• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

signaalsterkte wisselend

  • Onderwerp starter Onderwerp starter King Arthur
  • Startdatum Startdatum
K

King Arthur

Vandaag zit schijnbaar veel mensen in mijn wijk op internet. Ik had weer eens geen verbinding. geen telefoon geen internet, maar wel tv en radio. Storing gemeld. Bij uitlezen bleek dat in een signaal had van -10 terwijl -3 uitstekend is voor het modem? technische info :-X.

Ik moest mijn modem direct verbinden met hoofdaansluiting en zie ineens -3 sterkte.... (bleek dat er 2 spliters er nog tussen zitten tussen modem en aansluiting, door UPC zelf gemonteerd jaren geleden..... ???.) Het supportteam bij UPC geeft dan doodleuk aan (in het kort samengevat) uw probleem, waarschijnlijk is 1 spliter kapot? :' deze slijten door de vele data die erdoor gaat ???? ( Jaren zit deze aansluiting er al en functioneerd goed op de netwerkstoringen aldaar)

Dus samengevat ik moest het probleem zelf oplossen, want UPC gaat tot de binnenaansluiting en daarna is het voor u eigen rekening >:( >:( maar even boos opgehangen...contract nakijken wanneer opzeggen, kan dus binnen de maand... ??? mmm kleine letters... in contract..... juist ondanks dat jaren geleden door upcmonteurs (schuuring harderwijk) aangelegd.... geen garantie meer (alleen als je binnen het jaar en dat was allang verlopen).. grrrrr dus. Ondertussen geen telefoon geen internet. Even opzoeken het aansluitschema bij binnenkomst kabel en verder, kan dus niet opgezocht worden.... Bij andere aanbieders is het ook niet alles koek en ei

Moraal van het verhaal, zucht, nogmaals maar gebeld mobiel. andere support medewerker (limburg 8)) Hij heeft wel wat duidelijker de zaken voorgelegd, ben het er niet mee eens, maar een monteur laten komen en dan toch € 65 voorrij kosten.... mmm oplossing:

3 kabels moeten gesplits worden. 1 data (tel + internet) 2x radio en TV (boven en beneden)
De supportmedewerker gaf aan dat men gewoon een versterker ertussen moet zetten! (tussen modem en aanluitpunt kabel.

Alle splitters ertussen uit, versterker gehaald bij... Formido (met sticker Kabel goedgekeurd) 4 uitgangen.

Boel draden weg, 8) 8) 8) signaalsterkete -3 bere snel, alles werkt. € 50 armer....

Nu blijkt met ruggespraak, wanneer er veel in de wijk gebruik wordt gemaakt van UPC dan kan het signaal wat verzwakken. ik zat steeds met het modem dan net op het randje, modem pakt dan ineens het signaal niet meer, en knalt eruit, moet opnieuw opstarten, maar krijgt dan niet genoeg signaal.... dus denk je dat er storing is op het gehele UPC netwerk....
Ben benieuwd wanneer ik opnieuw UPC moet gaan bellen als alles eruit ligt. Alleen als de hele wijk eruit ligt, is het overmacht. zoniet dan wordt het voor mij een andere provider, met ongetwijfeld de zelfde problemen en hogere kosten???


groet uit Bois sur Mère (flevoland)
 
Een heel verhaal! Om het allemaal te kunnen beoordelen: post hier even je actuele modemwaardes. Dan kunnen we vervolgens even verder kijken.
 
Wel aan de dure kant 50 eurie's voor een splitter.

Met de kortingsbon van UPC had je goedkoper uitgeweest als je de splitterversterker had gekocht.
Met deze genoemde splitter/versterker zijn de waardes nog beter.

73's
 
pa3eia zei:
Wel aan de dure kant 50 eurie's voor een splitter.

Met de kortingsbon van UPC had je goedkoper uitgeweest als je de splitterversterker had gekocht.
Met deze genoemde splitter/versterker zijn de waardes nog beter.

73's


Volgens mij heeft hij een versterker aangeschaft staat er en geen splitter...


King Arthur zei:
Alle splitters ertussen uit, versterker gehaald bij... Formido (met sticker Kabel goedgekeurd) 4 uitgangen.

Boel draden weg, 8) 8) 8) signaalsterkete -3 bere snel, alles werkt. € 50 armer....

opdrukversterker kost bij formido normaal 65 euro (ik had hem met de 25% sticker tussen kerst en nieuwjaar voor ruim onder de 50)
 
Yes, ik heb vandaag ook nog die bewuste 25% KORTING GEKREGEN.

Probleem is tot nu toe verholpen, door mij en niet door UPC 8)
 
Tja, nu zijn wij eind van het jaar. inmiddels al weer een aantal fikse storingen gehad... moraal niet alle monteurs vertellen het zelfde. Dus na de zoveelste storing, zat in het netwerk en niet bij thuis bekabeling...... De versterker moet alleen het TV signaal versterken en niet de internet aansluiting. want als er wat ruis is.. DAN VERSTERKT HIJ DIT OOK...
 
King Arthur zei:
Tja, nu zijn wij eind van het jaar. inmiddels al weer een aantal fikse storingen gehad... moraal niet alle monteurs vertellen het zelfde. Dus na de zoveelste storing, zat in het netwerk en niet bij thuis bekabeling...... De versterker moet alleen het TV signaal versterken en niet de internet aansluiting. want als er wat ruis is.. DAN VERSTERKT HIJ DIT OOK...

Lijkt me duidelijk. Een versterker versterkt het gehele signaal en niet slechts de frequenties die we graag zouden willen versterken. Wat is hier zo bijzonder aan?
 
Terug
Bovenaan