• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SBS komt in 2010 met 3D zender

Berichten
4.405
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nog voor het einde van het jaar wil SBS een dedicated 3D kanaal gaan lanceren. Hoewel het natuurlijk een leuk initiatief is, lijkt het mij verstandiger om eerst het native HD aanbod eens goed op te gaan zetten want het stelt weinig voor op dit moment. Soms krijg ik het idee dat men HDTV maar een beetje laat aanmodderen, en met alle geweld op de 3D trein wil stappen om maar niets te missen. Het zal wel flink gesponsord worden door merken als Samsung e.d. Zodra er zelf wat gëinvesteerd moet worden, bijvoorbeeld eigen producties of de voetbalwedstrijden van Oranje in HD, laat men het afweten. Maar misschien gaat dat ook nog wel veranderen met ingang van het nieuwe tv seizoen.

https://www.broadbandtvnews.com/2010/05/28/sbs-to-launch-3d-channel/
 
Devil-Strike.net zei:
Laten ze eerst maar eens meer HD uitzenden, dan pas denken over 3D.

+1

Ik begrijp de hype over 3D absoluut niet (buiten dan dat her er wel vet kan uitzien natuurlijk).
Ten eerste moet zowat iedereen en een nieuwe tv aanschaffen alsmede een speler.
Ten tweede zit je met die brilletjes, die op verschillende manieren kunnen werken (per fabrikant verschillend), dus geen standaard, wat niet veel goeds voorspeld...
 
Bovendien is het niet een nieuwe techniek als een zender het uitzendt.

De zender is technisch gewoon een HDTV1080i of 720p zender met linker helft van het beeld (1080x960i links) en (1080x960i rechts) en kan je dus elke hd zender een 3D film tussendoor sturen.

Dus ELKE HD ZENDER is 3D! Ready
 
Een snelle rekensom leert mij dat de 3 SBS HD zenders nog geen 1%(!) native HD per week uitzenden. (ik kom op 5 uur per 505 uur televisie)

Zolang dit percentage niet drastisch omhoog gaat irriteer ik me steeds meer aan die 3D hype. Toppunt van irritatie waren de 3D reclameborden van Sony die bijna 90 minuten lang te zien waren tijdens Nederland-Mexico, terwijl men niet eens in staat is om de wedstrijd in "normaal" HD uit te zenden. :(
 
Je slaat de spijker op z'n kop. First things first, eerst zorgen dat de programmering op het Prime time slot voor niet minder dan 60% uit native HD uitzendingen bestaat, dan pas aan de volgende fase gaan werken.

Of denken ze bij SBS nou werkelijk dat door het lanceren van een 3D kanaal de mensen massaal naar de winkel rennen voor een 3D tv en een abonnementje (want het zal echt niet voor niets zijn, gezien het feit dat het voor de NOS 40k extra kost om 1 wedstrijd in 3D te tonen)) op hun 3D kanaal gaan nemen. Mensen lopen nog niet eens warm voor HDTV, go figure. Nee gek he, als nog geen miezerige 1% van het programma aanbod uit native HD content bestaat.
 
Arthur29 zei:
Je slaat de spijker op z'n kop. First things first, eerst zorgen dat de programmering op het prime time slot voor niet minder dan 60% uit native HD uitzendingen bestaat, dan pas aan de volgende fase gaan werken.

Of denken ze bij SBS nou werkelijk dat door het lanceren van een 3D kanaal de mensen massaal naar de winkel rennen voor een 3D tv en een abonnementje (want het zal echt niet voor niets zijn, gezien het feit dat het voor de NOS 40k extra kost om 1 wedstrijd in 3D te tonen)) op hun 3D kanaal gaan nemen. Mensen lopen nog niet eens warm voor HDTV, go figure. Nee gek he, als nog geen miezerige 1% van het programma aanbod uit native HD content bestaat.

Als ze die 40000 euro no eens eerst gewoon gebruikt hadden om een HD uitzending te maken... >:(
 
Alkmaarder zei:
Bovendien is het niet een nieuwe techniek als een zender het uitzendt.

De zender is technisch gewoon een HDTV1080i of 720p zender met linker helft van het beeld (1080x960i links) en (1080x960i rechts) en kan je dus elke hd zender een 3D film tussendoor sturen.

Dus ELKE HD ZENDER is 3D! Ready
Precies. En 3D zenders zijn dus vooralsnog per definitie GEEN HD. Is dat misverstand ook meteen uit de wereld :) Ik krijg het idee dat 'men' denkt dat 3D de volgende stap is na HD. Niets is minder waar. Het is geen upgrade, het is op z'n gunstigst een 'sidegrade'. Ik zie het voorlopig echt als het zoveelste gadget, niets meer dan dat. Feit dat het zo snel populair wordt in tegenstelling tot HD zegt erg veel over de omroepen maar ook over de gemiddelde consument.
 
Het mag niet eens HD genoemt worden omdat het de reso niet eens heeft, athans de helft minder.
 
Let wel, de 3D bluray's zijn wel degelijk HD... daar heb je wel de beschikking over de benodigde bandbreedte.
 
Terug
Bovenaan