• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalverlies en workarounds (geen stekkers meer loshalen? ;) )

plankie

Quality Member
Berichten
3.371
Hallo

Voor de mensen met een Thomson mediabox ben ik zoals zovelen aan het experimenteren met het apparaat,
zijn er meerdere manieren om de melding signaalverlies te doen verdwijnen, op het moment dat ie voorkomt.

De meeste mensen trekken de 220-stekker eruit, maar niet iedereen kan daar even makkelijk bij.
Er zijn gelukkig nog twee manieren waarbij ik ze geef in volgorde zoals ik ze ontdekt heb :D

[Manier 1]
In plaats van de stroom kun je ook het signaal naar de mediabox onderbreken. Wanneer je makkelijker bij de
WCD of de coax-kabel op de achterkant van de mediabox kun komen, kun je deze voor een paar seconden
lostrekken. Wacht tot de mediabox even een zwart beeld geeft en vervolgens weer signaalverlies + blauwe
infobalk geeft. Doe dan de stekker weer terug: Beeld is nu weer terug.


[Manier 2]
Een veel mooiere manier vind ik echter de volgende: Hierbij is het belangrijk dat je precies de stappen
volgt, anders lijkt het niet te werken.

Het gevreesde beeld signaalverlies komt tevoorschijn. Ga niet (veel) verder zappen, als je dit beeld ziet en het
blijft staan, kun je testen of het écht mis is door naar de vorige zender te gaan die wél werkte. Blijft nu
signaalverlies ook staan, doe dan het volgende:
-- Druk op Menu
-- Ga naar Instellingen
-- Ga naar Zoeken via Netwerk
-- Voer je pincode in (duh!)
-- Ga naar Handmatig zoeken via netwerk
-- Druk in het scherm waar je je activeringscode e.d. ziet staan op OK
-- Wacht in het scherm totdat je de signaalbalken ziet verschijnen, dit duurt een paar seconden
-- Druk NIET op Ok, maar op BACK, en daarna op UPC

Hierna heb je in 9 van de 10 gevallen weer beeld. In het 10e geval heb je misschien teveel gezapt.

[Overige info]
Deze tips werken op de zilveren mediabox,
Hardware versie: 52UPC02
Software versie: 1.93
Bootloader versie: 03.12.03.12
CAO-versie: 2.0.16.B1.2

(of hier andere versies of varianten van zijn: geen idee!)

ps: ik ga morgen op vakantie, leek me wel een leuke vakantie-tip voor de thuisblijvers, graag hoor ik van jullie of jullie ook dezelfde resultaten heb.
 
Tjesus, wat een verhaal. Ik ros gewoon die kabel er even uit hoor als dat ding hangt. Fijne vakantie!
 
plankie zei:
Hallo

Voor de mensen met een Thomson mediabox ben ik zoals zovelen aan het experimenteren met het apparaat,
zijn er meerdere manieren om de melding signaalverlies te doen verdwijnen, op het moment dat ie voorkomt.

enz enz
Ja indeed zo doe ik het ook
 
Het kan nog veel simpeler :D : gewoon Mediabox standby zetten en ff 1 min wachten . .werkt hier altijd
 
De stekker eruit halen lijkt mij toch de snelste oplossing.
 
HP Deskjet zei:
De stekker eruit halen lijkt mij toch de snelste oplossing.

normaal gesproken wel de snelste . . echter niet de meest simpele voor mij . .dan moet ik allerlei acrobatische kunsten gaan vertonen om daar bij te kunnen ;)
 
ij raden u aan de box een keer een handmatige software upgrade te geven, hierna de box terug te zetten naar fabrieksinstellingen, en de zenders opnieuw te gaan zoeken. De software upgrade doet u als volgt:

- U haalt de box van de stroom.
- U drukt het linker pijltje op de mediabox in, en houdt deze ingedrukt
- U doet de stroom weer op de box
- Wanneer het scherm "software upgrade in progress" verschijnt op uw beeld mag u het pijltje weer loslaten

Hierna zal de software upgrade vanzelf goed doorlopen. Hierna kunt u de box terugzetten naar fabrieksinstellingen vanuit het menu. U krijgt dan weer het landkeuze scherm, en kunt u mbv de installatiehandleiding de installatie opnieuw voltooien. Indien u hierna nog steeds regelmatig last heeft van de melding "signaalverlies" raden wij u aan de bekabeling tussen wandcontactdoos of meterkastaansluiten en mediabox goed na te kijken op kabelbreuken/lengte. De antennekabel tussen deze 2 punten zou maximaal ongeveer 5 meter moeten bedragen, en van goede kwaliteit (c12) moeten zijn.

Indien u er niet uit komt raden wij dan aan advies te vragen aan onze technische helpdesk (0900 1580, 10ct/m)

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

UPC Nederland

-----------------------------------------------------



geachte medewerker,
Het gehele huizenblok bij mij krijgt regelmatig dezelfde storing zijnde er is signaalverlies,daarna komt als nog de zender in beeld,maar regelmatig blijft het beeld ook paars.alle kabels zijn goed aangesloten.test met 999 gaat ook alles op groen.Het betreft postcode 6836
.p.s internet aansluiting is perfect bij iedereen.Wat kan de oorzaak zijn van dit storende ongemak bij ons huizenblok?

Alvast bedankt voor de geneomen moeite.

Dit is het antwoord van de HD,heb nog steeds dezelfde storing Signaalverlies,en dit ook terug gemail,echter ik wacht nog op een reatie.
 
Terug
Bovenaan