• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalsterkte/kwaliteit Film1-HD/Sport1-HD bij jou ook zo laag?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Apple740
  • Startdatum Startdatum
A

Apple740

Iedere zender heeft bij mij een gezonde signaalsterkte (~70) en kwaliteit (100), behalve
Film1-HD en Sport1-HD. Deze stream is hooguit 30/70.

Komt dit bij meerderen van jullie voor?

(sterkte/kwaliteit is af te lezen door naar Film1-HD of Sport1-HD te zappen, en vervolgens in menu>instellingen>zoeken via netwerk>handmatig zoeken>ok>ok )
 
Bij mij treed er geen verschil op.
Overal krijg ik dezelfde "waardes"
Althans de balken blijven op hetzelfde niveau.
Bij mij is dat meer 60/100 maar wel continue bij elke zender.
 
Apple740 zei:
Iedere zender heeft bij mij een gezonde signaalsterkte (~70) en kwaliteit (100), behalve
Film1-HD en Sport1-HD. Deze stream is hooguit 30/70.

Komt dit bij meerderen van jullie voor?

(sterkte/kwaliteit is af te lezen door naar Film1-HD of Sport1-HD te zappen, en vervolgens in menu>instellingen>zoeken via netwerk>handmatig zoeken>ok>ok )

Hier ook het zelfde probleem..
Daarnaast heb ik dit ook bij SBS wat regelmatig ook een melding geen singaal geeft. maar niet bij ned1 bijvoorbeeld
Dit al zo vaak aangekaart bij UPC & webcare team maar tot heden zonder verbetering.
Laatste onderzoek door iemand van de webcare team bleek dat het in de gehele postcode 1446 zo is maar een oplossing is er tot heden niet voor.
 
Mabili zei:
Hier ook het zelfde probleem..

Tot nu toe dus 2 gebieden in Nederland met een opvallend lage signaalsterkte / -kwaliteit
voor Film1-HD/Sport1-HD.

Regio 3085 en 1446

Ben benieuwd naar meer reactie's. ::)
 
Claudio zei:
Bij mij treed er geen verschil op.
Overal krijg ik dezelfde "waardes"
Althans de balken blijven op hetzelfde niveau.
Bij mij is dat meer 60/100 maar wel continue bij elke zender.

ter info
Enkele momenten geleden, nogmaals getest.
Het resultaat is echter gelijk, maar bij nader inzien was de verhouding zelfs meer richting 55/100.
Ik ben zeer tevreden met mijn beeldkwaliteit.
Ik ervaar geheel geen artifacts of blocking, of andere storende factoren.

Maar misschien ervaar ik de potentie ervan wel niet volledigl!
 
Claudio zei:
Bij mij treed er geen verschil op.
Overal krijg ik dezelfde "waardes"
Althans de balken blijven op hetzelfde niveau.
Bij mij is dat meer 60/100 maar wel continue bij elke zender.

Idem dito. Ongeveer 60/100 ongeacht welke zender.
 
Vorige week heb ik UPC hierover gebeld, met de vraag hoe het kan
waarom alle streams een goede signaalsterkte hebben, behalve Film1-Hd/Sport1-HD.

De mevrouw gooide het op interfentie, en zou een setje Hirschmann kabels opsturen. Deze heb
ik inmiddels mogen ontvangen en uitgeprobeerd, maar het maakte geen verschil. Niet geheel onlogisch, aangezien
ik al Hirschmann had liggen. :)

Gezien de reactie van Claudio en Arthur, zijn er dus regio's die ook bij de Film1-HD/Sport1-HD stream
een goede sterkte hebben.

Mogelijk UPC medewerkers in de buurt die een verklaring hebben voor het fenomeen? ::)
 
Maar heb je dan last van artifacts of iets dergelijks op die HD streams of wil je gewoon het zekere voor het onzekere nemen?

Morgen ALS HET GOED is weer aardig wat voetbal op Sport1 HD, kijken wat onze bevindingen zijn. Zal wel weer één grote mosquito bende zijn op de Engelse velden bij Sport1 HD ben ik bang ::).

Anyway ik hoop wel dat Liverpool- Man United HD is, deze staat iig wel als HD vermeldt. Echt een topper.
 
bij mij ook slecht heb nu ook geen film 1+1 meer. Ik wordt er niet goed van. :embarassed: zie draadje bij digitale zenders.

pc 3082
 
Arthur29 zei:
Maar heb je dan last van artifacts of iets dergelijks op die HD streams of wil je gewoon het zekere voor het onzekere nemen?

Als ik naar Film1-HD of Sport1-HD zap dan word ik wel eens getracteerd op een
blauw "geen signaal" scherm. Dan moet ik even heen en weer zappen om beeld te krijgen.

Dit is sinds een paar weken zo, vandaar dat ik eens ben gaan kijken wat er aan de hand kon zijn. En
toen zag iik dat de signaalsterkte gewoon te laag is. :-\
En het gekke van alles is dat het enkel die stream is, de rest heeft goede waardes.
 
Terug
Bovenaan