• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Scartkabel (de)monteren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pascalv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pascalv

Vorig jaar heb ik mijn plasma tv aan de muur opgehangen en 2 loze leidingen in de muur gefreesd zodat de kabels niet zichtbaar zijn.
Nu wil ik (en kan omdat het eindelijk beschikbaar is) overstappen naar digitale TV maar de tuners zijn nagenoeg allemaal met een scart kabel en die gaat niet door de loze leiding.

mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het demonteren van een scartkabel, deze door een loze leiding trekken en vervolgens deze weer te monteren?

Alvast bedankt,
Pascal
 
Realdaffy,

Dank voor je tip, snelle reactie en de link.
Hoe makkelijk is dit voor een leek? Het doorknippen is natuurlijk geen probleem, maar wel het weer aansluiten. Wat moet ik precies doen met deze 21PIN SCART PLUG

Dank,
Pascal
 
Hoi Pascal,

Je kan de losse draden aan de pinnetjes van die scart plug solderen of anders vastknijpen.

Op onderstaande link kan je zien op welke pin je welk draadje moet aansluiten, of gewoon op je afgeknipte plug kijken hoe het heeft gezeten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/SCART
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan