• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Settopboxen leven met 3 of meer tuners goed voor concurrentie

Berichten
242
Als ik het goed begrepen heb levert KPN technisch gezien slechts 2 tvzenders door de telefoonlijn op een soort van "afroep" basis. Dat betekent dat zij nooit boxen kunnen leveren waarop je twee of meer kanalen tegelijk kunt opnemen en daarbij naar een derde kanaal kunt kijken.

Als UPC nou eens standaard boxen gaat leveren die dat wel kunnen dan hebben ze hierop al een voorsprong op (potentiele) klanten die dit wel erg handig vinden en dan daarom voor de kabel (in dit geval upc) kiezen.

Hoe meer functionaliteit hoe iets hoger de abo-prijs kan liggen kan ik mij dan wel in vinden.

Nu zijn er vooral oude klanten met een box welke 3 tuners heeft waarbij je twee dingen tegelijk kunt opnemen terwijl de nieuwe klanten 1 kunnen opnemen en 1 kijken of 2 opnemen en 0 kijken. De abo-prijs is gelijk gebleven voor beide soorten klanten zonder keuze.

Dit wil zeggen die zo'n oude hebben maar genoegen willen nemen met een nieuwe zoals Cisco die kunnen niet zomaar om die reden omruilen aldus beleid upc waardoor theoretisch de prijs dan omlaag zou kunnen. Andersom die eigenlijk wel 2 opnemen en tegelijk 1 willen kijken kunnen zoiets al helemaal niet meer krijgen.

Waarom kan dat niet zo (ongeveer) als ik hier aangeef worden uitgevoerd? Het zou veel klanten kunnen lokken of over de streep trekken als men zelf invloed heeft op wat men krijgt aan functies en mogelijkheden.

De derde tuner kan volgens mij softwarematig worden geactiveerd tegen de tijd dat deze nodig is en dan pas stroom trekken?

Trefwoord: innovaties
 
Dan nog de 1 wilt juist Cisco en nemen het voor lief(stabieliteit gaat voor meerdere dingen opnemen), zou ook echt weer terug willen naar Cisco, want ook deze 2de Philips box hangt gewoon elke ochtend of reboot spontaan, dit alles totaal geen last van bij Cisco.


Even over kpn je kan wel meerdere streams openen, nadeel is allee ndat je via adsl dan maar 24Mbit hebt en dan houd het bij 2HD zenders of 4sd zenders echt op.
 
laat klanten toch gewoon kiezen welke box ze willen hebben, cisco of philips, dan is iedereen tevreden...
 
dukkie zei:
laat klanten toch gewoon kiezen welke box ze willen hebben, cisco of philips, dan is iedereen tevreden...

Ja maarja probeer dat upc maar eens duidelijk temaken, er was namelijk ook gezecht dat de Philips niet meer gemaakt werden(jaar terug) maar nu worden ze weer vrolijk aan de klanten gegeven.
 
Ze werden nog wel gemaakt alleen niet meer verkocht of uitgeleverd door UPC. Ook zijn er met de Cisco box wel twee zenders op te nemen, maar dan moet de box in standby staan.

Volgens mij kunnen we het beste wachten op de Horizon box. Al is het niet duidelijk wanneer deze gereleased word....
 
Luminard zei:
Ze werden nog wel gemaakt alleen niet meer verkocht of uitgeleverd door UPC. Ook zijn er met de Cisco box wel twee zenders op te nemen, maar dan moet de box in standby staan.

Of een tweede DVR in huis nemen. Werkt zonder problemen. Alleen wil niet iedereen op het laatste moment naar boven lopen om de tweede DVR in te stellen :)
 
Een tweede DVR zou mij naast de philips gezien mijn opnamepatroon best uitkomen alleen zou dan de afstandbediening met twee frequenties moeten werken zodat men beide onafhankelijk in dezelfde kamer kan bedienen. :).
Een andere kamer gaat me iets te ver want daar kijk ik toch niet.
Op dit moment gebruik ik nog een eigen HD recorder op analoog maar dat kost kwaliteit en ik ben ondertussen gewend aan HD.
 
cornelisvandenberg zei:
Een andere kamer gaat me iets te ver want daar kijk ik toch niet.

Hmja, op de slaapkamer staat dus ook een DVR, dus kunnen we bijna altijd alles opnemen... en ja, wij kijken altijd nog wel even TV voor het slapen gaan.
 
Ik ben al zo gewend aan drie tuners dat ik hoe dan ook niet graag terugwil naar twee en voor mij is dat eigenlijk nog te weinig.
 
Terug
Bovenaan