• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

scherm mediabox + dolby 5.1

  • Onderwerp starter Onderwerp starter blackmolley
  • Startdatum Startdatum
B

blackmolley

Hallo,

Bij gebrek aan een goede handleiding of uitgebreide Q+A zou ik graag 2 dingen willen weten. Wellicht heeft iemand hier er ervaring mee.

1) de mediabox gisteren aangesloten. Alles werkt naar behoren, beetje traag dat wel maar dat wordt straks met de grote update verholpen heb ik begrepen. Probleem is dat ik in mijn scherm vd mediabox (net boven de aangegeven zender naam) een rood telefoontje zie branden. Ik heb de telefoon trouwens gewoon op het Cisco modem aangesloten en niet achter op de mediabox zelf.
Normaal zou je daar niet zo wakker van liggen maar a) het hoort niet en b) je verwardt dit rode lampje gauw met het rode REC lampje wat aangeeft dat er een opname gepland staat.

2) bij de oude mediabox kon je - als je het geluid over de AV receiver speelt via 'OK' naar het menu gaan en daar de keuze stereo of dolby 5.1 kiezen (mits de uitzending het toeliet). Waar kan ik deze keuze nu vinden ? Ik kom hem nl meer nergens tegen.

alvast bedankt voor de reacties.
gr Rene
 
Het telefoon-symbool licht inderdaad op als je:[list type=decimal][*]Geen telefoon aangesloten hebt.
[*]Telefonie sowieso al niet via de Horizongateway hebt lopen.[/list]Daarnaast zou je even kunnen kijken bij het volgende:

[Menu] -> [Instellingen] -> [Televisie] -> [Geluidsinstellingen] -> [Dolby (AC-3) output]
 
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie Creative Solution !

1) ah OK, gewoon dus het feit dat mijn telefoon op het modem zit en niet op de mediabox zorgt ervoor dat dit lampje brandt. Misschien dan toch beter dat dit gewoon uit wordt gezet als er niets is aangesloten ? Ik weet zelf ook wel dat er geen telefoon op zit, dat hoeft dat lampje me niet te vertellen :-)
Misschien iets voor de aankomende update ?

2) ja ik had de Dolby (AC3) output gevonden in het menu. Ik heb hem geselecteerd maar dan heb ik helemaal geen geluid meer over de TV ... Nou is dat ook niet zo'n drama omdat je dan toch de receiver gebruikt maar raar vond ik het wel. Zet je immers deze optie op Dolby in het menu dan kan ik dus nooit meer alleen met geluid via de TV kijken maar ben ik altijd gedwongen om de AV Receiver aan te zetten. En meestal kijk ik met geluid via de TV, alleen films gaan over de receiver en het liefst dan met Dolby 5.1. Blijft dus over dat je die keuze iedere keer moet maken denk ik dan. Geen probleem want dat moest met de oude mediabox ook.
Maar ik had eerlijk gezegd gehoopt dat als je deze keuze in het menu kiest de box altijd 5.1 laat horen als het zo wordt uitgezonden. En als het niet word uitgezonden (of ik gebruik mijn receiver niet) dat dan in ieder geval gewoon stereo geluid uit de TV komt. Maar dat gaat dus blijkbaar niet.

gr Rene
 
Beetje vreemd Rene...
Ik heb gewoon alle geluidsopties aan staan, HDMI,SPDIF en AC3.
Als de reciever uit staat heb ik natuurlijk gewoon geluid via de TV.
Als ik mijn home cinema aan zet heb ik ,indien uitgezonden, Dolby surround 5.1
EN geluid via de TV. Meestal schakel ik dan de boxen van de TV uit via het TV menu
of zet het geluid op "0". Dus in mijn geval alle opties aan op de HB.
En dat werkt perfect. Heb een optische kabel aangesloten vanaf de HB naar mijn HC set.
 
Hi Caesar,

Da's inderdaad vreemd. Verschil zit hem er misschien in dat jij hem met een optische kabel hebt aangesloten, hoewel dit eigenlijk geen invloed op de TV mag hebben.
Ik zal vanavond nog even kijken hoe het precies zit.

Wat is SPDIF eigenlijk ?

gr Rene
 
Verschil zit hem volgens mij (van anderen hier op het forum gelezen) dat de ene TV wel en de andere niet 5.1 kan omzetten.
 
Ah OK.
Maar mijn huidige TV is een Panasonic plasma 55VT50 van nog geen jaar oud. Dus dat zou het ook niet kunnen zijn denk ik.

Is het probleem met het rode telefoon lampje trouwens evt. op te lossen door een loze telefoondraad in de box te doen ?

gr Rene
 
Een losse telefoon draad achter in de Horizon box zal niet helpen.
Proberen kan je natuurlijk altijd. ;)
 
Dat je je eigen zo druk maakt om zo heeeeel klein ledje zeg.Ga eerst maar eens lekker met je box spelen dan kom je wel ergere hindernissen tegen.
 
Tja sorry :-)
Het irriteert me dat er iets brand wat totaal niet nodig is. Maar boven al is dat voor mij het bewijs dat niet over alles zo goed is nagedacht bij de HD. De menu structuur en response irriteert me ook mateloos maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik. Voor de rest ben ik redelijk tevreden. Maar ik heb hem dan ook alleen als vervanger van de oude box gemonteerd; maak geen gebruik van de wifi en media bestanden op de PC (staat ook niet op het netwerk). Heb hier een goeie router en Dune media speler voor.

gr Rene
 
Terug
Bovenaan