• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

signaalkwaliteitbalk pace 7111 schokt om de paar sec van 100naar 80%

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ruud68
  • Startdatum Startdatum
R

ruud68

wie heeft dit ook als je in het menu zenders wilt zoeken en je ziet de balken van singnaal sterkte en kwalteit dan zie je om de paar sec de balk van kwaliteit terug springen naar 80% en gelijk weer 100% alles is doorgemeten door monteur heeft signaalkastje op aop aangesloten en daar zie je niet de verspringingen.
 
Idem met Philips hddvr, maar zolang i niet naar de 60% zakt kan het geen kwaad, ook hier monteur geweest en ook daar zag hij geen schommelingen.
 
Mijn Pace box doet hetzelfde :-X
Nergens bang voor hoor, dat hoort gewoon...
 
ok dank jullie wel dan weet ik dat het normaal is mijn beeld is trouwens gewoon goed alleen af en toe wat schokkerig maar ook dat zal wel normaal zijn.
 
ruud68 zei:
wie heeft dit ook als je in het menu zenders wilt zoeken en je ziet de balken van singnaal sterkte en kwalteit dan zie je om de paar sec de balk van kwaliteit terug springen naar 80% en gelijk weer 100% alles is doorgemeten door monteur heeft signaalkastje op aop aangesloten en daar zie je niet de verspringingen.

Denk dat er wellicht toch een kink in een kabel zit, zoals je zelf schrijft heeft een monteur het kastje op de aop aangesloten en daar zag je de verspringingen niet? Hoop dat je bedoeld dat de mediabox het kastje is waar je op doelt. Anders zou ik dat zeker eerst nogmaals proberen zeker omdat het bevriezen van het beeld niet normaal is en dan dus de mogelijke correctie op het digitale signaal te hoog wordt om vloeiend beeld te krijgen.
 
nee met het kastje bedoel ik de signaalsterkte tester die de monteur bij heeft hij heeft daar gemeten op het aop en daarna de kabel die naar de mediabox loopt deze waren beide goed .
 
ruud68 zei:
nee met het kastje bedoel ik de signaalsterkte tester die de monteur bij heeft hij heeft daar gemeten op het aop en daarna de kabel die naar de mediabox loopt deze waren beide goed .

Signaalsterkte is niet hetzelfde als signaalkwaliteit.
 
Ze meten de 3 banden athans bij mij, de box met zelfde kabel gaat lichtjes openneer(de bovenste balk) van philips hddvr, het apparaat waarmee upc rondloopt blijft netjes stabiel(ook getest met zelfde kabel).
 
Om zeker van jezelf te zijn zou ik toch eens een rechtstreekse coax-kabel (max ongeveer 15 meter) vanuit het aop rechtstreeks aansluiten op de bewuste mediabox en dan eens kijken of dezelfde schommelingen zichtbaar zijn en of er dan nog steeds bevriezingen van beeld optreedt.

De meter die monteur gebruikt meet inderdaad op 3 plaatsen het analoge signaal (catv). Catv kan goed zijn terwijl er digitaal wel degelijk wat mis kan zijn, digitale signalen van de kabel bevinden zich op andere frequenties. Er is wel enige indicatie mogelijk met een meter maar niet afdoende, tenzij de monteur specifiek op de frequentie waar bevriezende kanalen zich bevinden gaat meten. Tevens is het zo dat 64-qam en 256-qam zich op een lager niveau bevinden als het catv signaal.
Zal het niet te moeilijk voor de mensen maken maar test eens met een rechtstreekse kabel en bewuste mediabox en vertel de resultaten.
 
het systeem zit aangesloten zoals jij beschrijft met een dubbel afgeschermde coaxkabel en de monteur heeft ook aan het einde van de kabel die naar de mediabox gaat een goed en sterk signaal gemeten
het is niet dat ik constant problemen heb ik zag het toen opnieuw zenders liet zoeken.
en volgens de andere berichten in dit topic hebben meer mensen dat dus het zal wel niets zijn en anders bellen we gewoon upc.
 
Terug
Bovenaan