Shoutcast werkt niet met nieuw modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Micky-m

Beste,

Ik heb donderdag jl. een nieuw Motorola modem ontvangen (de S5100). Helaas krijg ik met geen mogelijkheid Shoutcast weer aan de gang. Ik heb al het IP adres veranderd in mijn player op mijn website, ik heb de poorten nagekeken in de router (Eminent Broadband Router). Daarvoor werkte alles prima, met het nieuwe modem kunnen mensen van buitenaf hem niet beluiseren.

Op het interne netwerk is er niets aan de hand, daar werkt alles prima. Ook heb ik de DHCP van de modem al uitgezet, wat geen beter resultaat gaf.

Kan iemand me misschien helpen?
 
Moest je dat nieuwe IP nummer ook niet ergens aanpassen in de config file van shoutcast?
 
Nee, ik draai zowel de server als de cliënt. In Winamp staat de DSP plugin op 172.0.0.1 (lokaal). De DNAS server heeft verder geen opties om IP's te veranderen, wél een poort instellen (maar dat is ongewijzigd).

Zou het kunnen dat Chello hiertussen zit? Poortscanning en blocking? Of zou het dan toch wat anders zijn?
 
Hmm, port 80 en 21 willen nog wel eens geblocked worden (inkomend), maar ik neem aan dat shoutcast op 8000 staat?
Probeer anders eens 9000 ofzo (en dan ook de forward in je router aanpassen|).

Ik heb nog niet eerder gehoord dat dit zou worden geblocked!
 
Nu wordt het nog vreemder, op het ene moment werkt alles prima, op het andere moment niet. Ik moet eerst de server starten, die een minuut of 5 laten staan zonder source, en dan pas connecten, dan werkt het wel. Wil ik direct connecten heeft hij er een probleem mee.

Voor nu werkt het, maar als iemand weet waar dit aan ligt, is dat mooi meegenomen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan