Ik wil jullie het volgende probleem/verschijnsel voorleggen.
Ik ben ik het bezit van de Cisco 8445 zonder interactief gedoe met een Panasonic 42PZ800 Plasma. De gehele config werkt naar tevredenheid.
De laatste weken heb ik het verschijnsel dat bij de kanalen/zenders RTL4,5,7 en SBS6 het beeld/signaal wegvalt.
Dit komt random voor en het probleem kan ook na een tijdje weer verdwijnen.
Na analyse van de tuners info op betreffende kanalen blijkt dat ik op Tuner 1 een sigaal krijg van 100% en een kwaliteit van 24%, op Tuner 2 een signaal van 100% en een kwaliteit van 100%. De BER waarden wisselen op T1 van 1.1E3, 9.8, 1.7 en 1.2 en die van T2 blijven op 0.0E.6.
Dit in vergelijk met zenders zoals NL1,2 en 3 die altijd een waarde van 100,100 geven met een BER van 0.0E.6.
Dat de Tuner 2 een volledig signaal geeft is fijn want deze kan ik gebruiken als workaround om betreffend programma op te nemen en bijna gelijktijdig te bekijken. Bij Ziggo zegt men dat er een storende factor aanwezig is en er loopt een afspraak voor een meting. Bekabeling is in orde en bv de HD zenders (hebben deze niet meer data nodig) hebben een top kwaliteit.
Heeft iemand ervaring met dit probleem.
Ik ben ik het bezit van de Cisco 8445 zonder interactief gedoe met een Panasonic 42PZ800 Plasma. De gehele config werkt naar tevredenheid.
De laatste weken heb ik het verschijnsel dat bij de kanalen/zenders RTL4,5,7 en SBS6 het beeld/signaal wegvalt.
Dit komt random voor en het probleem kan ook na een tijdje weer verdwijnen.
Na analyse van de tuners info op betreffende kanalen blijkt dat ik op Tuner 1 een sigaal krijg van 100% en een kwaliteit van 24%, op Tuner 2 een signaal van 100% en een kwaliteit van 100%. De BER waarden wisselen op T1 van 1.1E3, 9.8, 1.7 en 1.2 en die van T2 blijven op 0.0E.6.
Dit in vergelijk met zenders zoals NL1,2 en 3 die altijd een waarde van 100,100 geven met een BER van 0.0E.6.
Dat de Tuner 2 een volledig signaal geeft is fijn want deze kan ik gebruiken als workaround om betreffend programma op te nemen en bijna gelijktijdig te bekijken. Bij Ziggo zegt men dat er een storende factor aanwezig is en er loopt een afspraak voor een meting. Bekabeling is in orde en bv de HD zenders (hebben deze niet meer data nodig) hebben een top kwaliteit.
Heeft iemand ervaring met dit probleem.