• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaal verlies in Rotterdam

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Heino
  • Startdatum Startdatum
H

Heino

Al maanden ondervind ik regelmatig signaal verlies zowel bij telefonie, internet en in mindere mate bij digitale TV. Ik heb een triple abo (Fiberpower 90, onbeperkt bellen +EU en DVR Royal).

Na navraag bij de buren blijkt dat ook zij last hebben van regelmatige storingen. Je zou dan kunnen denken aan een eeuwigdurende blokstoring of een fout in de wijkcentrale. “NEE!” zegt UPC; “er moet bij u een monteur langskomen.” Mijn tapijt is inmiddels versleten door het aantal monteurs die voorheen bij me langs zijn geweest. In alle gevallen werd door de monteurs geconstateerd dat het signaal vanuit mijn hoofdaansluiting prima in orde is.

Dat wetende plus het feit dat een gedeelte van de straat ook last heeft van signaal verlies, zou men kunnen veronderstellen dat het probleem zit in de eindversterker of de wijkcentrale. Vooralsnog weigert UPC actie te ondernemen. Inmiddels ben ik per maand gemiddeld 10 euro kwijt aan het bellen naar UPC en schijnbaar willen ze maar niet begrijpen hoe de wortel van het kwaad aan te pakken...

Ik zou het op prijs stellen wanneer mensen in postcode gebied 3025 die dezelfde problemen ondervinden mij een antwoord te sturen. Met deze informatie kan ik wellicht UPC overtuigen dat er toch echt iets mis is met de lokale infrastructuur.
 
Haha, ik heb dus precies hetzelfde probleem. Wilde even kijken of anderen dit ook hadden maar het blijkt dus vaker in de buurt voor te komen.

Hier valt dagelijks regelmatig internet en de telefoon weg. Niet voor uren, steeds rond een half uur/uur, maar wel in zo'n hoge frequentie dat het behoorlijk problematisch is

Digitale TV is hier dan weer geen probleem. Soms valt alleen een tijdje de on demand-service weg maar daar blijft het gelukkig bij.

Deze hele ochtend heb ik ook weer flink last van het wegvallen dus was al van plan morgen even naar de klantenservice te bellen. Benieuwd wat ze zullen zeggen aangezien ik hier onze hele bekabeling heb gecontroleerd.

Postcode is trouwens 3024!
 
Ik heb die problemen ook gehad, maar na maanden ellende bleek de oplossing anders dan ik verwacht had.
Zelf zit ik in postcode 3054, en heb ook een triple abbo.
Wat was nou het geval, ik had hier een te sterk signaal, waardoor de cisco er op willekeurige tijdstippen uit klapte.
Soms 5 minuten, soms 20 enz..
De symptonen zijn precies eender als bij een te zwak signaal, dus als je er constant uit ligt, is een te sterk signaal het laatste waar je aan denkt.
Het probleem is hier opgelost, door er simpel nog een extra coax splitter tussen te zetten, voordat de kabel de modem in gaat.(zo`n 3 weg splittertje die je normaal ook in de meterkast hebt, 3.5 db).
Dit is nu 5 maanden geleden en heb sinsdien nooit meer een uitval gehad.
Misschien kunnen jullie dit ook proberen ?.
Je weet maar nooit.
 
hier ook dat modem of line gaat
4 monteur geweest 2 keer lijnmeter alles vervangen niks help
upload is bagger van de 6Mb maar 3Mb krijgen vandaag voor het eerts in 7 maanden 4Mb upload
ze zijn nu alweer 4 maanden bezig maar het blijf opeens erg stil aan de kant van u.p.c
ze weten gewoon niet waar het probleem zit als je bel dan krijg je gelijk tehoren ja meneer er is een blokstorring
dus ja wat moet je er mee postcode 3069
gewoon afwachten dat is alles wat we hier kunnen met maar denk ik zo 40 klanten in de straat
of dat ze opeens toch glasvezel aansluiten wat hier all 1 jaar voor de deur leg dan is het echt daaaag upc na 10 jaar lid tezijn
 
Een ieder bedankt voor de antwoorden.

@ intel:

Een blokstoring kan het niet zijn. Immers berichten mensen uit postcode gebied 3025, 3024, 3069 en 3054. Dat zou dan wel een hele grote blokstoring moeten zijn! Dan praat je ook niet meer over 40 mensen in 1 straat...

@ trm:

Bedankt voor de tip. Echter een lapmiddel. UPC moet zorgen voor een goed signaal. Meerdere monteurs hebben mij verzekerd dat het signaal goed is en heb derhalve geen zin om met splitters aan de slag te gaan. Wanneer je dan de UPC 'helpdesk' belt, raden ze je aan om de splitters te verwijderen om het probleem "op te lossen".

@ Lassu:

Precies hetzelfde probleem hier. Als je "om de haverklap" zou vertalen in minuten, dan komt dat goed overeen met de frequentie van storingen die jij ondervindt. Ook bij mij regelmatig storing bij de on-demand service, met name Uitzending gemist.

===================

Wellicht dat jullie bij buurtbewoners, kennissen, vrienden en bekenden kunnen navragen hoe het hun vergaat met hun UPC abo. Ik ga in Delfshaven (3025) gedeeltelijk navragen of men ook last heeft van dergelijke storingen.

Hoe meer mensen hetzelfde probleem ondervinden en weten te melden, hoe makkelijker het voor mij wordt om UPC te overtuigen <*KUCH*>...
 
Nou zet mij dan ook maar op de lijst ik zit in Prinsenland (3066) en het is hier ook prijsschieten hoor.
Vaak werkt de DTV nog wel, maar telefonie en internet is bagger. Als ik in de log kijk van het modem dan is er bijna iedere dag wel een een of andere error. Vrijdag ook 2 uur offline geweest. Vanaf 2300 uur ongeveer.
 
Nou dit verhaal komt mij heel bekend sinds ik fiber 90 heb klapt hij regelmatig er uit en niet alleen maar bij mij maar ook bij de buren, volgens UPC heeft mij buurt slecht singaal en dat het aan een versterker licht of zo, het duurt nu al een maand ben benieuwd, ik zie dat bij sommigen nog langer duurt jullie hebben geduld petje af ik had de UPC spullen zeker terug gebracht als het maanden gaat duren ik ga niet betalen voor een product die ik niet krijg zou je zeggen en de klantenservice van UPC die willen ook niet naar je luisteren als je je probleem wil vertellen sorry blokstoring u moet geduld hebben meestal binnen 24 uur opgelost het duurt nu al een maand ja ik zal nog een case aanmaken daar heb ik lekker veel aan.

Mochten de mensen in rotterdam willen bojcotten tegen UPC op mij kan je zeker rekenen.
 
Gelukkig hier in 3067 geen last meer.

Tot ongeveer 1 maand erg last gehad van een storing van 2 weken :'( ( bleek dus toch de modem te zijn, wat ik al aangegeven had ). Na vervanging hiervan 3 dagen last gehad van constant uitval en opnieuw opstarten en hierna nergens last meer van.

Laatste gebeurtenis in mijn modem is van 1 maand terug.
 
Jullie zouden kunnen overwegen om massaal, minimaal al 40, een brief testuren naar
het kommer en kwel bedrijf, waarin je aangeeft het maand bedrag OPTESCHORTEN,
totdat er afdoende gerepareerd is wat het dan ook is wat er defect is.

Of een gemeenschappelijke brief ondertekent door alle getroffenen, wel wat meer werk.

Het geeft naar mijn bescheiden mening ook wel aan dat die HD tiepes er maar een
rotzooi van maken (strijdige berichten, danwel halve waarheden zelfs leugens).

MAAR waarom moet je elke maand 10 euro verbellen, als je weet dat het niets helpt??

Het wordt tijd dat die clowns hun machts positie gaan verliezen, er vrije keus komt,
lager tarieven en plenty more aanbieders.

Misschien wel een Ziggo met hun vrije keus van deco etc.
 
Sinds eind mei is het bagger hier, elke dag rond dezelfde tijdstippen valt internet en telefonie uit (minstens 5x per dag).
5 keer gebeld, 2 x monteur langs geweest. Binnenhuis alles vervangen, beide monteurs hebben gegarandeerd dat er niets mis is bij mij thuis.
Eergister gebeld, zou een wijkprobleem zijn, er zou een buitenmonteur bezig zijn in de loop van de avond en gisterochtend. Die middag en avond nog steeds hetzelfde uitval.
Gisteravond gebeld, er zou in heel Rotterdam een storing zijn, waar buitenmonteurs al aan werken. Vandaag nog steeds hetzelfde probleem.
Morgen weer bellen..
Van mij mogen ze zoveel binnenmonteurs sturen als zij willen, omdat er bij mij thuis niets mis is, kost het me geen cent. En de binnenmonteurs die ik tot nu toe tegengekomen ben zijn allemaal extern ingehuurd, dus zij kosten minstens 30 euro per uur.
postcode: 3067
 
Terug
Bovenaan