem, echter is (nog) niet heel erg storend omdat het signaal vanzelf weer terugkomt. Een enkele keer moet ik even de stekker van de kabel er uithalen en dan is het weer goed.

Trouwens:
Het apparaat staat toch op pootjes ? Moet ik er zelf ook nog iets onder zetten om op die 5 cm aan de onderkant te komen ? Dat doe ik dus niet, dan moeten ze maar betere apparatuur leveren. Maar nogmaals: tot op heden ben ik redelijk tevreden tot tevreden.
 
viss5162 zei:
Ook ik heb hetzelfde probleem, echter is (nog) niet heel erg storend omdat het signaal vanzelf weer terugkomt. Een enkele keer moet ik even de stekker van de kabel er uithalen en dan is het weer goed.

Trouwens:
Het apparaat staat toch op pootjes ? Moet ik er zelf ook nog iets onder zetten om op die 5 cm aan de onderkant te komen ? Dat doe ik dus niet, dan moeten ze maar betere apparatuur leveren. Maar nogmaals: tot op heden ben ik redelijk tevreden tot tevreden.

Heb het hier ook maar dan niet tussen het zappen maar gewoon tijdens een film, zo zit je film tekijken en dan ineens "loss of signal" met gevolg loopt totaal vast en moet hem dan resetten.
Iemand die dit ook heeft?
 
Trouwens:
Het apparaat staat toch op pootjes ? Moet ik er zelf ook nog iets onder zetten om op die 5 cm aan de onderkant te komen ? Dat doe ik dus niet, dan moeten ze maar betere apparatuur leveren. Maar nogmaals: tot op heden ben ik redelijk tevreden tot tevreden
Ja, die pootjes zijn misschien een paar mm, dus je hebt die 5 cm echt wel nodig. De onderkant is het heetste, dus geef 'm eerst aan de onderkant 's 5 cm ruimte. Als je problemen (net als bij mij) grotendeels verholpen worden, dan zou ik 't wel weten.
En ja, we hebben nu eenmaal een budget-box. De boxen van bv. Samsung zijn een stuk beter, maar ook duurder. Jammer dat er tot op heden nog weinig (niks) te kiezen valt.
 
Terug
Bovenaan