• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Siemens M750: Lange ZAP Tijden en Foutmeldingen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
2.702
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds afgelopen donderdag 15 Mei gaat het wisselen van zenders op de Siemens M750C regelmatig zeer moeizaam.
Het zappen naar andere zenders kan soms wel 25 seconden duren en daarbij komen dan ook enkele foutmeldingen in beeld!

Ook bij andere bezitters van de Siemens M750 in mijn omgeving (Den Helder) blijkt hetzelfde probleem zich voor te doen.

Duidelijk is dat er sinds vorige week dus iets is veranderd met de codering!
Hiervoor was dit probleem dus niet aanwezig!

Hopenlijk wordt dit toch wel zeer hinderlijke probleem snel opgelost? :?

Ter verduidelijking enkele opnames.

Multikabel_M750_Slowzap1_200508.avi
mkm750dc200508yh2.jpg


Multikabel_M750_Slowzap2_220508.avi
mkm750dc220508kz4.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om te testen heb ik ook maar eens een andere smartcard in de Siemens PVR geprobeerd.
Dit maakt dus geen verschil helaas.

Hier dus nog steeds last van extreem lange zaptijden en bijbehorende foutmeldingen in beeld.
 
Sinds afgelopen donderdag 15 Mei gaat het wisselen van zenders op de Siemens M750C regelmatig zeer moeizaam.
Het zappen naar andere zenders kan soms wel 25 seconden duren en daarbij komen dan ook enkele foutmeldingen in beeld!

Ook bij andere bezitters van de Siemens M750 in mijn omgeving (Den Helder) blijkt hetzelfde probleem zich voor te doen.

Duidelijk is dat er sinds vorige week dus iets is veranderd met de codering!
Hiervoor was dit probleem dus niet aanwezig!

Hopenlijk wordt dit toch wel zeer hinderlijke probleem snel opgelost? :?

Ter verduidelijking enkele opnames.

Multikabel_M750_Slowzap1_200508.avi
mkm750dc200508yh2.jpg


Multikabel_M750_Slowzap2_220508.avi
mkm750dc220508kz4.jpg

op grond van de error melding veronderstel ik dat de ontvanger resources in gebruik houdt die vrij gemaakt hadden moeten worden. Heb je recent nog een reboot uitgevoerd ?? De tweede melding I34 is te wijten aan een softwarebug.
 
op grond van de error melding veronderstel ik dat de ontvanger resource in gebruik houdt die vrij gemaakt hadden moeten worden. Heb je recent nog een reboot uitgevoerd ??

Al een paar keer de ontvanger aan/uitgezet (stroomloos) zonder merkbaar verschil.
Heel regelmatig komen de deze foutmeldingen nu (kortstondig) in beeld bij het wisselen van zender.
Dit probleem was dus niet aanwezig voor de recente veranderingen van donderdag 15 Mei.
(sporadisch kwam er hiervoor wel eens die 2e foutmelding tevoorschijn of bleef het beeld zwart bij het zappen maar dat komt bij alle ontvangers wel eens voor)

Sommige periodes gaat het zappen echter wel weer snel/normaal?


Graag feedback van andere Siemens M750 gebruikers in dezelfde regio!
 
Ik weet niet of er iets is aangepast op het DTV netwerk (in de codering?) maar deze avond zapt mijn Siemens PVR weer zonder problemen.
Het lijkt zelfs nog wat sneller dan gewoonlijk. :eek:

Ook de "Resource unavailable" foutmelding tijdens het wisselen van zenders heb ik nog niet gezien.

Afwachten natuurlijk of dit zo blijft. :wink:
 
Nog maar even een update hier met de Siemens PVR :)

Het wisselen van zenders op de Siemens PVR gaat momenteel nog steeds zonder problemen!
Geen van de bovenstaande foutmeldingen meer tegengekomen!
Het algeheel zappen gaat gewoon weer snel(ler?)!
PIP gebruik werkt ook weer snel zonder foutmeldingen!
Bij het opstarten van de Siemens PVR ook geen descramble (preview verlopen) foutmelding meer!
Het led van de smartcardlezer lijkt minder frequent knipperen, er zal waarschijnlijk iets veranderd zijn aan de frequentie waarmee de decodeer informatie wordt verstuurd?

Ook is er nu minder kans op mislukte (scheduled) opnames.
Doordat (waarschijnlijk) de decodeer informatie niet snel genoeg ontvangen werd resulteerde dit soms in een mislukte/zwarte opname!
Dit heb ik de laatse weken al diverse keren meegemaakt!

Andere Siemens PVR bezitters in mijn omgeving bevestingen dat de ZAP problemen momenteel verholpen zijn.

Hopenlijk krijgen we niet opnieuw met deze problemen te maken!
 
zappen

Betekent dit nu dat het erg langzame zappen verleden tijd is? en dat ik hem nu weer gewoon kan gebruiken? net als de humax gewoon lekker kan door zappen? hoor het graag want ik mis de functie van het opnemen wel een beetje.

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan