• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalsterkte is te laag sinds er Glasvezel ligt

Berichten
37
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds ze hier in de straat (7101LX) afgelopen september/oktober glasvezel aangelegd hebben en hierbij de UPC kabel boven de grond hebben gehad is bij ons oa. UPC on Demand zeer gestoord. Dan wel en 2 minuten later weer niet ontvangst. Hiervoor was bijna altijd alles goed.

Na het lezen van de manier om de mediabox uit te lezen (MENU + 1789) heb ik dat diverse malen gedaan en dit zijn de laatste resultaten :

DSCN2340.JPG

DSCN2341.JPG


UPC al diverse malen gebeld en dit probleem gemeld. Er moet altijd iemand binnen komen om alles te testen en als het aan mijn installatie ligt kost mij dit de voorrijkosten á € 70 euro. Terwijl het misschien duidelijk is na het zien van de foto's. Hier op het forum staat ook dat de singaalsterkte voor een Pace HD (DCR7111) minimaal 80% of hoger moet liggen. Dit wordt mij ook telefonisch verteld.

Na lang bellen heb ik opeens iemand met technisch verstand aan de lijn zijn we gevorderd in het opzoeken van het probleem wordt de lijn na ongeveer 45 minuten ineens verbroken. Chips zoals wij het hier in huis noemen (voor de kinderen). Heb de goede F-Splitter en juist aangesloten.

Ze kunnen op afstand ook NIET de mediabox uitlezen.

Het is waarschijnlijk wel duidelijk dat het probleem tijdens de werkzaamheden van de glasvezel is ontstaan en dat het probleem voor bijna 100% met deze werkzaamheden te maken heeft. Maar UPC wil nog steeds geen buitendienstmonteur sturen op de bekabeling op straat te controleren.

Hoe kan ik UPC aansturen om dit wel te doen !!! Ik wil ook een keertje UPC On Demand voor langere tijd kijken en eventueel films bestellen maar met deze problemen ga ik dat niet doen (UPC ... inkomsten !!)
 
Voordat er een netwerkmonteur (buitenmonteur dus) komt, zal er bijna altijd eerst een binnenmonteur langs moeten komen. Deze oordeelt hoe het er voor staat en aan de hand daarvan wordt gekeken òf er dus een netwerkmonteur moet komen. Als jij de bewijzen (zoals deze foto's) bij de hand hebt en eventueel meerdere tijdstippen (plus foto's) kunt noteren van wanneer dit gebeurt, weet de binnenmonteur wel wat er aan de hand is. Die voorrijkosten vermelden ze alleen maar om mensen 'af te schrikken' en dat werkt dus schijnbaar. Er is duidelijk iets aan de hand, dus daar hoef jij je niet druk om te maken. Die kosten werden ons ook gemeld en er was echt wel iets aan de hand.
 
Als je de upc box met een korte coax kabel op het AOP aansluit, en je hebt dan nog die lage waardes, dan weet je echt zeker dat het niet aan de installatie in huis ligt.
 
hondapower zei:
Als je de upc box met een korte coax kabel op het AOP aansluit, en je hebt dan nog die lage waardes, dan weet je echt zeker dat het niet aan de installatie in huis ligt.

En als die korte coax nu net niet meer 100% is? ::)
 
Ik dacht dat Quality belangrijker was dan strenght? Kan iemand die dat wel zeker weet aangeven welke kolom nu belangrijker is?
 
Baatje zei:
Ik dacht dat Quality belangrijker was dan strenght? Kan iemand die dat wel zeker weet aangeven welke kolom nu belangrijker is?

Quality is de belangrijkste kolom... neemt niet weg dat Strength natuurlijk ook belangrijk is, echter in mindere mate.
 
COAX kabel van AOP tot mediabox is ong. 50cm. en aangesloten met 2 keer een F-Connector. Kabel is digitale diensten geschikt (extra naar gevraagd en door bedrijf laten aanleggen).
 
Dit lijkt sterk op dat er tijdens de aanleg van glasvezel een kabel van UPC is geraakt.
 
Maak ze dat eens duidelijk. Ze willen alleen komen kijken (binnenshuis) tegen een voorrijtarief van € 67.50
 
Terug
Bovenaan