• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalstatus

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Toml83

Sinds gisteravond merk ik dat de samsung stb 7140b soms wat haperingen vertoond in het beeld en bepaalde kanalen (13th street, canvas en regiozenders) niet tot slecht weergaf.
Kijk ik zojuist weer even, doen alle kanalen het weer goed...

Ligt dit aan de decoder of aan Ziggo (smartcard) omdat wellicht meerdere mensen in het appartement TV aan het kijken zijn?

Daarnaast check ik altijd even de signaalstatus. Hier zit per zender toch wel een verschil in. Zit tussen de 12% en 42%. Er zijn 2 index tuners. Bij index tuner 1 is het signaalstatus nagenoeg altijd hoger. Weten jullie welke tuner wordt weergegeven? Signaalkwaliteit is altjd 100%.
Wil graag weten hoe de status bij jullie is?

gr.
Tom
 
Hier is niets veranderd aan de signaalstatus.

Is je bekabeling nog in orde? Zitten alle stekkers er goed in?
Heeft je buurman een nieuwe router? Is er wellicht iets wat kan storen in huis gekomen?

In 9 van de 10 gevallen is mijn ervaring dat de storing niet bij Ziggo ligt maar bij een gebrekkige aansluiting.

Oja, ik werk NIET voor Ziggo of enige andere partij :)
 
Ik heb wel een draadloze internetverbinding in mijn huis. Maar dat kan toch geen storing opleveren? Gisterochtend en-avond dezelfde zenders getest die eerst haperden. Geen problemen. Het blijft nog een vraagteken. Zolang het allemaal perfect wordt weergegeven, vind ik het prima..
 
Dat kan wel storing opleveren als je bekabeling of stekkers niet in orde zijn.
 
Onzin, die signaalstatus zegt weinig zolang de kwaliteit maar 100% is. Mijn signaalstatus is ook erg wisselend maar ik merk niets aan de beeldkwaliteit.
 
signaalstatus zegt inderdaad niks, maar topicstarter had het over haperingen in het beeld.
 
check kwaliteit binnenomend signaal

Sinds gisteravond merk ik dat de samsung stb 7140b soms wat haperingen vertoond in het beeld en bepaalde kanalen (13th street, canvas en regiozenders) niet tot slecht weergaf.
Kijk ik zojuist weer even, doen alle kanalen het weer goed...

Ligt dit aan de decoder of aan ziggo (smartcard) omdat wellicht meerdere mensen in het appartement TV aan het kijken zijn?

Daarnaast check ik altijd even de signaalstatus. Hier zit per zender toch wel een verschil in. Zit tussen de 12% en 42%. Er zijn 2 index tuners. Bij index tuner 1 is het signaalstatus nagenoeg altijd hoger. Weten jullie welke tuner wordt weergegeven? Signaalkwaliteit is altjd 100%.
Wil graag weten hoe de status bij jullie is?

gr.
Tom

Beste Tom,

Als je op het scherm kijkt waar de Signaal status staat en de signaalkwaliteit dan is een andere vermelding nog interessanter. Dit is de BER-waarde. Deze moet op 0 staan. Als deze bv een andere waarde dan 0 heeft dan geeft dit aan dat het binnenkomend signaal fouten bevat. Als je weer last hebt van blokkerig beeld, zou je dit dan kunnen checken. Ik zelf heb toevallig hier ook last van gehad en toen ik een Hirshmann kabel gebruikte was de BER waarde 0 (soms heb ik een signaalstatus van 3%) en mijn beeld perfect.

Met vriendelijke groet,

Team Samsung STB
 
Tijdens de haperingen stond er BER waarde op 0.
Dat staat het overigens bij alle zenders..

Meestal zijn er storingen tijdens het voetbal.
Wellicht komt het door een slechte verbinding op de locatie van de wedstrijd..

Signaalstatus hoeft dus verder niks te zeggen, lees ik. Daar ga ik mijn dan ook geen zorgen meer over maken..
 
ber waarde

Nou had ik gisteravond toch een BER-waarde op de zenders tijdens het opnemen van 1 programma.
Echter deden alle kanalen het goed, behalve 13th street en canvas.

Ik heb trouwens wel eerder op de avond 2 programma's tegelijkertijd laten opnemen.
Wellicht dat ie daarom later zat te knoeien met BER-Waarde.

gr.
Tom
 
Ik heb ook al maandenlang haperingen in beeld en geluid. De laatste tijd zelfs zo hevig dat het beeld volkomen weg"wappert" vol met digitale blokjesstoringen en het geluid onderbroken wordt of gaat stotteren.
We kijken vnl naar de NL (publiek en commerciële) zenders, dus daar worden we er het meeste mee geconfronteerd. Het vreemde is dat het zich min of meer op vaste tijden lijkt voor te doen. Vaak tussen 19u30 en 20u30. Wanneer ik op de AB dan 2x op de infoknop druk kom ik in een scherm met Tuners Info. Daar kan je schakelen tussen Index tuner 0 en 1. Daarbij veranderen dan de modulatie (64 of 256 QAM), de frequentie en de signaalstatus. De signaalkwaliteit (100%), symboolsnelheid en BER (0) blijven gelijk. Ik heb geconstateerd dat dit per uitzending ook automatisch gebeurt, de ene uitzending heeft QAM 64 de volgende QAM 256 en vice versa. Hoe zit dat eigenlijk met die QAM waarde? In het hoofdmenu van het apparaat kan ik alleen QAM 64 instellen op alle andere waardes kan hij geen zenders vinden.
Weet iemand of ik hier nu op het spoor ben van die storingen waar ik last van heb of heeft het er allemaal niets mee te maken? En wat voor nut heeft dat schakelen tussen Index tuner 0 en 1 eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan