• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

schrik !!!!! ik ben niet de enige

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Smurfin
  • Startdatum Startdatum
S

Smurfin

My god, ik zit eens te kijken via google en typ "upc klacht" in, in de hoop dat ik een klein beetje verder kan komen met onze storing vanaf begin april en ik had geen idee van dit forum en misschien helpt het echt om even lekker te klagen hier. En ik kon het niet opbrengen om al die topics te lezen want het is kommer en kwel en ik vraag me af waar we aan begonnen zijn met ons contract met alles derop en deraan voor ruim 100 Euries per maand.

Het euvel bij ons heet "signaalsterkteproblemen", mooi woord maar betekent niets anders als
"telefoon pakken, bellen en niks, helemaal niks, computer aan, internet niks, noppes, UPC on demand, niks nada".

Klantenservice 09001580, dat nummer vele malen gebeld en vandaag spande de kroon, vanaf 8 april ben ik aan het klagen en vandaag heb ik een kwartier in de wacht gestaan en toen ik eindelijk een medewerkster sprak gooide ze de hoorn erop nadat ik vroeg of ze alsjeblieft aandacht wilde besteden aan onze ellendige verbinding, zo werkt het en zo werkt het 24 uur achter elkaar niet. Er zijn netwerkproblemen, ze zijn ermee bezig is het antwoord en dan hoor je tuut tuut tuut want mevrouw klantenservice heeft er blijkbaar geen trek in om met me in discussie te gaan.

En er is vorige week iemand geweest, aardige man trouwens, die wist hetzelfde als ik, "signaalsterkteproblemen" en hij kon er niets aan doen, toen kwam er weer een meneer, ook aardig, en heeft zijn best gedaan en heeft me gezegd dat de straat open moet en dat aannemer moet komen om dit te doen. Dus ik zei oké dat wordt natuurlijk eerst vakantietijd dus misschien in September gaat het lukken, maar hij hoopte dat dit volgende week zou gebeuren.
Natuurlijk hoop ik dat dit ook echt gaat gebeuren alleen ben ik nu negatief want geloof er niet meer in, UPC weet al een paar maanden van dit probleem (ben trouwens niet de enige in de buurt).

En afgelopen maanden netjes onze rekeningen voldaan aan UPC, 120 Euro April - 130 Euro Mei inclusief een foutje in de berekening van UPC maar wordt verrekend (zeiden ze bij klantenservice) - nu 75 Euro (yep 't is verrekend), en heb diverse malen aangegeven het niet eens te zijn met deze bedragen want waar we voor betalen krijgen we niet en heb vandaag mijn abonnementsgeld gestorneerd in de hoop dat er nu eens een oplettend menselijk mens ziet dat het niet eerlijk is geld van onze rekening te halen voor diensten die we niet krijgen.
En ook keurig klantenservice hiervan op de hoogte gesteld en te horen gekregen dat ze geen bedragen kunnen crediteren totdat de storing verholpen is, maar helaas ik ga er niet meer op zitten wachten.

En alles bij elkaar weet ik nu dat als je een contract met een megaconcern zoals UPC aangaat dat je heel goed en vriendelijk behandeld wordt bij het aangaan van het contract "de verkoper" maar als er iets fout gaat dan kan je het bos in en wordt je niet meer gehoord. Natuurlijk zijn er goeie mensen die voor UPC werken, ik heb best een paar aardige mensen gesproken in de afgelopen maanden en veel hebben begrip maar niemand die daadwerkelijk het heft in handen heeft, niemand die spijkers met koppen kan slaan want ze hebben een heel draaiboek van wat ze moeten zeggen.

Klantenservice UPC: Ik zit hier om Uw vragen te beantwoorden, wat kan ik voor U doen?
blablablbla ja ik begrijp het, ze zijn er mee bezig.... blablabla nog steeds? hoelang duurt dat? blablabla ja dat weet ik ook niet, hier staat dat ze ermee bezig zijn ....blablabla normaal staat er 2 werkdagen voor..... blablabla hahahahaha........
ja sorry ik begrijp het probleem maar kan U verder niet helpen want dat staat op m'n scherm blablablabla..... ja maar vanaf 8 april, het is half juni nu........ blablabla ... ja sorry meer kan ik niet doen ......
Verder hoop ik dat ik Uw vragen naar tevredenheid heb behandeld, heeft U nog verdere vragen, nee? dan wens ik U een prettige dag ;D ;D ;D ................... herkenbaar voor klagers ??

Ik wens iedereen een fijn weekend en ja, het was wel even fijn om dit van me af te schrijven, kan nog wel uurtje doorgaan maar heb er al veel te veel tijd ingestoken.
Tevens hoop ik dat UPC volgende week mijn 5e brief zult ontvangen en heel misschien krijg ik dan één keer een antwoordje terug!!

groetjes
 
Probeer het eens met een aangetekende brief of stuur anders even een PM naar één van de UPC-medewerkers op dit forum (Wassily-UPC, Jezper-UPC of Forrestma-UPC). Met een PM worden problemen vaak een stuk sneller opgelost.
 
Beste Smurfin,

volg inderdaad de raad op die hebt gekregen van Timvw. Ook ik heb grote problemen gehad en die zijn, na tussenkomst van Jorritsma en Jezper, naar volle tevredenheid opgelost.

Dat de mensen aan de helpdesk niet altijd even vriendelijk zijn, praat ik niet goed, maar is wel enigzins te begrijpen. Zij worden per slot van rekening opgezadeld met de (helaas vele) problemen die de klanten hebben. Problemen waar zij inderdaad vaak niets aan kunnen doen en door de 2e of 3e lijns medewerkers moeten worden opgelost.

Ik vind echter ook dat men de telefoon sneller moet opnemen en niet dat eindeloze gezeur over een enquête etc. van te voren moet laten horen!! Mensen die de helpdesk bellen moeten gewoon zo snel mogelijk een medewerker van UPC aan de lijn krijgen die het probleem noteert en vervolgens direct doorzet naat de 2e lijns als blijkt dat de 1e lijns niet in staat is om de klant te helpen.
 
Ook ik heb grote problemen gehad en deze zijn dank zei Forrestma en Jezper bijna voorbij, stuur gewoon een PM en ze helpen waar ze kunnen.
 
We kennen de problemen allemaal inderdaad, die mensen aan de telefoon weten helaas ook niets meer dan wat er op hun scherm staat. Altijd maar weer je modem of mediabox resetten, altijd maar weer de eindeloze vragen over de kabeltjes. Zelfs een 2e lijns technische dienst medewerker begreep er niets van!

Dus: neem even contact op met de medewerkers die op dit forum zitten! Je betaalt al genoeg per maand las ik in je post, dus dan verdien je helemaal een goede afhandeling an je klacht..

Ik ook problemen met een mediabox, defecte antenne uitgang. In de winkel, niemand hielp, probeerde me een versterker te slijten, per telefoon, konden er ook niets doen. Na herhaaldelijk bellen werd eindelijk een nieuwe bakkes opgestuurd, zou de volgende dag in huis zijn. Na een week niets binnen, dus contact opgenomen met de medewerkers op het forum en de volgende dag was de box in huis, even snel laten activeren en alles werkt weer als een zonnetje. Overigens heb je het volste recht om niet te betalen als door het slechte signaal niets werkt! Hun fout, hun kosten lijkt me :)
 
laten we wel wezen... bekabeling IS belangrijk en als 't niet werkt zou iedereen het eerst eens moeten resetten. Eigenlijk zou je dit voor een gesprek al gedaan moeten hebben.

Trouwens heb je geen recht om niet te betalen. Je bent namelijk accoord gegaan met de gebruikersvoorwaarden. Je kunt het niet betalen van de factuur als een pressiemiddel zien, maar zet het geld dan opzij, want je BLIJFT UPC namelijk het geld verschuldigd. Het is aan UPC om vervolgens een compensatie voor de storing te regelen, maar wie structureel z'n factuur niet betaalt, snijdt zichzelf alleen maar allejezuste pijnlijk in z'n eigen vingers. Klein stukje wat ik heb opgestoken bij mijn lessen recht.
 
Dank jullie voor de antwoorden en ik weet niet hoe ik die mensen moet bereiken hier op dit forum, vond het al bijzonder dat ik even op internet iets kon vinden hierover, daarom ook mijn verhaal.
En heb inmiddels vanaf zondag helemaal geen verbinding gehad, en vanmorgen zag ik een busje rijden van UPC :), ik zwaaien naar die man en vragen of hij de kabel had vervangen maar dat had hij niet :'(, er was een blokstoring, ons hele blok waar we wonen had niets meer en dat was opgelost en vanmiddag hoorde ik voor de deur hier mensen aan het werk dus ik ga naar buiten en wat zie ik ................... EEN GRAAFPLOEG .... YESSSSSS ........ UPC heeft inderdaad opdracht gegeven om te gaan graven en om de kabel te gaan vervangen. Dus laten we hopen dat al mijn gezeur, al mijn telefoontjes en brieven toch hebben geholpen.
En natuurlijk weet ik heel goed dat ik moet betalen en heb nu ook weer het bedrag netjes overgemaakt naar UPC, alhoewel ik recht heb op teruggaaf van een groot deel omdat de verbinding dan weer weg is en er dan weer is.
Dus als je een contract aangaat moet je altijd netjes betalen maar je verwacht dan ook dat je krijgt waarvoor je betaalt, dat zal iedereen toch met me eens zijn.
In ieder geval dank jullie voor de moeite om te reageren en als alles blijft werken naar behoren kom ik zeker nog eens terug hier om te melden wanneer alles weer oké is.
Groetjes
 
o ja, en Nice User, natuurlijk hebben we onze bekabeling binnenshuis al getest, vernieuwd, gereset enz. enz.

maar omdat het niet aan ONZE bekabeling lag maar aan de bekabeling buiten in de grond is het een beetje moeilijk om te blijven resetten, heeft geen zin !!

Maar toch leuk dat je meedenkt ;D ;D
 
Smurfin zei:
o ja, en Nice User, natuurlijk hebben we onze bekabeling binnenshuis al getest, vernieuwd, gereset enz. enz.

maar omdat het niet aan ONZE bekabeling lag maar aan de bekabeling buiten in de grond is het een beetje moeilijk om te blijven resetten, heeft geen zin !!

Maar toch leuk dat je meedenkt ;D ;D

Tuurlijk :) M'n reactie was meer op Ironis' bericht. Fijn dat je probleem toch opgepakt is. Zodra 't weer werkt, stuur even een bericht naar UPC, kan per telefoon, via het contactformulier op de website of per brief of per fax oid, wat jouw voorkeur heeft. Dan kun je namelijk gebruik maken van die teruggavemogelijkheid.
 
je woont vlak bij ons in spijkecity ook wij hebben signaal storingen ( er is net weer een monteur langs geweest klacht niet verholpen donderdag komt er weer een buiten monteur ) ook wij hebben talloze telefoontjes gepleegd met de klantenservice ze zijn altijd vriendelijk maar onze problemen blijven en ook zeggen ze we bellen u volgende week op om te vragen of alles in orde is nou ze moeten nog steeds bellen en dat is al weken geleden en als wij emails versturen krijg je steeds het zelfde antwoord u heeft inmiddels kontackt gehad met onze klanten service maar dat helemaal niet zo wij balen echt als een stekker bah
 
Terug
Bovenaan