• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaalprobleem i.c.m. On Demand op extra mediabox UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rick2020
  • Startdatum Startdatum
R

Rick2020

Hallo Allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden een extra mediabox bij UPC aangevraagd omdat ik ook graag op mijn nieuwe televisie, op mijn kamer Digitale Televisie wilde kijken. Beneden werkt alles perfect en is het signaal dan ook super, on demand en andere zaken zijn dan ook geen probleem.

Nu heb ik al ontzettend weinig verstand van dit soort dingen en het was voor mij dan ook een overwinning toen ik de extra mediabox succesvol aangesloten kreeg boven op de slaapkamer. Alle zenders doen het perfect, ook de HD zenders.

Dan nu, het probleem:
Iedere keer wanneer ik on demand op mijn slaapkamer op probeer te starten, geeft hij aan dat de verbinding niet goed is, controleer de kabels etc. etc.
Aan de kabel kan het naar mijn idee niet liggen, want het beeld is kraakhelder.
Alleen hoe krijg ik in godsnaam On Demand aan de praat. Ik heb al contact opgenomen met UPC, en deze vriendelijke mevrouw wist mij te vertellen dat het signaal boven echt ontzettend laag was, en dat de mediabox daarom als eerste on demand uitschakelt.

Nu heb ik een aantal afbeeldingen toegevoegd waarvan ik denk dat jullie iets aan hebben. Misschien dat jullie daar het probleem al kunnen vinden.
Misschien dat een versterker zin heeft ? Ik weet het niet maar ik apprecieer jullie hulp bij deze !

Groetjes,
Rick
409190_10150697911377646_756382645_12053249_1270189936_n.jpg

396617_10150697912112646_756382645_12053252_148917553_n.jpg

394824_10150697912452646_756382645_12053254_8751505_n.jpg

405414_10150697912727646_756382645_12053255_1578491818_n.jpg

396779_10150697912932646_756382645_12053256_1486341647_n.jpg

396786_10150697913122646_756382645_12053257_366129328_n.jpg

402024_10150697913342646_756382645_12053258_786592021_n.jpg

405783_10150697913802646_756382645_12053259_413610744_n.jpg
 
De eerste twee en laatste drie foto's zijn op de slaapkamer gemaakt. De middelste in de meterkast !
 
is duidelijk iets wat ik hier ook gehad heb je krijgt geen retour signaal
kan aan je versterker liggen die geen retour signaal afgeeft
of aan je splitters waarvan je er 2 heb tussen zitten zo te zien? waarom niet 1?
het kan verschillende oorzaken hebben
het kan zelfs aan upc liggen
en zelfs dat je kastje kapot is
dat laatste heb ik hier ook gehad met zo'n zwarte philips bak
dus ja tis moeilijk
je signaal sterkte kan het niet aan liggen die is sterk genoeg zo te zien lijkt ook erg op het signaal wat ik hier boven heb en heb ook ondemand
maar goed upc kennende ligt het nooit aan hun
het ligt er in ieder geval aan dat je geen retoursignaal krijgt
kan je dus ook zien omdat je geen ip adres krijgt
wat je het beste nu kan doen is die ontvanger aansluiten waar ondemand het wel doet
doet die het daar wel dan is er dus iets aan de hand met je aansluiting versterker draden spilitters contactdoos te oud
dus sluit eerst je ontvanger beneden is aan dan weet je in ieder geval dat je ontvanger goed is
succes ermee
 
Rogier,

Bedankt voor je antwoord ten eerste.
Bij de helpdesk werd ook al aangegeven dat er waarschijnlijk geen retoursignaal zou zijn.
Met die ontvanger bedoel je neem ik aan het upc kastje.
Ik zal deze vanavond eens aansluiten op de televisie beneden.
Aan de contactdoos en/of coax kabel zou het niet moeten kunnen liggen aangezien dit huis waarin we nu wonen nog geen jaar oud is.

Een versterker op de contactdoos (in de slaapkamer) aansluiten zal dus weinig uithalen ?
Of komt het misschien omdat de bekabeling op mijn slaapkamer niet rechtstreeks naar de meterkast loopt ?

Heel lastig dit :(
Bedankt maar weer....
 
Oke allemaal,

Ik heb de extra mediabox van UPC ook op de beneden verdieping aangesloten.
Normaliter gezien werkt UPC on demand op de normale mediabox altijd, echter op de extra mediabox (van mijn slaapkamper) werkte deze tot mijn grote verbazing ook niet op de benedenverdieping.

Zou het dan toch aan de mediabox kunnen liggen ?
Want ook toen ik deze beneden aansloot ga hij precies dezelfde waarden en foutcodes bij het testbeeld (999).

Ik zie graag jullie reacties tegemoet !

Groetjes,
Rick
 
Nu nog de beneden Box boven aansluiten, dan weet je gelijk of je kabels goed zijn.
 
https://ziggoforum.nl/topics/19289/

Probeer deze link eens door te nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat coco al zegt sluit je ontvanger van beneden is boven aan en kijk of ie het dan wel doet
zo ja dan is je ontvanger die je gehad heb niet goed en zou ik als ik jou was om een nieuwe vragen
zo niet dan is er meer aan de hand
 
Er is al een redelijk diagnose gesteld en mogelijk is de oorzaak al gevonden, maar toch even wat opmerkingen en een vraag.

Een versterker op de contactdoos (in de slaapkamer) aansluiten zal dus weinig uithalen ?
Je hebt in de meterkast al een 30 dB versterker hangen. Daarmee moet je overal in huis genoeg signaal krijgen. Dat zie je trouwens ook op de screenshot, dus een versterker daar is niet nodig, zelfs zeer af te raden.

Of komt het misschien omdat de bekabeling op mijn slaapkamer niet rechtstreeks naar de meterkast loopt ?
Hoe is die dan aangesloten?

De coax installatie in de meterkast maakt op mij een rommelige indruk.
Ik zie 2 splitters (2e is niet de beste kwaliteit) die achter elkaar hangen achter de AOP.
Dan is er een 30 dB versterker en helemaal links nog een splitter (3 voudige?). Hoe dat allemaal aan elkaar hangt is niet te zien, maar het lijkt erop dat die 3e splitter achter de versterker hangt en de versterker is aangesloten op de 2e splitter op de AOP.
In dat geval ga je het UPC signaal eerst 7 dB verzwakken, dan versterken en dan via die 3e splitter weer verzwakken.
Ik wil je aanraden die hele installatie eens kritisch te (laten) bekijken.
 
Bedankt voor jullie hulp allemaal ten eerste.
Heb zojuist de mediabox van beneden boven op de slaapkamer aangesloten, krijg daar wederom goed signaal echter doet on demand het hierdoor helaas niet.

Dat betekent dus dat het niet aan de extra mediabox ligt :(.
Dan nog even extra info ik heb ook met de mediabox van beneden via pagina 999 de test gedaan.
En krijg ik zoals in screenshot 2 te zien is dezelfde foutcode bij IP connectiviteit.
Bij IP adres krijg ik overigens wel 192.168.100.10 te zien (er staat wel fout achter), dat is dus in ieder geval al één ding meer als bij de extra mediabox.

Wat betreft de aansluitingen in de meterkast en de splitters, al sla je me dood. Dit is gewoon door de elektricien aangesloten toen het huis bijna klaar was met de bouw. Misschien toch nog maar eens een van die mannen langs laten komen om te vragen hoe het nu daadwerkelijk zit. Want Johnny jij geeft dus aan, dat door de hoeveelheid splitters die er tussenzit het signaal dermate verzwakt wordt en dus niet voldoende is om het retoursignaal boven op mijn slaapkamer te laten werken !?

Drama drama...
Bedankt in ieder geval voor de input.
 
Terug
Bovenaan