• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalverlies(digitaal) en horizontale strepen (analoog)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter UpieC
  • Startdatum Startdatum
U

UpieC

Ik heb ongeveer 2 maanden last van signaalverlies(digitaal), meestal van korte duur (5 minuten) maar soms ook langer..
Als ik dan analoog kijk, zit er meer ruis op het beeld en krijg zwarte horizontale strepen in het beeld..
Dit komt een paar keer per dag voor.

Ik heb wat plaatjes gevonden die lijken op mijn analoog signaal op die momenten..Maar bij mij is het een stuk erger..

https://img41.imageshack.us/img41/688/snapshot20090521222913.jpg
https://img41.imageshack.us/img41/3751/snapshot20090521222947.jpg

Er is een buitenmonteur geweest, maar die kon niks vinden.. Omdat het signaal toen goed was..
Hij zei dat dit wel eens een lastig probleem kon worden om op te sporen..

Als ik de storing heb, en ik koppel alles los, verbind alleen analoog met mijn TV, dan blijft het storen..

Af en toe een storing kan gebeuren natuurlijk.
De pest is dat mijn opnames op DVR ook afbreken op die momenten, en ik nu al ongeveer 2 maanden een videorecoder moet aanzetten als backup..
Heb het idee dat het probleem erger is geworden toen ik van 8Mb internet naar 25Mb ben gegaan..

Ik heb goed afgeschermd materiaal .. Heb van UPC kabels tegen interferentie gekregen, maar dat helpt niks..
De buiten monteur heeft ook naar mijn spullen gekeken en vond het ook niet nodig dat er een "home"monteur langs zou komen..

Mijn vraag is of er meer mensen last van dit probleem hebben, en of weten wat het probleem is..
 
Weet je op welke TV kanalen dit zichtbaar is. Heb je dit als je zelf op internet bezig bent?
Ik ben benieuwd of je dit probleem ook hebt als je de internet modem en de media box van de stroom afhaalt en de analoge TV direct op de WCD aansluit.
 
Bedankt voor je reactie..

Het is te zien op alle kanalen, maar op Ned1 2 3 en de duitsers het meest..

Ik krijg het probleem ook als ik niet internet..
En kan het ook niet zelf opwekken (jammer genoeg)

Dat van de stroom halen heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik eens proberen..
 
Ik heb het net geprobeerd zoals CCCP vroeg..
Alles eruit en alleen analoge tv aangesloten , maar dan ook de stroom van de box en modem eraf gehaald..
Probleem blijft..

De strepen zijn wel zwarter van kleur dan op die plaatjes..

Wat me nu ook weer opviel, zijn de tijden van storing..

Vaak tijdens het 18.00u journaal, tijdens 1vandaag en na/tijdens het 22.00u journaal..

Tijdens het volgen van de Tour de France, problemen wanneer de finale begint..
En die tijden zijn nogal verschillend, maar het valt echt op dat het ongeveer de laatse 40km of laatste klim zijn..
Vandaag dus ook weer; de Mont Ventoux klim is 5 minuten bezig, en hup storing..
Terwijl die klim erg vroeg was begonnen, en het storen anders veel later begon..

En dan de laatste 3 weken ook tijdens "de avondetappe" om 11.00u ongeveer..

Het lijkt erop dat er dan toch iets hierbuiten niet goed zit, en er meer wielerfans in de buurt wonen ;)

Zo, dat moest ik ff kwijt :)


Toch maar weer de helpdesk bellen..
 
Als je alles uitgevoerd hebt zoals je verteld en de plaatjes komen overeen wat je op TV ziet vermoed ik directe instraling op je TV van een apparaat, bijvoorbeeld een draadloze telefoon, magnetron.. etc etc. Deze vermoeden zijn hoofdzakelijk gebaseerd op het feit dat dit op elk kanaal te doen is en niet zozeer op enkele, tenzij je buren hier ook last van hebben denk ik niet aan een stoor signaal wat van UPC afkomt omdat je dan praat over een storing die loopt van 175 tot 865 MHz. Neemt niet weg dat het niet kan.

Door het verplaatsten van je TV, hoeft maar een klein beetje, zou je kunnen bekijken of het dan minder of meer wordt. Is dit dan niet het geval, zou je ook eens kunnen kijken of het direct vanuit het spanningsnet vandaan komt door een andere fase uit de meterkast te nemen.

Heel misschien kan het zijn dat er een aardlus wordt gecreëerd doordat de galvanische ontkoppeling van de coax WCD niet goed is, of heel misschien wel een defecte ontkoppeling in je TV.

Het is lastig om zo te zeggen wat er aan de hand is, met proberen kom je er zeker uit.
 
Ok, ik zal eerst zelf nog wat gaan proberen..
Heb wel ff moeten googelen wat je allemaal bedoelde.. :)

Directe instraling lijkt me niet, want het werkte eerst allemaal goed, en er is niks aan appartuur bijgekomen ofzo..
De storing was wel op elk kanaal te zien, maar het verschil tussen ned1 en bijvoorbeeld sbs6 was wel een factor 100..
Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.. :)

Een andere fase nemen begrijp ik niet.. Je bedoeld een ander stopcontact? waarschijnlijk niet ;)

Heb nu net nog een keer de mediabox van de stroom af, en de TV rechtstreeks analoog..(wil ik een avond uitproberen)
Nu ik hier zit te typen valt het hele beeld weg..
Geen strepen meer, maar 20 seconden helemaal zwart.. (of sneeuw, maar dat geeft mijn tv niet weer)
Na wat wat rare strepen en blokjes, is het beeld er weer..
Hopelijk is het nu opgelost :)

Maar een buitenmonteur controleert toch de WCD? (is mijn AOP)
Of kan alleen een binnenmonteur die controleren/vervangen?
 
Weet je of je buren een soortgelijk probleem hebben? Het klinkt een beetje als een probleem met een versterker namelijk. Als je zelf normaalgesproken een versterker gebruikt, probeer dan eens tijdelijk zonder. Naast een eigen versterker kan het ook de eindversterker in de straat zijn.
 
Bedankt voor het meedenken..

Ik weet dat een paar huizen verder af en toe last hadden van slecht beeld..
Mijn buren hebben nergens last van zeggen ze, maar die kijken niet zoveel TV, en zijn misschien op andere tijden aan het kijken of op een ander kanaal (waar het veel minder is)..

Ik heb sinds een week een versterker.. Heb deze aangeschaft voor het analoge signaal boven..
Had daarvoor ook al dit probleem, het ligt dus iig niet aan de versterker die ik thuis heb..

Het is overigens gisteren weer terug gekomen. Heb daarna de mediabox weer aangesloten..

Vanmorgen kreeg ik er ook weer last van..
Heb zelf wat foto's gemaakt voor de verduidelijking..
Het is toch net wat anders als die plaatjes die ik op internet vond (volgens mij)......
 

Bijlagen

  • storing1.jpg
    storing1.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 257
  • storing2.jpg
    storing2.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 109
  • storing3.jpg
    storing3.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 107
  • storing4.jpg
    storing4.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 104
Het ziet er idd naar uit dat het om een aardlus gaat.
Vraag even aan de buren of die er ook last van strepen.
Zelf heb ik dit bij een kennis gezien oorzaak was een Philips Dect telefoon die stond te storen.

Om het zeker te zijn kan je de volgende tips proberen.

Wat je kan doen is als je tv direct aansluit op de aansluiting en mocht je dan nog strepen zien haal de coax uit je tv en wat je kan doen is een telescoop antenne aansluiten misschien komt er iets uit de ether wat je ontvangt.

Zeker met dit weer. https://www.dxinfocentre.com/tropo_eur.html

Zo had ik vorige week op kanaal 4 Spanje op een stukje draad ;)
Zie een leuke blog van John Marsyla https://johnmarsyla.blogspot.com/2009/06/tv-dx-video-on-youtube.html

Succes :6
 
Ik bedacht me iets nadat jij met die telefoon mogelijkheid kwam..
Heb namelijk nooit last gehad van mijn telefoon, maar ik wist wel dat dat kon storen..
Een tijd geleden heb ik mijn handset van boven, met die van beneden omgewisseld...
Misschien geeft dat problemen dan..
Zodoende heb ik nu mijn telefoons weer omgewisseld, en nog verder van de TV gezet..

Hopelijk is zoiets simpels voldoende

Freaks zei:
Wat je kan doen is als je tv direct aansluit op de aansluiting en mocht je dan nog strepen zien haal de coax uit je tv en wat je kan doen is een telescoop antenne aansluiten misschien komt er iets uit de ether wat je ontvangt.

Dit laat ik nog maar ff achterwegen ;)
Wel weer wat geleerd, wist niet dat er zo'n site bestond :)
 
Terug
Bovenaan