• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

signaalsterkte Horizon kan ik die verbeteren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Trance
  • Startdatum Startdatum
T

Trance

Hallo Allemaal,

Ik keek net even bij opties/instellingen en zag dat mijn signaalsterkte net in het het blokje 'goed' zat.
Mijn signaalsterkte gaf aan 'uitmuntend'
Nu wil wil ik graag mijn signaalsterkte ook uitmuntend hebben ;) Hoe kan ik dit doen, of moet ik dit niet zo nauw nemen? Heb verder geen klachten over beeldkwaliteit en dergelijke....

Wat is trouwens het verschil precies tussen signaalsterkte en signaalkwaliteit?
Groet van jan
 
De kans dat de signaalsterkte op maximaal uitmuntend komt is nihil. Goed is voldoende. Als de signaalkwaliteit maar constant (niet schommelend 80% - 100%) uitmuntend is, hoef je je nergens druk om te maken.
 
Oké, ben ik weer gerust gesteld, bedankt voor je reactie 8)
 
ik heb zelfs begrepen van de UPC monteur dat deze rond de 50 procent mag/moet zijn.

hoger gaat problemen opleveren, lager trouwens ook....

wellicht een leugentje om bestwil, aangezien ik rond de 50 procent zit ;)
 
Mijn ervaring bij een kennis met de signaalsterkte met de Horizon:

Signaalsterkte achter een FDU splitter/versterker was tegen uitmuntend aan.
Toch traden er blokjes regekmatig in beeld, kontakt gehad met de HD en deze vond de signaal sterkte aan de hoge kant.
Het advies van de HD was om de FDU er tussenuit te halen en de HB direct op het AOP aan te sluiten.
De waarden van het signaal was in de letter "G" van goed.
Na 2 dagen deze situatie uitgeprobeerd, kwam hij tot de conclusie dat er geen blokjes waren te zien.
Alleen het overige signaal in het huis was beneden pijl.

De FDU weer terug geplaatst en voor de HB een verzakker van 6db geplaatst, blokje zijn tot op heden nog niet waargenomen en de internet snelheid is tussen de 58MB en 60MB.

73's
 
Een te sterk signaal is ook niet goed. Dit kan namelijk leiden tot intermodulatie. (vervorming van signalen door onderlinge beïnvloeding van hogere en lagere frequenties).
 
Mijn signaalsterkte haalt het blokje 'goed' net niet. Overigens is mijn signaalkwaliteit sterk fluctuerend. HB rechtstreeks op AOP of splitter geeft geen verbetering. Het zijn ook vaak dezelfde zenders die blokkerig zijn. Mag ik aannemen dat het signaal bij mij te zwak is?
 
Mijn signaalsterkte schommelt tussen de overgang van Matig naar Goed (net rond de grens) en een klein beetje in het goed, zeg maar 10/20% in het goed.
Signaalkwaliteit is altijd 100%.

Ik heb geen echt probleem met blokkerige zenders, heel af en toe een keer heel kort. Meestal als ik net geswitched ben van zender, maar dan zelden en echt een seconde of zo.

Dus wat ik wil zeggen Signaalsterkte op de grens van goed zorgt niet voor problemen,
maar de blokken die je ziet komen dan door de wisselende signaalkwaliteit?
Anyway blokken horen niet, dus dat is al een indicatie dat er iets niet helemaal correct is.

Welke zenders heb je het vaak, zal ik eens checken of ik daar ook problemen heb.
 
IM zei:
Mijn signaalsterkte haalt het blokje 'goed' net niet. Overigens is mijn signaalkwaliteit sterk fluctuerend. HB rechtstreeks op AOP of splitter geeft geen verbetering. Het zijn ook vaak dezelfde zenders die blokkerig zijn. Mag ik aannemen dat het signaal bij mij te zwak is?

Dat is een juiste aanname. Een monteur bestellen is de enige optie die je nog hebt. Die doet dan metingen rechtstreeks op de 'groene kabel' en vanaf de WCD. Als de WCD vervangen moet worden doet hij dat ook meteen. Dat leverde bij mij een 'gain' op van 8dB. Signaalsterkte zit nu iets boven het midden van 'goed', en de kwaliteit constant op 100%

Kortom, je signaal is dus te zwak.
 
Heppieboeddah zei:
Dat is een juiste aanname. Een monteur bestellen is de enige optie die je nog hebt. Die doet dan metingen rechtstreeks op de 'groene kabel' en vanaf de WCD. Als de WCD vervangen moet worden doet hij dat ook meteen. Dat leverde bij mij een 'gain' op van 8dB. Signaalsterkte zit nu iets boven het midden van 'goed', en de kwaliteit constant op 100%

Kortom, je signaal is dus te zwak.

Bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee! Monteur al diverse malen ingesproken op zijn vm helaas zonder reactie. Ga het nu maar via de SD proberen ???
 
Terug
Bovenaan