• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Schokkerig HD beeld op Samsung DCB-H360R (HDTV)

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fledder2000

Ik heb een Samsung DCB-H360R (HDTV) decoder met bij Ziggo speciaal daarvoor het HD zenderpakket.

Echter, ik merk sinds een aantal weken dat de HD zenders erg schokkerig beeld hebben, het lijkt wel alsof de framerate op 10 fps zit of zo, dit terwijl het geluid wel gewoon vloeiend is.

Ik vind dit een serieus probleem omdat ik nu juist deze decoder en het HD pakket heb aangeschaft om van HD te genieten.

Het probleem is spontaan ontstaan, ik heb niets veranderd en het heeft altijd goed gewerkt, tot enkele weken terug.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Ik heb een Samsung DCB-H360R (HDTV) decoder met bij Ziggo speciaal daarvoor het HD zenderpakket.

Echter, ik merk sinds een aantal weken dat de HD zenders erg schokkerig beeld hebben, het lijkt wel alsof de framerate op 10 fps zit of zo, dit terwijl het geluid wel gewoon vloeiend is.

Ik vind dit een serieus probleem omdat ik nu juist deze decoder en het HD pakket heb aangeschaft om van HD te genieten.

Het probleem is spontaan ontstaan, ik heb niets veranderd en het heeft altijd goed gewerkt, tot enkele weken terug.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Wat is de software versie van je decoder?

Op welke resolutie staat je decoder ingesteld?

De 360 wordt al een paar jaar niet meer nieuw leverbaar, weet je zeker dat dit het type nummer is?
Overigens heeft Ziggo geen speciaal HD pakket. Het standaardpakket bij Ziggo bestaat uit ca 60 digitaal waarvan er 16 in HD zijn. En ook de aanvullende pakketten hebben bijna allemaal HD zenders in de pakketten zitten. Een "los" HD pakket bestaat dus niet.
 
Bedankt voor je reactie.

De software versie is 133. De resolutie staat op 1080i, maar het schijnt niet uit te maken welke resolutie ik kies: in alle gevallen zijn bepaalde HD zenders super schokkerig.

Ik weet zeker dat dit de juiste decoder is, hij is inderdaad niet nieuw, heb hem al een paar jaar en heeft tot nu toe altijd probleemloos gewerkt.

Omtrent de HD zenders: ik heb destijds gekozen voor een extra pakket waardoor bepaalde zenders (met name Discovery, NG en History channel) in HD te ontvangen zijn. Momenteel is dit misschien al standaard zo. Feit blijft, het is bij mij niet om aan te zien.
 
Bedankt voor je reactie.

De software versie is 133. De resolutie staat op 1080i, maar het schijnt niet uit te maken welke resolutie ik kies: in alle gevallen zijn bepaalde HD zenders super schokkerig.

Ik weet zeker dat dit de juiste decoder is, hij is inderdaad niet nieuw, heb hem al een paar jaar en heeft tot nu toe altijd probleemloos gewerkt.

Omtrent de HD zenders: ik heb destijds gekozen voor een extra pakket waardoor bepaalde zenders (met name Discovery, NG en History channel) in HD te ontvangen zijn. Momenteel is dit misschien al standaard zo. Feit blijft, het is bij mij niet om aan te zien.

U noemt bepaalde HD zenders, welke zenders zijn dit?
Merkt u dit probleem alleen op die bepaalde HD zenders of ook op enkele SD zenders?

Als u de decoder een tijd van de spanning heeft en daarna opnieuw aanzet merkt u dan ook meteen dit probleem?
 
Ik merk het met name of de volgende 3 HD zenders: history channel, national geographic wild en discovery science. Even uit mijn hoofd, want het probleem speelt zich op enkele andere zenders ook, maar alleen op HD zenders, niet op SD.

De decoder resetten of van de spanning halen levert geen oplossing helaas, ook firmware updaten niet.
 
Ik merk het met name of de volgende 3 HD zenders: history channel, national geographic wild en discovery science. Even uit mijn hoofd, want het probleem speelt zich op enkele andere zenders ook, maar alleen op HD zenders, niet op SD.

De decoder resetten of van de spanning halen levert geen oplossing helaas, ook firmware updaten niet.

Discovery Science is geen HD kanaal.
En bij de andere 2 neem ik aan dat je de HD versies bedoeld.

Kun je dat schokkerig omschrijven?
En wat voor TV gebruik je?
Als je de settopbox aansluit op scart zie je dan het probleem op dezelfde kanalen ook?

Zie het probleem met een 360 hier niet, het moet dus "ietst" lokaals zijn, en dan komen we snel uit bij de decoder of tv. Tenzij het niet alleen schokkerig is maar ook blocking en lipsync ziet, dan kan het een signaal probleem zijn.
 
De TV is een Philips Aurea LCD, het 1e type van enkele jaren terug. Ik bedoel inderdaad de HD versie van die zenders.

Schokkerig beeld alszijnde beeld wat niet vloeiend verloopt, alsof het de helft van de frames verliest. De beeldkwaliteit is wel goed, maar de snelheid niet.

Het komt alleen op enkele HD zenders voor en het probleem is plotsklaps ontstaan, ik heb verder niets veranderd aan wat dan ook.

Op scart aansluiten kan ik even niet testen omdat de TV hangt en loeizwaar is.
 
Het lijkt me dat het NIET :no:iets lokaals is
meerdere mensen die voorheen probleemloos keken hebben nu te maken met schokkerig beeld op HD ontvanger
wij ook op de
Samsung DCB-H360Rs

terwijl er niets veranderd is aan aansluiting of van apparatuur, maar dit probleem ineens spontaan optreed.
het probleem is ook niet continu maar afgelopen week hebben wij er regelmatig last van gehad terwijl er tegelijkertijd op een tweede ontvanger (geen HD) wel de storing is van strepen met blokjes, tijdens de storing van schokkerig beeld op de HD ontvanger.
de stekker eruit en na enige tijd opnieuw erin verhelpt de storing niet
het lijkt me dus sterk dat ineens bij al deze mensen die nu deze storing hebben ineens de aansluitingen niet meer goed zouden zijn zonder dat er iets veranderd is.
hoop dat er vlug een oplossing voor komt, want als ik nu ineens van alles moet vernieuwen dan kan ik misschien ook beter mijn provider vernieuwen
want de storing van blokkerig/ streperig beeld heb ik de laatste tijd ook al geregeld gehad wat dat betreft word de kwaliteit er het laatste jaar helaas niet beter op want sinds ik de afgelopen tijd geregeld mails heb gehad dat ziggo aan het werk is, is de kwaliteit er alleen maar slechter op geworden voor al deze werkzaamheden had ik nauwelijks of nooit last van storingen, maar daarna was het geregeld raak
ik zou bijna zeggen ziggo ik geef mij over:giveup: en ik ga kijken naar een andere tv provider
 
@Stip: Dank voor je reactie. Jammer dat jij ook het probleem hebt maar dan ben ik in ieder geval niet alleen. Ik ben benieuwd in welk gebied je woont?
 
@Stip: Dank voor je reactie. Jammer dat jij ook het probleem hebt maar dan ben ik in ieder geval niet alleen. Ik ben benieuwd in welk gebied je woont?
Den Bosch, staat rechts boven in zijn post, net als bij jou.:cool:
Hij woont dus niet ver van je vandaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan