Schokkerig beeld (zelfs op analoog)

  • Onderwerp starter nathasja
  • Startdatum
N

nathasja

Ik heb ook een vreemd probleem, en hoop dat ik bij het goede topic zit.
Ik heb bij mijn schoonouders de mediabox aangesloten, en een dag later bij mezelf.
Mijn schoonouders wonen hemelsbreed 300 meter bij mij vandaan.
Zij hebben schokkerig beeld (zelfs wanneer ze analoog kijken) en ik heb geen problemen met het beeld.
Het is allemaal op dezelfde manier aangesloten.
Het enige verschil is de coax-kabel bij mijn schoonouders is veel langer dan bij ons thuis.
Weet iemand wat ik hier aan kan veranderen?


Mod: Eigen topic van gemaakt.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.225
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met schokkerig beeld bij analoog kijken.
Hadden ze dit al, of hebben ze dit pas sinds de mediabox aangesloten is?
Hoe lang is de coaxkabel? Weet je zeker dat die goed is?
Is het aangesloten volgens de handleiding. Dus coax vanaf de coax wcd naar de mediabox en vanaf de mediabox naar de tv?
Gebruiken ze een antenneversterker?
 

schnumi

Forum Gebruiker
Berichten
709
analoog schokkerig beeld? Veel ruis enz kan wel voorkomen maar schokkerig analoog beeld heb ik nog nooit van gehoord.

En is de coax kabel inderdaad wel van goede kwaliteit etc?
 
D

DaSnake

Ik heb ook slecht beeld analoog, voorheen niet pas sinds ik de mediabox heb. Het direct aansluiten van de coax (hirschmann 5 meter) op mijn tv helpt niet. Monteur langsgeweest, andere wandcontactdoos en signaal opgemeten, was perfect, maar analoog kon ie weinig aan doen.
DTV komt ook pixelig over, absoluut geen dvd kwaliteit.
 

henkjan99

Forum Gebruiker
Berichten
953
Inderdaad, sinds Mediabox slechter beeld op analoog signaal. Ook op andere televisies in huis is het verschil behoorlijk merkbaar... Jammer dat het zo moet...
 
Topicstarter
Topicstarter
N

nathasja

Sorry dat ik nu pas kan reageren.
Het beeld van analoog was vol met strepen en niet schokkerig,inderdaad.
Ik heb UPC gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was op woensdag, en op vrijdag was er een monteur.
Die zei dat de kwaliteit van de coax kabel niet goed was, en te lang was.
Hij heeft ons de goede coax kabel gegeven, en het probleem is opgelost, kraakhelder beeld.
Ik wil iedereen die reactie heeft gegeven bedanken voor het meedenken.
met vriendelijke groet
nathasja
 
Bovenaan