• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Service Niveau UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GI76
  • Startdatum Startdatum
G

GI76

Sinds enkele dagen ben ik in bezit van Digitaal Royaal van UPC. Dit heeft echter zeer veel moeite gekost.

De eerste bestelling online is nooit behandeld. Na gebeld te hebben met de klantenservice zou dit verwerkt worden. Omdat ik argwanend was over het niveau van de medewerker, heb ik een aantal dagen later teruggebeld en toen bleek de aanvraag alsnog NIET in het systeem gezet te zijn. De nieuwe medewerkster heeft dit vervolgens in orde gemaakt.

De aflevering van de mediabox vond 5 dagen later plaats dan gepland.
Na aansluiting van de box, bleek er geen activatie ingesteld te zijn vanaf de klantenservice. Ook hierna bleek het signaal nog niet te werken.

Om dit signaal te laten werken zou er een monteur langskomen. Dit heeft mij een hele vakantiedag gekost, aangezien ze alleen aan kunnen geven op een dagdeel te komen (tussen 0800-1300). Voor deze kosten wordt geen compensatie geboden.
De monteur in kwestie kon echter binnen 1 minuut zien dat het signaal vanuit buiten (een centrale box) niet aangezet was. Om dit te bewerkstelligen moet er een andere monteur langskomen, die ook thuis het signaal nog controleert.

Ook voor deze vakantiedag werd in eerste instantie geen compensatie geboden door een zeer sarcastische support medewerker. Pas na het schrijven van een klacht werd mij een vergoeding (credit) van 25 euro aangeboden voor de gehele dag.

De tweede monteur waar ik voor thuis bleef, is nooit langsgeweest. Toen ik om 1300 zelf testte, bleek het signaal wel aangezet te zijn. Ik had hier echter geen vakantiedag voor op hoeven nemen. Mijn verzoek voor financiele compensatie van deze dag is door UPC resoluut afgewezen.

Ik heb, na ontevredenheid over UPC,  enkele jaren een andere aanbieder gebruikt en ben nu weer geswitched naar UPC. Helaas is het nog steeds enorme administratieve puinhoop daar, waar de klant nog steeds niet belangrijk genoeg gevonden wordt.

Heeft iemand soortgelijk ervaring met UPC en dit bij hen of een derde partij aangekaart? Zo ja, wat zijn de resultaten hiervan geweest?
 
Dit vind ik toch wel tof hoor, 25 Euro voor een hele werkdag. Als dit gerelateerd is aan het gemiddelde salaris van een UPC-medewerker, kan ik mij voorstellen dat de service van de HD en consorten regelmatig zeer luizig is :D
 
Volgens mij gaat het om het aanschakelen van het analoge signaal. Daar hoeft normaliter niemand voor bij je binnen te komen als er verder geen problemen zijn. Gewoon even ter interesse wat is jouw woonplaats of postcode?
 
Ik woon in Amsterdam op 1056BZ.
Probleem bleek te zijn dat hoewel er een UPC box in de wand zat er een signaal aangezet moest worden van buitenaf... Volgens de UPC 'klantenservice" kunnen ze aldaar niet zien of dit signaal aanstaat of niet. Daar moet dus iemand voor langs komen die het vaststelt en dan iemand anders laat komen om het signaal aan te zetten en het vervolgens bij de klant thuis gaat testen...
 
Vervelend om te lezen dat het zo veel moeite heeft gekost alvorens digitale televisie werkend werd opgeleverd.

Op basis van enkel de informatie in je posting kan ik niet met 100% zekerheid zeggen waarom er voor is gekozen om in eerste instantie een installatiemonteur aan te sturen, maar blijkbaar is men er op basis van de storingsmelding vanuit gegaan dat het probleem puur de digitale televisieaansluiting betrof. Dan ligt het voor de hand een installatiemonteur te sturen die controleert of er niet iets mis is met de Mediabox of de binnenhuisinstallatie.

Indien direct was vastgesteld dat er uberhaupt nog geen signaal werd geleverd, dan had de HD er direct een netwerkmonteur op af gestuurd om het signaal vanuit de kast in de straat te schakelen.

UPC biedt geen vergoeding voor opgenomen vrije dagen/uren voor afspraken met monteurs. Wel bieden we op basis van het UPC Garantieplan een vergoeding van 25 euro indien een monteur niet volgens afspraak verschijnt. De tweede monteur had inderdaad aan huis moeten controleren of zijn acties het gewenste resultaat hadden opgeleverd, dus hiervoor is deze vergoeding op zijn plaats.

Daarnaast heb je volgens het UPC Garantieplan recht op een vergoeding van 2x vast abonnementsgeld voor elke dag dat je langer dan 24 uur geen gebruik kon maken van de diensten. Mocht hier nog geen vergoeding voor zijn toegekend dan maak ik dit graag alsnog in orde.
 
servers vindt ik toch tegen vallen ook van die meedewerkers hier op de site
staan ongever 1000 klachten als het niet meer is over snelhied verlies
geen van de 4 geef antwoord hier op of over
 
Hallo GI76 Ik heb een beetje hetzelfde soort ervaring gehad. Mijn modem hield er ineens mee op. Ik heb dat doorgegeven op het moment dat ik wist dat ik vrij kon nemen voor een monteur, dat was al een paar weken later. De monteur komt langs en constateert dat het modem kapot is. hij sluit een andere aan, niet nadat hij hardop constateert dat hij eigenlijk niet het goede type bij zich heeft maar "het ook wel kan met wat hij nog wel bij zich heeft" Hij vertrekt nadat hij mij heeft meegedeeld dat ik na anderhalf uur ongeveer weer internet zal hebben als hij mij heeft aangemeld.
Anderhalve dag later UPC gebeld. GEEN verbinding. Werd gecontroleerd. Bleek niet aangemeld te zijn!!! Zou worden geregeld. Volgende dag, nog steeds geen verbinding. Gebeld! hielp niet. Weer gebeld hielp niet. Alle aanwijzingen hielpen niet. Weer gebeld. Uiteindelijk kwam ik zover dat ik een soort internetadres van UPC kon bereiken maar daar bleef het dan ook wel bij. Een doodlopende straat. UPC aangetekend een brief gestuurd dat ik het wel zat was, dat ze in gebreke bleven, en dat ze de tijd kregen om binnen twee weken mijn probleem op te lossen en dat in het andere geval door mij de overeenkomst als be-eindigd werd beschouwd. Want in wezen bleef UPC maar geld verdienen aan het wanproduct wat ze hadden geleverd,- een modem dat zomaar ophield met functioneren -, een tekort in voorlichting over eventuele computerprogrammahandelingen die ik had te verrichten naar aanleiding van het wisselen van het modem, waarover ik steeds voor 10 eurocent per minuut kon gaan bellen. Dat is geen service dat is geldwolvengedrag. Na een maand kreeg ik een brief. Men had mij een aantal keren getracht te bellen - alsof ik ook nog voor de UPC naast de telefoon blijf zitten!. Men had geconstateerd dat het signaal wel aankwam in mijn computer. Maar daar was IK niets mee opgeschoten want ik kon nog steeds niet als voorheen over internet beschikken. Er werden geen excuses gemaakt. Aangezien er geen enkel voorstel werd gedaan die ook maar enigzins leek op een werkelijke oplossing van het probleem bleef voor mij de relatie met UPC zoals deze was : be-eindigd. Wat niet wegnam dat UPC vervolgens heeft laten zien waar ze wel energie in willen steken, geld binnen halen! Menig aanmaning, extra aanmaning, superaanmaning, bekende incasso aktiviteiten van mensen die met hun geldneus ook geld ruiken tot aan de gerechtsdeurwaarder toe.
Tjonge ,jonge, jonge. En dat heet vooruitgang. Interessant detail was nog het aansluiten van het modem van de volgende digitale leverant, STEKKETJE ERIN -------- INTERNET Ja, zo makkelijk was het oplossen van het kwelloo probleem. Nu is UPC al een hele tijd bezig met alle energie rond het binnenhalen van geld, want DAT is hun passie, niet het leveren van een goed product waar echte service bij hoort. Ik heb geen dubbeltje meer betaald, de advocaat die ik heb ingeschakeld zit in de vriendenkring, en ik heb zo het vermoeden dat hun onkosten al aardig in de richting zijn gekomen van het bedrag wat ze zo graag willen binnenhalen. Eerlijk gezegd denk ik dat ze er al ruim overheen zitten. Dat is wat je noemt "bedrijfseconomie" De maatschappij gaat achteruit. Als het zo is dat in de handel, waar bij uitstek het sociale leven optreedt, zulke a- sociale bewegingen optreden dan gaat de maatschappij achteruit.

Nog even mijn voorgeschiedenis. Bij mijn eerste aansluiting werd deze op naam van mijn broer gezet - zonder ENIGE communicatie hierover door de UPC Dit bleek bij navraag niet veranderd te kunnen worden??? Fijn , emailen met de naam van je broer! Na vertrek van de monteur bij de eerste aansluiting had ik geen internet. Na een dag speuren ( Je zou potverdorie maar weer een dag vrij moeten nemen voor dat SUPERBEDRIJF UPC!!!! )
ontdekte ik dat hij de stekker verkeerd had aangesloten...er zaten twee draadjes bij elkaar in 1 gaatje, spullen gekocht om er zelf een stekker aan te zetten en .. ja hoor.... INTERNET.

Ze weten het allemaal bij yoepiejee, maar service, klantvriendelijkheid ????? Wil u effe betale meneer, daarkome we voor
 
Wassily-UPC zei:
UPC biedt geen vergoeding voor opgenomen vrije dagen/uren voor afspraken met monteurs. Wel bieden we op basis van het UPC Garantieplan een vergoeding van 25 euro indien een monteur niet volgens afspraak verschijnt. De tweede monteur had inderdaad aan huis moeten controleren of zijn acties het gewenste resultaat hadden opgeleverd, dus hiervoor is deze vergoeding op zijn plaats.

Even dit topic omhoog trappen:
Hoe kan ik contact opnemen vanwege het garantieplan?
In de pdf staat namelijk een link naar een contactformulier wat niet werkt...(https://qmail.upc.nl/).
En ik inmiddels gek ben geworden van ruim 45 minuten UPC Helpdesk waar je aardig lang in de wacht hangt...
 
Terug
Bovenaan