• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalsterkte 8%, Kwaliteit 0%?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Takamaru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Takamaru

Kan me voorstellen dat iedereen wel een beetje moe wordt van dezelfde problemen met kleine verschillen. Ik heb er ook eentje:

Wanneer ik volgens de instructies 372 en 5555 invoer krijg ik slechts 8% signaalsterkte en 0% kwaliteit terug. Waardoor er uiteraard geen zenders gevonden worden. Heel af en toe springt de signaalsterkte omhoog, soms wel tot 80% echter dit duurt niet meer dan 1 á 2 seconden.

Wat gaat er fout??
 
Dit klinkt als een signaalprobleem richting de decoder.

Hoe is de situatie bij jou thuis? Waar is het AOP, waar staat de decoder en hoe lang is de kabellengte ertussen? En zitten er bv ook nog splitters in het traject?

Als je de mogelijkheid hebt kan je het een en ander controleren door de decoder rechtstreeks met een korte coaxkabel (liefst een andere dan je nu gebruikt om de kabel uit te kunnen sluiten) op het AOP aan te sluiten en te kijken wat er dan gebeurt.
 
Die 8% signaalsterkte is het probleem niet dat heb ik ook maar wel met 100% kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan