• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Signaal Politiek 24 (502) 'onterecht' 4:3?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter csteelooper
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

csteelooper

Een kennis van me wees me vandaag op het volgende: Politiek 24, het politieke themakanaal van de NPO, zendt normaal gesproken in 16:9 uit. Het is te vinden op kanaal 502 bij Ziggo.
Hij vroeg zich af waarom het signaal nu 'herkend wordt' als 4:3? Ik heb bij mij thuis gekeken en ondervind hetzelfde probleem. Ziggo kan hier (uiteraard) niks aan doen (ik bedoel dus de Klantenservice; het probleem ligt volgens mij niet direct bij Ziggo). Kan Anoniem misschien eens nakijken of dit probleem in Hilversum (Bij Media Gateway) of wellicht bij de Ziggo dispatch ligt ('schekeling' verkeerd of zo iets)? De kennis in kwestie heeft een 4:3 tv en kan dus uitzendingen in onterecht 4:3 niet corrigeren naar de juiste aspect ratio. Het probleem speelt sinds ongeveer 1 week.Iemand anders misschien ideeën?

Alvast bedankt

PS> Geen enkele andere zender geeft dit probleem
 
Een kennis van me wees me vandaag op het volgende: Politiek 24, het politieke themakanaal van de NPO, zendt normaal gesproken in 16:9 uit. Het is te vinden op kanaal 502 bij Ziggo.
Hij vroeg zich af waarom het signaal nu 'herkend wordt' als 4:3? Ik heb bij mij thuis gekeken en ondervind hetzelfde probleem. Ziggo kan hier (uiteraard) niks aan doen (ik bedoel dus de Klantenservice; het probleem ligt volgens mij niet direct bij Ziggo). Kan Anoniem misschien eens nakijken of dit probleem in Hilversum (Bij Media Gateway) of wellicht bij de Ziggo dispatch ligt ('schekeling' verkeerd of zo iets)? De kennis in kwestie heeft een 4:3 tv en kan dus uitzendingen in onterecht 4:3 niet corrigeren naar de juiste aspect ratio. Het probleem speelt sinds ongeveer 1 week.Iemand anders misschien ideeën?

Alvast bedankt

PS> Geen enkele andere zender geeft dit probleem

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook ik krijg de melding 4:3 als beeldformaat. Maar de gezichten zijn allemaal langgerekt en ziet er dus niet uit. Ik kijk naar een 16:9 TV toestel.

Ik heb van alles geprobeerd om de aspect ratio van de ontvanger aan te passen, maar geen enkel resultaat.

Het probleem doet bij mij ook alleen bij politiek 24 voor. Sinds enkele dagen, want hiervoor was de weergave wel correct.

Wat moet ik nu in vredesnaam doen? Iemand? Nog anderen die dit probleem ook hebben?

Zit het bij Ziggo fout?
 
De fout zal wel bij de NPO zitten. Je kunt op je TV of decoder meestal wel instellen dat dit soort beelden uitgerekt moeten worden, maar dan zien zenders die normaal 4:3 uitzenden er weer niet uit.
 
Het beeldformaat van Politiek 24 hoort inderdaad 16:9 te zijn dit gaat dus niet goed bij de aanbieder (NPO). Probleem is aangemeld en bekend in Hilversum men gaat e.a. oplossen. Oplostijd is helaas nog onbekend dus nog even geduld.
 
Het beeldformaat van Politiek 24 hoort inderdaad 16:9 te zijn dit gaat dus niet goed bij de aanbieder (NPO). Probleem is aangemeld en bekend in Hilversum men gaat e.a. oplossen. Oplostijd is helaas nog onbekend dus nog even geduld.

Probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan