• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

server progje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter chrisje
  • Startdatum Startdatum
C

chrisje

ik ben op zoek naar een server programma waarmee ik verschillende beperkingen kan opleggen per map,

dus map 1 beperken op 50 kb/sec download terwijl op map 2 snelheid onbeperkt is en map drie weer 100 kb/sec.

ik draai nu met abyss x1 maar daar wordt ik door leechers aanzienlijk gehinderd via een map en een netlimmiter heb moeten instellen,, maar de rest van mn server is daardoor slecht op te roepen.

wie weet raad? (google weet niks of ik ben te dom om de juiste zoekterm op te geven :P)
 
Beperkingen ok, maar welk protocol? http ftp stream ?
Misschien een bij jou voorkeur Linux distributie? (deze bied vele soorten server functies).
Natuurlijk effe relax de tijd nemen om te achterhalen welke distru juist die pakketten heeft die jou aanspreken.(server/multimedia/office/cluster doeleinden etc. etc.)
http server bijvoorbeeld = Apache2 ftp server bijvoorbeeld = wsftpd

https://www.linux.org/dist/list.html (LiveCD=Linux direct vanaf cd/dvd rom/ram hoeft geen hd)
 
Voor de duidelijkheid, je zoekt een windows ftp-server prg waar je snelheidslimieten in kan stellen ?

(En voor de lolbroeken die naar zoek & google verwijzen: ik waarschuw niet meer!)
 
nog even sorry voor mn reactie die verwijderd is, was iets te vel.

linux zou mischien kunnen doen wat ik wil maar daar ben ik te dom voor,, tenminste ik heb nog nooit een distro goed draaiend gekregen en gesnapt wat ik aan het doen was, ondanks het vele lezen.

en idd ik zoek dus een windows serverprogje, ik heb nu dus abyss en werkt prima,, puur en alleen als data server zodat ik vanaf diverse locaties in mn bestanden kan komen en tevens mijn en andermans/vrouws muziek kan delen.

maar nu loop ik tegen een probleem aan dat er af en toe iemand ineens probeert alles binnen te leechen en mn hele bandtbreedte in gebruik neemt, dit heb ik opgelost met netlimiter, werkt prima ik kan op mn andere pc's weer prima het net op maar is mn servertje vaak niet meer bereikbaar omdat netlimiter alle serververkeer begrenst.

wat ik dus zou willen is mappen 1 tot en met 10 die op mn server staan alle vrijheid geven en alleen map 11 begrenzen(waar de muziek op staat) zodat die een maximale uploadsnelheid heeft zodat de rest nog prima bereikbaar is als er weer eens op volle kracht geleecht wordt.

volgens mij is dit met abys niet mogelijk en in netlimiter kan ik wel verschillende proccessen begrenzen van abyss maar dat heeft dus niet het gewenste effect, alles is begrenst.


een lang verhaal maar ik kan het niet korter uitleggen ;D
 
sjonnie zei:
nog even sorry voor mn reactie die verwijderd is, was iets te vel.

Je had gelijk hoor.

Helaas kan ik ook geen ftp-server bedenken waarbij dit mogelijk is, maar mijn laatste windows ftp server was nog in de vorige eeuw dus dat zegt niet zo veel. Ik kom niet verder dan een apache server met mod_throttle en dan voor je files een subdomein maken zoals mp3.domeinnaam.tld, en die begrenzen met mod_throttle..
 
ik werk met een redirect van noip.com en daar is dat niet mogelijk om verschillende sub redirects te maken,

dus 86.***.***.**/map1 helaas,,, mischien toch eens in linux verder gaan verdiepen(al ben ik dan weer bang voor vele slapeloze nachten:P )
 
sjonnie zei:
ik werk met een redirect van noip.com en daar is dat niet mogelijk om verschillende sub redirects te maken,

dus 86.***.***.**/map1 helaas,,, mischien toch eens in linux verder gaan verdiepen(al ben ik dan weer bang voor vele slapeloze nachten:P )

Valt wel mee... ik vond het een beetje hetzelfde als de overstap C-64 -> PC, idd wel een paar maandjes hobbien, maar het loont de moeite.

Maar je kan Apache ook draaien onder windows en met zoneedit (of eigen dns) kun je subdomeintjes maken op een gratis .be (oid) domeinnaam.
 
tnx voor je moeite, ik heb hier nog een ouwe werkeloze p2 bak staan en ga daar maar eens op aanklooien denk ik, wie weet lukt t me ok nog ooit ;D

nu weet ik meningen over mn volgende vraag zijn zo verdeeld als gebruikers maar welke distro zou ik het makkelijkste kunnen nemen voor mijn doel om de overstap zo eevoudig mogelijk te houden?
 
Clarkconnect als server voldoet mij prima.
Geloof dat je dan ook multiple websites kunt hosten.
Nadeel is dan wel dat je 1 of meerdere domeinnamen nodig hebt.
SME Server is ook een goeie voor de job, maar (behoorlijk) wat ingewikkelder IMO.

Kun je met netlimiter oid geen restricties aanbrengen op IP adres ?
Alle inkomende verkeer throttlen, tenzij je anders instelt .... ? Dan dus alleen bekenden full-access.
 
Terug
Bovenaan