D
dirk-kuijt
Zojuist ben ik overgestapt van een standaard UPC digitaal abonnement naar een UPC HD abonnement. Voorheen heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad met signaal verlies. Al mijn zenders doen het nu ook weer goed behalve Nederland 3 HD en RTL8 HD. Ik heb direct de helpdesk gebeld om het probleem op te lossen. We hebben eerst een fabrieksreset gedaan en daarna nog een software update. Helaas heeft het allemaal niet geholpen. De helpdeskmedewerker gaat mij er morgen over terug bellen omdat hij vermoed dat er een monteur aan te pas moet komen.
Er is alleen 1 ding dat ik erg vreemd vind. Het is volgens mij geen "normale" vorm van signaalverlies. Ik krijg namelijk direct nadat ik overschakel naar één van de twee zenders die melden. Als ik een keer of 5/6 op en neer schakel van bijvoorbeeld Ned2 HD naar Ned 3 HD dan pakt hij hem wel. En tijdens het kijken van Ned 3 HD heb ik totaal geen problemen met een signaalverlies. Sterker nog het beeld is gewoon erg goed. Maar als ik dan weer van het kanaal af ga en terug wil dan krijg ik die melding weer. Dit is hetzelfde bij RTL 8 HD.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet hoe dit op te lossen valt?
Er is alleen 1 ding dat ik erg vreemd vind. Het is volgens mij geen "normale" vorm van signaalverlies. Ik krijg namelijk direct nadat ik overschakel naar één van de twee zenders die melden. Als ik een keer of 5/6 op en neer schakel van bijvoorbeeld Ned2 HD naar Ned 3 HD dan pakt hij hem wel. En tijdens het kijken van Ned 3 HD heb ik totaal geen problemen met een signaalverlies. Sterker nog het beeld is gewoon erg goed. Maar als ik dan weer van het kanaal af ga en terug wil dan krijg ik die melding weer. Dit is hetzelfde bij RTL 8 HD.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet hoe dit op te lossen valt?

