• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalverlies maakt on demand onmogelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dnns
  • Startdatum Startdatum
D

dnns

Hallo mede-upc'ers,

sinds een aantal dagen is er zonder verandering in opstelling oid een signaalverlies opgetreden in ons huis. Dit is allemaal gestart op het moment dat UPC netjes een brief stuurde waarin ze ons attent maakte op een tweedaagse onderhoudssessie waarin wij geen gebruik konden maken van de on demand functies.

de feiten:

-beeld doet het prima. (internet en telefoon ook)
-on demand komen we wel in tot het moment dat het het gewenste item geactiveerd zou moeten worden. De ene keer krijgen we de melding service onderbroken wegens een storing met excuses, de andere keer de melding dat er waarschijnlijk signaalverlies opgetreden is of 'er lijkt geen signaal te zijn' en dat de bekabeling getoetst moet worden. (dit heb ik ondanks dat er niet veranderd is, ook al gedaan :o
-bij 999 staat hij vaak op groen, maar het komt ook voor dat hij dan weer wel een storing toont. Bij resetten dmv stroom onderbreking, is dit vaak weer verholpen, maar ook hier is geen pijl op te trekken (dan weer rood/dan weer groen)
gegevens 999:
ipadres: 10.xxxx
mac: 00-50-94-bf-40-xx
IP: gemiddels 17 ms

-ik gebruik goede coax kabels, die in de gebruiksaanwijzing worden aanbevolen
-meegeleverde splitter (voor splitsing i-net/telefoon) ook al een keer omzeild door de tvkabel rechtstreeks te verbinden
-software ook al geforceerd een update gegeven
-hele handel ook al teruggezet op fabrieksinstellingen en nogmaals geupdate. (vreemde is dat daar wel 100% signaal en quality worden gegeven)

het blijft allemaal ellende! :-\ hoop dat bovenstaande wat info geeft, zo niet shoot!!!

iemand die me kan helpen?

grt. Dennis

p.s. mss kan iemand me verwijzen naar een gelijksoortig topic, ik zelf kan niets vinden ;)
 
Er is de laatste dagen heel veel storing op het netwerk, misschien dat jouw problemen daar ook mee verband houden.

Zie: https://ziggoforum.nl/topics/27864/ en https://ziggoforum.nl/topics/27872/

Alleen wordt jouw probleem nergens genoemd eigenlijk.

Als ik jouw bericht zo lees heb je volgensmij alles gedaan wat je kunt doen, je zou kunnen overwegen om de helpdesk te bellen en een monteur langs te laten komen. Maar wellicht heeft een ander forumlid een beter idee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Timvw zei:
Er is de laatste dagen heel veel storing op het netwerk

ah oke dank voor je linkjes! typisch dat de keren dat ik gebeld heb, hier totaal niet over gesproken wordt door betreffende medewerker ???

iemand anders bekend met deze problemen? valt me btw nu ook op dat het beeld/geluid meer hapert, was ook nooit....:zucht:
 
Ik heb precies dezelfde ellende, het heeft nog nooit goed gewerkt... Al 3x met UPC gebelt... Zonder resultaat.

Ook had ik last van de beeld haperingen en het rebooten van het decoder, ik las net dat het opgelost zou moeten zijn. Vanavond kijk ik gelijk of het bovenstaande probleem bij mij nu misschien ook verholpen is.
 
dnns zei:
ah oke dank voor je linkjes! typisch dat de keren dat ik gebeld heb, hier totaal niet over gesproken wordt door betreffende medewerker ???

iemand anders bekend met deze problemen? valt me btw nu ook op dat het beeld/geluid meer hapert, was ook nooit....:zucht:

neee helemaal niet :P staat op hun website er zijn momenteel geen storingen???!
 
bosb zei:
Ik heb precies dezelfde ellende, het heeft nog nooit goed gewerkt... Al 3x met UPC gebelt... Zonder resultaat.

Ook had ik last van de beeld haperingen en het rebooten van het decoder, ik las net dat het opgelost zou moeten zijn. Vanavond kijk ik gelijk of het bovenstaande probleem bij mij nu misschien ook verholpen is.

De test op kanaal 999 (het testbeeld en dan zodra de mededeling over de rode knop verschijnt op rood drukken) geeft aan dat alles goed is?
 
Hier bij mij precies het zelfde de laatste dagen. Begin van de avond ook weer, wel beeld, maar geen geluid en de tekst erdoor heen "signaalverlies" Ook geen on-demand.
Van de week ook al een paar keer, nu net nog geen problemen.. Voorheen nooit geen problemen..
 
inmiddels weer gebeld, wordt een monteur gestuurd. De HD kon blijkbaar vanuit daar al melden dat het met mijn interne bedrading goed zat, dus ben benieuwd wat het zal zijn.

ik hou jullie op de hoogte!!

fijne jaarwisseling alvast bij deze, er is meer in het leven dan UPC (doorhaal-icon) ::)
 
Eerst voor iedereen een goed 2009. :)

Sinds een paar dagen krijg ik op mijn dvr met royaal, tijdens het kijken via die box, de mededeling: er is geen connection, kijk uw kabels na.!
Ik heb dan gewoon digitaal beeld, On demand werkt, op 999 is alles groen en ik kan van kanaal wisselen via de afst. bed. Het enige wat ontbreekt is het geluid!
Dit verschijnsel heb ik nu in 4 dagen 3 keer gehad. Oudejaarsdag tussen 16.00 en 16.30 uur voor het laatst.
Daarna verdwijnt de mededeling en dan keert het geluid meteen terug.
Zijn er in 3068 meer mensen met dit verschijnsel?
 
Hier in 3151 hebben wij hier ook al een aantal dagen last van.
uitzending gemist doet het niet altijd en ook ondemand weigert meer dan eens. Toevallig kwam gisteren een monteur voorde internetaansluiting, met het signaal is hier niets mis. Zal wel een probleem zijn bij UPC zelf.
 
Terug
Bovenaan