D
dnns
Hallo mede-upc'ers,
sinds een aantal dagen is er zonder verandering in opstelling oid een signaalverlies opgetreden in ons huis. Dit is allemaal gestart op het moment dat UPC netjes een brief stuurde waarin ze ons attent maakte op een tweedaagse onderhoudssessie waarin wij geen gebruik konden maken van de on demand functies.
de feiten:
-beeld doet het prima. (internet en telefoon ook)
-on demand komen we wel in tot het moment dat het het gewenste item geactiveerd zou moeten worden. De ene keer krijgen we de melding service onderbroken wegens een storing met excuses, de andere keer de melding dat er waarschijnlijk signaalverlies opgetreden is of 'er lijkt geen signaal te zijn' en dat de bekabeling getoetst moet worden. (dit heb ik ondanks dat er niet veranderd is, ook al gedaan
-bij 999 staat hij vaak op groen, maar het komt ook voor dat hij dan weer wel een storing toont. Bij resetten dmv stroom onderbreking, is dit vaak weer verholpen, maar ook hier is geen pijl op te trekken (dan weer rood/dan weer groen)
gegevens 999:
ipadres: 10.xxxx
mac: 00-50-94-bf-40-xx
IP: gemiddels 17 ms
-ik gebruik goede coax kabels, die in de gebruiksaanwijzing worden aanbevolen
-meegeleverde splitter (voor splitsing i-net/telefoon) ook al een keer omzeild door de tvkabel rechtstreeks te verbinden
-software ook al geforceerd een update gegeven
-hele handel ook al teruggezet op fabrieksinstellingen en nogmaals geupdate. (vreemde is dat daar wel 100% signaal en quality worden gegeven)
het blijft allemaal ellende!
hoop dat bovenstaande wat info geeft, zo niet shoot!!!
iemand die me kan helpen?
grt. Dennis
p.s. mss kan iemand me verwijzen naar een gelijksoortig topic, ik zelf kan niets vinden
sinds een aantal dagen is er zonder verandering in opstelling oid een signaalverlies opgetreden in ons huis. Dit is allemaal gestart op het moment dat UPC netjes een brief stuurde waarin ze ons attent maakte op een tweedaagse onderhoudssessie waarin wij geen gebruik konden maken van de on demand functies.
de feiten:
-beeld doet het prima. (internet en telefoon ook)
-on demand komen we wel in tot het moment dat het het gewenste item geactiveerd zou moeten worden. De ene keer krijgen we de melding service onderbroken wegens een storing met excuses, de andere keer de melding dat er waarschijnlijk signaalverlies opgetreden is of 'er lijkt geen signaal te zijn' en dat de bekabeling getoetst moet worden. (dit heb ik ondanks dat er niet veranderd is, ook al gedaan

-bij 999 staat hij vaak op groen, maar het komt ook voor dat hij dan weer wel een storing toont. Bij resetten dmv stroom onderbreking, is dit vaak weer verholpen, maar ook hier is geen pijl op te trekken (dan weer rood/dan weer groen)
gegevens 999:
ipadres: 10.xxxx
mac: 00-50-94-bf-40-xx
IP: gemiddels 17 ms
-ik gebruik goede coax kabels, die in de gebruiksaanwijzing worden aanbevolen
-meegeleverde splitter (voor splitsing i-net/telefoon) ook al een keer omzeild door de tvkabel rechtstreeks te verbinden
-software ook al geforceerd een update gegeven
-hele handel ook al teruggezet op fabrieksinstellingen en nogmaals geupdate. (vreemde is dat daar wel 100% signaal en quality worden gegeven)
het blijft allemaal ellende!
hoop dat bovenstaande wat info geeft, zo niet shoot!!!iemand die me kan helpen?
grt. Dennis
p.s. mss kan iemand me verwijzen naar een gelijksoortig topic, ik zelf kan niets vinden


staat op hun website er zijn momenteel geen storingen
