• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

signaal ontvangst UPC digital en kabel lengte

G

GRONKLUN

Ik ben in december vorig jaar naar een nieuwbouw woning verhuist alwaar ik mijn UPC digital abo mee naar toe verhuisde. Alles netjes door de instalateur opnieuw geinstalleerd met de opmerking dat UPC digital nog door UPC moest worden ingeschakeld (geen EPG, en geen Arrivo, wel beeld).

Nu we een aantal maanden verder zijn toch maar eens naar UPC gebeld omdat we de EPG wel begonnen te missen. Na enig uitzoek werk bleek ik volgens de Helpdesk een te lange kabel van het entreepunt in het huis tot het motorola kastje te hebben. Na even uitrekenen bleek dit zo'n 25 meter te zijn. Dit was te lang voor een goed retour signaal.

Nu vroeg ik mij af of het nut heeft om een signaal versterker ertussen te gooien. De aansluiting in de huiskamer in nl ongeveer halverwege.

Is er iemand die ervaring heeft met een signaal versterker en UPC digital ontvangst/(retoursignaal ??? )?
 
GRONKLUN zei:
Ik ben in december vorig jaar naar een nieuwbouw woning verhuist alwaar ik mijn UPC digital abo mee naar toe verhuisde. Alles netjes door de instalateur opnieuw geinstalleerd met de opmerking dat UPC digital nog door UPC moest worden ingeschakeld (geen EPG, en geen Arrivo, wel beeld).

Nu we een aantal maanden verder zijn toch maar eens naar UPC gebeld omdat we de EPG wel begonnen te missen. Na enig uitzoek werk bleek ik volgens de Helpdesk een te lange kabel van het entreepunt in het huis tot het motorola kastje te hebben. Na even uitrekenen bleek dit zo'n 25 meter te zijn. Dit was te lang voor een goed retour signaal.

Nu vroeg ik mij af of het nut heeft om een signaal versterker ertussen te gooien. De aansluiting in de huiskamer in nl ongeveer halverwege.

Is er iemand die ervaring heeft met een signaal versterker en UPC digital ontvangst/(retoursignaal ??? )?

Het ontbreken van de EPG en Arrivo zender heeft niets met kabels en/of signaalsterkte te maken. Zoals je zelf aangeeft ontvang je de UPC Digital zenders wel zonder problemen. Wat is trouwens je woonplaats en welke decoder heb je ? En ben je verhuisd binnen je woonplaats ?
 
Hoi,

Je hebt een gespecialiseerde antenne versterker/verdeler nodig voor jouw probleem.
De gewone, standaard antenne versterkers laten meestal helemaal geen retour-signaal door, wat de problemen dus verergerd.
Als je wel een antenne-versterker met retour hebt, zal dit retour-signaal meestal niet versterkt worden, maar alleen doorgegeven worden.

Ik gebruik zelf hier een professionele distributie-versterker, de NIU-2D4T8 van Dinh-Telecom.
Dit apparaat heeft 7 uitgangen, waarbij ook de retour-signalen versterkt worden ( 5dB).
Daarmee werkt hier alles prima, zelfs als ik de motorola op zolder (toch zo`n 35 mtr. kabel) aansluit, werkt deze perfect.

Het zou dus de oplossing kunnen zijn, voor jouw problemen.

Grtz,
 
Nogmaals, het ontbreken van de EPG heeft niets met kabellengte te maken. De EPG is niets meer dan een applicatie die op een bepaalde frequentie wordt getransporteerd binnen het UPC Digital netwerk. De UPC TV EPG is voor de meeste gebieden beschikbaar op 306.25 Mhz wat niet bepaald een hoge frequentie is. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je een transponder wilt bekijken op hogere frequentie's dat zaken zoals kabel kwaliteit en/of versterkers er wel dan wel toe doen..
 
Dat van het ontbreken van de EPG en het retour signaal werd verteld door een helpdesk medeweker.

Het grappige is dat ik mijn decoder eens een keertje naar de bovenverdieping heb verplaatst om te kijken of het signaal daar wel binnen kwam (+/- 12mtr). Hier bleek het ontvangst geen probleem te zijn terwijl de kwaliteit van de kabel naar boven wel een stuk slechter is (met tape aan elkaar verlengt, etc).

Waar we trouwens toen ook tegen aan liepen is dat het zappen een stuk trager lijkt te gaan in de huiskamer. Duurt soms wel een seconde of 10 voordat een kanaal in beeld komt.

Er wordt trouwens helemaal geen retour singaal verzonden volgens het Motorola kastje (Ok knop en aan/uitknop tegelijk ingedrukt, etc, menu). Lokatie is Almere, en ja de verhuizing was binnen Almere.
 
Indien de Motorola decoder aangeeft dat er geen retoursignaal aanwezig is terwijl je wel de digatale zenders kan bekijken dat is er iets tijdens de provisioning fase niet goed gegaan. Hierdoor is het mogelijk de bootloader van de Motorola decoder niet goed geladen vanaf het UPC netwerk waardoor de Motorola decoder geen EPG kan vinden op het netwerk. Werken andere diensten zoals e-mail wel goed op jouw decoder ?

Je moet de helpdesk specifiek vragen of hij/zij in "het systeem" kunnen nagaan of de provisioning van jouw decoder wel gelukt is. Grote kan dat de helpdeskmedewerker dan een probleem constateert rondom de provisioning of een hardwareprobleem aan jouw decoder
 
Terug
Bovenaan