• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

service upc?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter flippertje
  • Startdatum Startdatum
F

flippertje

toch wil ik nog even wat kwijt over mijn ervaringen met upc helpdesk.
ik had laatst steeds geen internet verbinding viel steeds weg ,dus ik dacht even bellen wat er an de hand is...
nou ik kreeg iemand aan de telefoon hoor
maar hoe dat gesprek ging.... :o
ik vond dit ronduit onbeschoft.ik kreeg een meid ervoor die er niet zoveel zin in had.
ik belde voor mijn internet aansluiting en ze begon steeds over mijn digitale tv.
ik al een paar keer verte;ld dat ik voor mijn internet aansluiting belde.
en elke keer met een ondertoontje "maar meneertje ..... toch luister ...ik heb een antwoord.
het ligt aan uw tv aansluiting och meneer wat heeft u slechte verbinding..
nou zo ging het nog even door.
ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt bij upc
ik ben echt wle tevreden maar vind dit toch wel wat ver gaan...
ik heb ook opgehangen met de mededeling dat is er zelf wel naar kijk,maar daar kan een helpdesk toch niet voor zijn?
ik wou dit toch even kwijt..

trouwens volgende dag weer gebeld en die meneer flapperde echt met zijn oren hoe het ging
het is nu trouwens opgelost door een serieuse medewerker
 
Kon je niet aan de telefoon even naar een andere medewerker vragen "mevrouw kunt u me even doorverbinden met één van uw collega's"?
 
knuffa zei:
Heb je toevallig wel gekozen voor de optie voor de technische dienst en niet toevallig verkoop?

Dat moet helemaal niks uitmaken. Ze moet luisteren naar de vraag en niet met haar eigen conclusie komen. Heb je haar naam ect. Zou het doorgeven.
 
flippertje zei:
toch wil ik nog even wat kwijt over mijn ervaringen met upc helpdesk.
ik had laatst steeds geen internet verbinding viel steeds weg ,dus ik dacht even bellen wat er an de hand is...
nou ik kreeg iemand aan de telefoon hoor
maar hoe dat gesprek ging.... :o
ik vond dit ronduit onbeschoft.ik kreeg een meid ervoor die er niet zoveel zin in had.
ik belde voor mijn internet aansluiting en ze begon steeds over mijn digitale tv.
ik al een paar keer verte;ld dat ik voor mijn internet aansluiting belde.
en elke keer met een ondertoontje "maar meneertje ..... toch luister ...ik heb een antwoord.
het ligt aan uw tv aansluiting och meneer wat heeft u slechte verbinding..
nou zo ging het nog even door.
ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt bij upc
ik ben echt wle tevreden maar vind dit toch wel wat ver gaan...
ik heb ook opgehangen met de mededeling dat is er zelf wel naar kijk,maar daar kan een helpdesk toch niet voor zijn?
ik wou dit toch even kwijt..

trouwens volgende dag weer gebeld en die meneer flapperde echt met zijn oren hoe het ging
het is nu trouwens opgelost door een serieuse medewerker

Om hier even op in te haken. Al ben ik bang dat het verkeerd op gevat kan worden. Het lijkt alsof de UPC medewerkster totale onzin uitkraamde, echter kan daar zeker wel een kern van waarheid inzitten. De manier waarop ze het gebracht heeft is weer iets heel anders, kan ik niet over oordelen was ik niet bij, net als ik niet over het gesprek vanaf jou kant kan oordelen.

Enige technische uitleg.

Het totaal gecombineerde signaal dus incl analoge tv, digitale tv, internet komt als "1" signaal binnen. Dit loopt over verschillende frequenties. Als een of meerdere frequenties storing ondervinden, dus slechter ontvangen worden kan dit op een of meer producten ook storing gaan geven. Als het gehele signaal slecht(er) binnenkomt kan dit dus mogelijk storing veroorzaken op een van de aangesloten producten, dus bijvoorbeeld je internet. Waar de oorzaak van de slechte(re) signaal ligt, dat kan heel divers zijn, kan bij UPC in het netwerk zijn, kan ook bij je thuis zijn in de bekabeling of in de wijze van aansluiten.

Ik weet niet wat de oorzaak is geweest, dat heb je helaas niet verteld in dit topic, enige wat je verteld hebt is dat het opgelost is. Alleen het is er misschien wat vreemd en onduidelijk uitgekomen, maar op zich zit er zeker een kern van waarheid in dat kleine stukje wat je hier neergezet hebt. Zij hoort te luisteren naar jou vraag/probleem, maar heb je ook de moeite genomen om nadat zij jou aangehoord heeft haar aan te horen? Heb je haar ook haar verhaal laten doen? Hoe een gesprek loopt word door 2 partijen bepaald ;) Ik kan niet oordelen over beide partijen, zeg niet dat je iets fout gedaan hebt, evenmin als ik zeg dat zij iets fout gedaan heeft, weet ik niet, kan ik niet over oordelen. De houding naar elkaar toe bepaald hoe je op elkaar reageert en dus mede het verloop van het gesprek.
 
Als je belt voor problemen met je internet, word uiteraard gekenen naar de signaalwaarden van je modem.
Als je ook nog digitale tv hebt word de mediabox soms ook uitgelezen om een beter beeld van de storing te krijgen.
Mogelijk had zij het daarom over digitale tv en ontstond er een spraakverwarring.
 
Vasu zei:
Dat moet helemaal niks uitmaken. Ze moet luisteren naar de vraag en niet met haar eigen conclusie komen. Heb je haar naam ect. Zou het doorgeven.

Maakt wel degelijk uit. Ik ging ervan uit dat Flippertje geen DTV had en het hem werd aangeboden, dat kan je verwachten op de afdeling verkoop, moet je niet voor kiezen als je een storing hebt. Maar zo te zien heeft hij het al? Pas even het profiel aan zou ik zeggen...

Bovendien is het vrij normaal dat er ook gekeken wordt naar de overige producten. Als er bijvoorbeeld geen ip-connectiviteit is dan zal je ook geen on-demand hebben...
 
heb de afgelopen maanden veel problemen gehad met UPC. Nadat ik werd doorverwezen naar de afdeling Customer Communications zijn mijn problemen verholpen en oa foutieve facturering keurig afgehandeld.
 
Ik ben totaal eens met één van de citaten hierboven, mocht u dit nogmaals gebeuren, vraag of u doorverbonden kunt worden naar een ander collega. U mag best eerlijk zijn tegen de betreffende dienstdoende agent, dat u het gesprek en behandeling niet naar behoren vindt.

Het is alleen erg jammer dat het zo had moeten gaan.
 
Terug
Bovenaan