Ik heb van UPC de Cisco EPC3925 en zelf een Linksys E3200.
Op de E3200 heb ik de DD-WRT firmware draaiende met als doel het signaal van de 3925 te repeaten zodat ik op zolder een sterker signaal heb. Via internet las ik dat ik de E3200 dan op ClientBridge-modus moet zetten en heb dan ook deze handleiding gevolgd: https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridge
Normaal heb ik op zolder via mijn gsm maar 1 streepje wireless signaal. Ik zou verwachten, als ik alles goed ingesteld heb dat ik nu op zolder de volle sterkte zou moeten krijgen van de E3200 die ook op zolder staat.
Dit is niet het geval, waar zou dit aan kunnen liggen?
Overigens, als ik een laptop via UTP verbind met de E3200 krijg ik netjes internet.
Kan het zijn dat de checkbox 'Allow wireless signal to be repeated by a repeater' in de 3925 er iets mee te maken heeft? Deze kan ik echter niet aanvinken omdat dit alleen kan als wireless beveiligd is middels WEP en niet WPA2 (staat erbij).
Cisco EPC3925
Linksys E3200
Overigens, op de 1 na laatste screenshot hierboven staat geen invoer voor channel en channel width, die had ik wel ingesteld op hetzelfde als de EPC3925 maar die verdwenen toen ik het opsloeg.
Op de E3200 heb ik de DD-WRT firmware draaiende met als doel het signaal van de 3925 te repeaten zodat ik op zolder een sterker signaal heb. Via internet las ik dat ik de E3200 dan op ClientBridge-modus moet zetten en heb dan ook deze handleiding gevolgd: https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridge
Normaal heb ik op zolder via mijn gsm maar 1 streepje wireless signaal. Ik zou verwachten, als ik alles goed ingesteld heb dat ik nu op zolder de volle sterkte zou moeten krijgen van de E3200 die ook op zolder staat.
Dit is niet het geval, waar zou dit aan kunnen liggen?
Overigens, als ik een laptop via UTP verbind met de E3200 krijg ik netjes internet.
Kan het zijn dat de checkbox 'Allow wireless signal to be repeated by a repeater' in de 3925 er iets mee te maken heeft? Deze kan ik echter niet aanvinken omdat dit alleen kan als wireless beveiligd is middels WEP en niet WPA2 (staat erbij).
Cisco EPC3925
Linksys E3200
Overigens, op de 1 na laatste screenshot hierboven staat geen invoer voor channel en channel width, die had ik wel ingesteld op hetzelfde als de EPC3925 maar die verdwenen toen ik het opsloeg.
