- Berichten
- 4.405
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Nog voor het einde van het jaar wil SBS een dedicated 3D kanaal gaan lanceren. Hoewel het natuurlijk een leuk initiatief is, lijkt het mij verstandiger om eerst het native HD aanbod eens goed op te gaan zetten want het stelt weinig voor op dit moment. Soms krijg ik het idee dat men HDTV maar een beetje laat aanmodderen, en met alle geweld op de 3D trein wil stappen om maar niets te missen. Het zal wel flink gesponsord worden door merken als Samsung e.d. Zodra er zelf wat gëinvesteerd moet worden, bijvoorbeeld eigen producties of de voetbalwedstrijden van Oranje in HD, laat men het afweten. Maar misschien gaat dat ook nog wel veranderen met ingang van het nieuwe tv seizoen.
https://www.broadbandtvnews.com/2010/05/28/sbs-to-launch-3d-channel/
https://www.broadbandtvnews.com/2010/05/28/sbs-to-launch-3d-channel/


Ik krijg het idee dat 'men' denkt dat 3D de volgende stap is na HD. Niets is minder waar. Het is geen upgrade, het is op z'n gunstigst een 'sidegrade'. Ik zie het voorlopig echt als het zoveelste gadget, niets meer dan dat. Feit dat het zo snel populair wordt in tegenstelling tot HD zegt erg veel over de omroepen maar ook over de gemiddelde consument.