• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Servers UPC overbelast?

T

tisnix

Ik heb de laatste tijd waardeloze verbindingen, pagina's laden duurt vreselijk lang.
UPC gebeld die kwamen niet verder dan dat het aan mijn eigen netwerk zou liggen, firewall, virusscanner, maar bij hun was alles goed.

Veel verhalen gehoord over DNS servers die niet goed zouden zijn enz. enz.

Nu heb ik eens wat zitten experimenteren en de verschillende pingtijden van alle hops eens zitten meten.

Nu blijkt dat de meeste packetloss en ping vertragingen op de servers van UPC liggen.
Soms heeft een server, over een gemiddelde van 500 packets een packetloss van wel 35% en de ping tijd kan oplopen naar 450 ms.

Alle metingen zijn verricht met pingplotter een gratis (30 dagen te gebruiken) programmaatje wat er handig is om de tijden grafisch weer te geven.
Downloaden kan hier www.pingplotter.com

In mijn postcode gebied 6900 zorgen de servers atm11-0.ah00rt03.brain.upc.nl en p23001.net.upc.nl voor al mijn problemen.


Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Klinkt allemaal heel bekend helaas.
Lees hier in chello - algemeen maar eens het een en ander aan berichten door.
 
tisnix zei:
Ik heb de laatste tijd waardeloze verbindingen, pagina's laden duurt vreselijk lang.
UPC gebeld die kwamen niet verder dan dat het aan mijn eigen netwerk zou liggen, firewall, virusscanner, maar bij hun was alles goed.

Veel verhalen gehoord over DNS servers die niet goed zouden zijn enz. enz.

Nu heb ik eens wat zitten experimenteren en de verschillende pingtijden van alle hops eens zitten meten.

Nu blijkt dat de meeste packetloss en ping vertragingen op de servers van UPC liggen.
Soms heeft een server, over een gemiddelde van 500 packets een packetloss van wel 35% en de ping tijd kan oplopen naar 450 ms.

Alle metingen zijn verricht met pingplotter een gratis (30 dagen te gebruiken) programmaatje wat er handig is om de tijden grafisch weer te geven.
Downloaden kan hier www.pingplotter.com

In mijn postcode gebied 6900 zorgen de servers atm11-0.ah00rt03.brain.upc.nl en p23001.net.upc.nl voor al mijn problemen.


Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen.

Je bevindingen zijn doorgegeven, kun je de pingplotter-plaatjes eventueel ook doorgeven ?

gr, Henno
 
Henno zei:
Je bevindingen zijn doorgegeven, kun je de pingplotter-plaatjes eventueel ook doorgeven ?

gr, Henno

Wil ik wel doen, maar waar naar toe?
 
Is goed , ik heb desondanks tóch een mail van UPC gekregen dat ze storing hebben en er alles aan doen om het zo snel mogelijk te verhelpen.
Ik zal dan de eerste zijn die het merkt waarschijnlijk met het continue pingen.
 
Je bent niet de enige, ik heb sinds maandag al een waardeloze verbinding. Hele tijd disconnected van internet, bij het spel UT kon je packet loss zien ik speelde continue met packet loss van 10% maar er kwam tijden die boven de 90% schiet en toen pleurde ik van de server af (internet).
 
Ik heb weer een mail gekregen van UPC.
Geachte heer xxxxx

hierover kunnen wij u als volgt informeren,

Het probleem is opgelost.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Ik helemaal blij dat UPC in het weekeind notabene helemaal voor mij aan de gang is gegaan.

Maar de problemen zijn nog net zo erg, er is geen enkel verschil met daarvoor.
Nou bekruipt mij het gevoel dat het bericht gewoon een geautomatiseerd antwoordsysteem is.

Ten tijde dat ik weer eens op zowat geen enkel server kon komen heeft de server p23001.net.upc.nl soms wel 70 % packetloss.
En de pagina's die wel te laden zijn gaan dan (in mijn geval) via atm11-0.ah00rt03.brain.upc.nl en zodra er via deze server ook slecht begint te laden.
Heeft de laatstgenoemde server wel 60% packetloss.
Op deze wijze van steeds andere verbindingen is het probleem niet eenvoudig te traceren.
Maar de servers zijn gewoon overbelast, of er draait een of andere software zooi die de zaak afremd, of het comprimeren decomprimeren van de signalen spelen parten ik weet het niet maar globaal gezien is het gewoon naadje.

Ik vrees dat ik toch naar een andere provider moet.
Ik kom bij andere mensen die in verhouding vaak een flut abonnementje hebben welke ook nog een fractie van de prijs van die van mij kost, en dan verbaas ik mij altijd op de snelheid waarop internet pagina's op het scherm verschijnen.
 
postcode 6986 hier.
een kleinbeetje hetzelfde probleem.

Geen packetloss echter, wel vaak hoge ping tijden..  Lijkt er op dat er iets met de routering in t netwerk niet helemaal goed gaat in omgeving Arnhem.....


traceroute to test.net.upc.nl (212.142.33.157), 64 hops max, 40 byte packets
1  10.105.128.1 (10.105.128.1)  10.186 ms  8.439 ms  13.219 ms
2  * atm11-0.ah00rt03.brain.upc.nl (212.142.23.65)  240.670 ms  146.925 ms
3  p14233060.net.upc.nl (212.142.33.60)  150.000 ms  264.770 ms  168.041 ms
4  p14233060.net.upc.nl (212.142.33.60)  211.157 ms !X *  104.935 ms !X
$

zelfde nog n keer

traceroute to test.net.upc.nl (212.142.33.157), 64 hops max, 40 byte packets
1 10.105.128.1 (10.105.128.1) 210.837 ms 40.054 ms 25.668 ms
2 atm11-0.ah00rt03.brain.upc.nl (212.142.23.65) 16.932 ms 13.957 ms 13.963 ms
3 p14233060.net.upc.nl (212.142.33.60) 16.210 ms 145.673 ms 244.557 ms
4 p14233060.net.upc.nl (212.142.33.60) 91.748 ms !X * 160.115 ms !X
$
 
Die 5 pingetjes vliegen er makkelijk door.
Als je (veel) meer pingt en het bovendien ook grafisch kunt bekijken dan zie je het veel beter. :D
De servers zijn bij tijd en wijle helemaal niet te bereiken.
Probeer het even met pingplotter, heel klein progje wat je gratis kunt gebruiken.
www.pingplotter.com
 
Terug
Bovenaan