• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalsterkte, kwaliteit en bitoutfreq

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sergee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sergee

Hi,

Ik heb eindelijk mijn CI+ module kunnen laten werken op mijn nieuwe tv.

Het volgende probleem:

Een aantal zenders geeft als kwaliteit 0, en er zijn alleen maar blokjes op te zien. Dit zijn de zenders: rlt7, sbs6, rlt5, rtl4 en verder mogelijk nog een paar.

Andere zenders hebben betere kwaliteit, maximaal 40. De signaalsterkte is dan 10. Er zit al een versterker tussen de coax, maximaal 10db versterkt (genoeg).

Wat kan ik er aan doen om de kwaliteit en de bitfoutfreq lager te krijgen? Bij national geografie is dit zelfs meer dan 1000.
 
Hi,

Ik heb eindelijk mijn CI+ module kunnen laten werken op mijn nieuwe tv.

Het volgende probleem:

Een aantal zenders geeft als kwaliteit 0, en er zijn alleen maar blokjes op te zien. Dit zijn de zenders: rlt7, sbs6, rlt5, rtl4 en verder mogelijk nog een paar.

Andere zenders hebben betere kwaliteit, maximaal 40. De signaalsterkte is dan 10. Er zit al een versterker tussen de coax, maximaal 10db versterkt (genoeg).

Wat kan ik er aan doen om de kwaliteit en de bitfoutfreq lager te krijgen? Bij national geografie is dit zelfs meer dan 1000.

Allereerst: Gebruik bij voorkeur kabelkeur materialen. Denk hierbij ook aan de connectoren en splitters etc.

Sluit de TV eens met een korte kabel aan op de hoofdaansluiting (waarschijnlijk in de meterkast). Als de kwaliteit nog steeds slecht is dan kun je Ziggo bellen.

Daarna kun je alle onderdelen 1 voor 1 aansluiten. Tussendoor steeds testen. Komen de problemen terug, dan heb je de boosdoener.

Een versterker kan ook averechts werken. Dan wordt het signaal te sterk. De versterker moet in elk geval zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting geplaatst worden.

succes.

pvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan