• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalverlies Ned3 HD en RTL8 HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dirk-kuijt
  • Startdatum Startdatum
D

dirk-kuijt

Zojuist ben ik overgestapt van een standaard UPC digitaal abonnement naar een UPC HD abonnement. Voorheen heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad met signaal verlies. Al mijn zenders doen het nu ook weer goed behalve Nederland 3 HD en RTL8 HD. Ik heb direct de helpdesk gebeld om het probleem op te lossen. We hebben eerst een fabrieksreset gedaan en daarna nog een software update. Helaas heeft het allemaal niet geholpen. De helpdeskmedewerker gaat mij er morgen over terug bellen omdat hij vermoed dat er een monteur aan te pas moet komen.

Er is alleen 1 ding dat ik erg vreemd vind. Het is volgens mij geen "normale" vorm van signaalverlies. Ik krijg namelijk direct nadat ik overschakel naar één van de twee zenders die melden. Als ik een keer of 5/6 op en neer schakel van bijvoorbeeld Ned2 HD naar Ned 3 HD dan pakt hij hem wel. En tijdens het kijken van Ned 3 HD heb ik totaal geen problemen met een signaalverlies. Sterker nog het beeld is gewoon erg goed. Maar als ik dan weer van het kanaal af ga en terug wil dan krijg ik die melding weer. Dit is hetzelfde bij RTL 8 HD.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet hoe dit op te lossen valt?
 
dirk-kuijt zei:
Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet hoe dit op te lossen valt?

Heb een tijdje terug soortgelijke problemen gehad. Op advies van een UPC-medewerker hier op t forum heb ik de kabel tussen de WCD en de decoder vervangen (hoewel die er net een maand tussen zat) en geloof t of niet, probleem opgelost. Bekabeling is dus heel erg belangrijk, zelfs als je denkt dat je dat allemaal prima op orde hebt, kan het de moeite lonen hier toch eens naar te kijken ;)
 
Inderdaad help goede bekabeling, Goed geïsoleerde kabels zijn haast een must. Als er toevallig een stroomdraad over je coax kabel loopt dan kan dit storing opleveren. Ik heb alles bij mij vervangen naar satelliet kabels(is die zwarte coax) en niks geen problemen meer met het signaal. Maar ook goede stekkers eraan zetten, niet die huis tuin en keuken stekkers( die met die witte kapjes) die werken voor geen meter. Dus wel die stekkertjes nemen die je erop moet draaien. Zie op de site van UPC voor goede bekabeling.
 
bollebakker zei:
Inderdaad help goede bekabeling, Goed geïsoleerde kabels zijn haast een must. Als er toevallig een stroomdraad over je coax kabel loopt dan kan dit storing opleveren. Ik heb alles bij mij vervangen naar satelliet kabels(is die zwarte coax) en niks geen problemen meer met het signaal. Maar ook goede stekkers eraan zetten, niet die huis tuin en keuken stekkers( die met die witte kapjes) die werken voor geen meter. Dus wel die stekkertjes nemen die je erop moet draaien. Zie op de site van UPC voor goede bekabeling.

De bekabeling die ik heb komt van UPC af :)
 
dirk-kuijt zei:
De bekabeling die ik heb komt van UPC af :)

Die van mij ook, dus dat zegt niet zoveel, dus om zoveel mogelijk uit te sluiten is het altijd raadzaam een andere (kabelkeur) kabel te proberen
 
Ander kabeltje geprobeerd maar ik blijf hetzelfde probleem houden. Ook heb ik alle F connectoren opnieuw gemonteerd.
 
Misschien help het om de mediabox eens opnieuw alle zenders te laten zoeken.
 
De beste manier om een hele hoop problemen uit te sluiten is door even een directe verbinding vanaf de oorsprong te maken. Waar de kabel het huis binnen komt. (Vaak een groene dikke) Heb je dan nog problemen dan is het van buitenaf, of de box zelf. Heb je geen problemen meer, wandcontactdozen en kabels op breuken of buggy connectors controleren.

Het kan overigens gewoon zijn dat het ene kanaal net voldoende signaal krijgt en daardoor superstrak is. En de andere net te weinig en niks laat zien. zit je in de schemerzone, zie je vooral macroblocking. Het is niet zo dat een beter signaal ook beter beeld geeft, zoals je bij analoog verwacht! Als er maar voldoende signaal is. De kwaliteit/signaal verhouding kun je trouwens zien als je opnieuw zenders gaat zoeken. Meestal rond de 77/98...., ongeveer. ;)
 
Claudio zei:
Het kan overigens gewoon zijn dat het ene kanaal net voldoende signaal krijgt en daardoor superstrak is. En de andere net te weinig en niks laat zien. zit je in de schemerzone, zie je vooral macroblocking. Het is niet zo dat een beter signaal ook beter beeld geeft, zoals je bij analoog verwacht! Als er maar voldoende signaal is. De kwaliteit/signaal verhouding kun je trouwens zien als je opnieuw zenders gaat zoeken. Meestal rond de 77/98...., ongeveer. ;)

De signaalsterkte is 100%
Het signaalkwaliteit is rond de 45/50. Met de vorige box was dat altijd rond de 60. Ik heb dat ook doorgegeven aan de helpdesk maar die zeggen dat dat niet uit zou moeten maken.

De helpdesk zou gister avond eigenlijk terug bellen over het probleem, maar ik wacht nog steeds op een belletje.
 
Terug
Bovenaan