• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

sbs straks van fox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TVL
  • Startdatum Startdatum
T

TVL

Volgens totaaltv zijn er onderhandelingen over de overname van sanoma door fox. Hieronder vallen ook de sbs zenders. Dit zou de grip op het nederlandse landschap fors maken en naar mijn mening komt dit veel sneller dan verwacht.

Volgens mij liggen filmrechten nu bij rtl. Ook deze zullen dan verhuizen, waardoor er niet veel voor rtl over blijft.
 
Ik zie dat niet gebeuren. Dat gaat de nMA namelijk niet goedkeuren. FOX wordt dan veels te groot, en da ma nieh...
 
Ligt eraan hoe goed de lobby werkt. ;) ik zie het wel gebeuren. Rtl heeft inmiddels immers ook 7 kanalen. Kijk nasr duitsland en de uk. Daar heeeft fox het kunstje ook geflikt.
 
Ik denk het niet, de nMA gaat hier wel een stokje voor steken. En terecht. Regels zijn regels.
 
Volgens mij gaat de NMA zich er helemaal niet mee bemoeien die kijkt of er voldoende concurrentie is en met RTL en P.O. is die er ingrijpen van de NMA is eventueel pas te verwachten als dreigt dat Fox ook RTL zou willen opslokken.
En zelfs dat laatste is niet zeker ooit waren de landelijke dagbladen op de telegraaf na in handen van een groep en daar is ook nooit bewaar tegen gekomen.
Nu op dit ogenblik is het zo dat Telegraaf en NRC op zich zelf staan alle andere horen nog steeds tot de nu
in Belgische handen zijnde groep
 
Volgens een bericht op mediacourant is fox de 4de groep. Sbs 3de. Ik vraag me af of een combinatie van die twee op korte termijn wel groter is dan rtl en dus de eerste of tweede plaats inneemt.. Fox heeft momenteel voornamelijk nichekanalen. Dat met de sterke rol van npo en rtl verwacht ik niets bijzonders van de nma. Hooguit een kanaal inleveren. Maar dat gebeurde ook niet toen talpa ging en rtl er een kanaal bij kreeg (en later nog rtl telekids en rtl crime).
 
erwin969 zei:
Ik denk het niet, de nMA gaat hier wel een stokje voor steken. En terecht. Regels zijn regels.
NMA gaat daar niets tegen doen hoor, anders moet RTL aantal zenders opgeven... eerlijk is eerlijk.
RTL zenders:
[list type=decimal]
[*]RTL4
[*]RTL5
[*]RTL7
[*]RTL8
[*]RTL Lounge
[*]RTL Crime
[*]RTL Telekids
[/list]
Ook kan je de Duitse Luxemburgse RTL ontvangen in Nederland wat het getalletje brengt naar 8 RTL zenders.
RTL staat hierdoor niet alleen qua zender aantallen sterker, maar ook heeft RTL een flinker vermogen en hoeft RTL zich niet aan de Nederlandse media wetten te houden.
RTL houd zich aan de Luxemburgse wetten, maar omdat RTL slim heeft gespeeld heeft Luxemburg geen media waakhond opgericht waardoor RTL regel vrij kan werken en doen wat hen het beste uitkomt.
 
Terug
Bovenaan