• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaal uitlezen met Arris modem

N

nijkie

Hallo allemaal,

Is het mogelijk dat de helpdesk kan zien of er wel of geen signaal op je AOP het huis binnenkomt?

Heb namelijk net een Arris modem geplaats en het DS lampje blijft knipperen,power is oké ,rest van de lampjes is uit.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet,
:6 :6 :6
René
 
Dat ligt eraan in welke regio je woont.

Als er e-taps hangen, kunnen ze zien of dat je tap open staat of niet, met m-taps gaat dat niet...

Maar het kan wel een halfuur tot drie kwartier duren voordat een arris modem de juiste downstream-freq. heeft gevonden, dus heb geduld!

Als je een tv bij de hand hebt zou je eens kunnen kijken of je wel tv-signaal hebt?
 
met 192.168.100.1 kan je in de setup komen, er is een tijd limiet van 60 seconden.

je krijgt tezien wat je mac is, up/dn stream , IP ad etc..

Om het fysiek tekunnen meten heb je dus een scoop of spectrum-analyzer nodig
 
Regio is Arnhem

TV geeft geen signaal op beeldscherm,zelfs niet rechtstreeks van AOP naar de WCD bij de tv.

Volgens instructie boekje moet je na 5 min. signaal hebben?

Alvast bedankt voor uw reactie`s

groet,

René :6 :6 :6
 
met 192.168.100.1 kan je in de setup komen, er is een tijd limiet van 60 seconden.

je krijgt tezien wat je mac is, up/dn stream , IP ad etc..

Volgens mij kan dit alleen als je ook telefonie hebt want ik heb alleen internet en dan is dat niet bereikbaar. Dit is overigense in meerdere topics beschreven
 
ikke222 zei:
Volgens mij kan dit alleen als je ook telefonie hebt want ik heb alleen internet en dan is dat niet bereikbaar. Dit is overigense in meerdere topics beschreven
Hoezo? Ik heb geen telefoon via UPC, en ik kan gewoon op die testpagina 192.168.100.1 komen, zonder beperking. Kan gewoon elk moment mijn signaalwaarden zien. En hoezo een limiet van 60 seconden? Komt ook niet overeen met mijn bevindigen.

Wel schijnt er bij naar het lijkt bij een toenemend aantal abonnees iets aan de hand te zijn, waardoor die pagina beperkt toegankelijk is. Hoe dat zit, is me nog steeds niet duidelijk. Zie topic
https://ziggoforum.nl/topics/13923/
Ik verwacht eigenlijk uitleg van een UPC-medewerker in dat topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DS knippert --> modem is signaal aan het zoeken
Verder meld je:
'TV geeft geen signaal op beeldscherm,zelfs niet rechtstreeks van AOP naar de WCD bij de tv.'

Ik zou maar even bellen met UPC, als dit (met een deugdelijk kabeltje) waar is, want dan krijg je geen signaal binnen en kun je wachten totdat je spreekwoordelijk een ons weegt.

Arnhem is normaal gesproken op afstand te schakelen, dus dat kán snel opgelost zijn. Problemen voorbehouden uiteraard.

Verder:
Het modem is uit te lezen, afhankelijk van de firmwareversie die het modem heeft. Heb je een (ouder) Arrismodem waar nog nooit telefonie op heeft gezeten, dan heb je waarschijnlijk een firmware die het niet toestaat. Wanneer je telefonie hebt, krijg je een nieuwere toegestuurd, welke wél toegang tot deze site geeft.
 
Mijnbuurman heft een brief gehad dat er een signal op zijn aop is gezet,(hij had niks van upc)Ik heb alles aagesloten en kreeg geen signaal via modem en ook niet op de tv v.a de wcd.

Heb upc gebeld en sturen een monteur,wanneer het aan de klant ligt dan betaal je €49,00.
Anders is het rekening upc.

Ik vindt sowieso dat een verstrekker (upc) zorg moet dragen dat alles werk bij een 1e oplevering,er zijn genoeg mensen die dit niet kunnen en gewoon voor het blok gezet worden ivm het aansluiten.

Heb zelf de ervaring gehad bij aflevering van digitale tv 1,5 jaar geleden toen is er geen wcd controle gedaan bij aflevering ivm retour signaal,(stond wel in hun eigen voorwaarden) na 2 weken pas een werende digitale box en €25,00 telefoon kosten vergoed gekregen na veel pijn en meite.
Heb wel het gevoel dat de service momenteel veel beter is van UPC.

met vriendelijke groeten,
René

p.s ben nu in conclaaf met de melding signaal verlies paars beeld en daana de zender pas op me beeldscherm.heb al op aan raden van de technische dienst een handmatige software update gedaan,kabel controle,(zijn allemal van Profigold) maarik denk dat het signaal te zwak is.Kwaliteit is wel goed,wacht nu op antwoord van de td.
 
Paars beeld op je digitale TV ligt veelal aan de scartbekabeling.
 
Terug
Bovenaan