W
Waldheri
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem. Thuis staan twee computers, een op de eerste verdieping en een op de tweede. De modem stond beneden, met een draadloze router eraan. Er waren problemen met draadloos (ook met draadloze televisie), waardoor uiteindelijk is besloten alsnog bekabeling aan te leggen.
Daartoe heeft een klusbedrijf de COAX kabel uit de meterkast doorgetrokken naar de eerste verdieping, waar nu de modem staat. De COAX kabel gaat verder naar de tweede verdieping, om daar televisie te verschaffen. Naast een COAX kabel gaat er ook een UTP kabel naar boven (van de eerste naar de tweede verdieping), om internet te verschaffen.
Dit heeft allemaal goed gewerkt voor 3 weken, totdat plots de modem om de haverklap offline ging. Erg vervelend, en na een paar dagen heb ik de helpdesk van Chello gebeld. Vandaag is een monteur langsgekomen. De heeft wat gemeten, en merkte op dat het signaal erg zwak was. (52-47-42, wat te laag is). Televisie ontvang ik goed op de tweede verdieping.
De monteur zei dat de modem zo dicht mogelijk bij de meterkast moest staan (waar de kabel binnenkomt). Vanuit daar moet dan een UTP-kabel doorlopen naar de eerste verdieping, waar ik de router kan laten staan. Ik heb het klusbedrijf gebeld, alleen die is van mening dat het alsnog aan Chello ligt. Waarom kan het anders eerst drie weken perfect hebben gewerkt?
Heel fijn natuurlijk, maar ik schiet er niks mee op. Is er iemand met voorstellen of ideeën hierover? Bij voorbaat dank!
Ik heb een probleem. Thuis staan twee computers, een op de eerste verdieping en een op de tweede. De modem stond beneden, met een draadloze router eraan. Er waren problemen met draadloos (ook met draadloze televisie), waardoor uiteindelijk is besloten alsnog bekabeling aan te leggen.
Daartoe heeft een klusbedrijf de COAX kabel uit de meterkast doorgetrokken naar de eerste verdieping, waar nu de modem staat. De COAX kabel gaat verder naar de tweede verdieping, om daar televisie te verschaffen. Naast een COAX kabel gaat er ook een UTP kabel naar boven (van de eerste naar de tweede verdieping), om internet te verschaffen.
Dit heeft allemaal goed gewerkt voor 3 weken, totdat plots de modem om de haverklap offline ging. Erg vervelend, en na een paar dagen heb ik de helpdesk van Chello gebeld. Vandaag is een monteur langsgekomen. De heeft wat gemeten, en merkte op dat het signaal erg zwak was. (52-47-42, wat te laag is). Televisie ontvang ik goed op de tweede verdieping.
De monteur zei dat de modem zo dicht mogelijk bij de meterkast moest staan (waar de kabel binnenkomt). Vanuit daar moet dan een UTP-kabel doorlopen naar de eerste verdieping, waar ik de router kan laten staan. Ik heb het klusbedrijf gebeld, alleen die is van mening dat het alsnog aan Chello ligt. Waarom kan het anders eerst drie weken perfect hebben gewerkt?
Heel fijn natuurlijk, maar ik schiet er niks mee op. Is er iemand met voorstellen of ideeën hierover? Bij voorbaat dank!