• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SBS 6 bevriest

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DieHardNL
  • Startdatum Startdatum
D

DieHardNL

Hele rare ervaring met SBS6, gisteren en vandaag.
Andere kanalen werken perfect, maar als ik over switch naar SBS 6 dan heb ik zwart beeld, of het laatste beeld van het vorige kanaal wordt statisch getoond... De SBS 6 zender informatie komt wel goed door. Resultaat is dus bijvoorbeeld SBS 6 zender informatie met een bevroren beeld van RTL 7.

Tevens vaak de "signaalverlies" boodschap, veel vaker dan in het verleden.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
 
Versterker er tussen en het is opgelost :o.?????
 
DieHardNL zei:
Hele rare ervaring met SBS6, gisteren en vandaag.
Andere kanalen werken perfect, maar als ik over switch naar SBS 6 dan heb ik zwart beeld, of het laatste beeld van het vorige kanaal wordt statisch getoond... De SBS 6 zender informatie komt wel goed door. Resultaat is dus bijvoorbeeld SBS 6 zender informatie met een bevroren beeld van RTL 7.

Tevens vaak de "signaalverlies" boodschap, veel vaker dan in het verleden.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Antivries bijvullen ;D
 
Ik had precies hetzelfde, maar dan vooral op RTL4 en Veronica. Na een paar gesprekken met UPC raadden ze toch een versterker aan. Toch maar gaan halen en geïnstalleerd, werkt perfect.

DieHardNL zei:
Versterker er tussen en het is opgelost :o.?????

Dat kan inderdaad een oplossing zijn. Je kunt er een bij de UPC winkel kopen (https://www.upc.nl/klantenservice/verkooppunten/#eindhoven).
Met deze bon kun je 20% korting krijgen op de versterker (is mij ook gelukt): https://www.upc.nl/pdf/upc_installatiehandleiding_dtv.pdf

Met vriendelijke groet
 
Nou zelfs met een versterker, Hirschman, blijf ik regelmatig last houden van bevriezend beeld of helemaal geen beeld op SBS 6 HD. Dus of dat nu echt de oplossing is?
Denk dat het meer te maken heeft met UPC die bepaalde zenders anders heeft ingedeeld, vraag me niet naar jet technische ervan. Maar het is alleen SBS6 HD
 
Een versterker is niet alleen de oplossing.
De versterker verbeterd het signaal als er bijv. 2 splitters in het binnenkomend signaal zijn gemonteerd, wat regelmatig tegenwoordig wordt uitgevoerd door de UPC monteurs.
Meestal is een versterker met meerdere (4) uitgangen al meer dan voldoende.

Een dure versterker wil niet zeggen dat de problemen zijn opgelost, er is zit ook nog een x aantal meters kabel gemonteerd naar de ontvanger en natuurlijk de pluggen niet te vergeten.

Het kan (meestal) als er een Hirschmann versterker wordt gebruikt, het inkomend signaal te veel wordt versterkt!!!

Volgens DTV-monitor zit erin de SBS6 HD stream ook o.a. VH1 Classic en Eurosport HD, en waarschijnlijk bevriezen deze ook.

73's
 
pa3eia zei:
Een versterker is niet alleen de oplossing.
De versterker verbeterd het signaal als er bijv. 2 splitters in het binnenkomend signaal zijn gemonteerd, wat regelmatig tegenwoordig wordt uitgevoerd door de UPC monteurs.
Meestal is een versterker met meerdere (4) uitgangen al meer dan voldoende.

Een dure versterker wil niet zeggen dat de problemen zijn opgelost, er is zit ook nog een x aantal meters kabel gemonteerd naar de ontvanger en natuurlijk de pluggen niet te vergeten.

Het kan (meestal) als er een Hirschmann versterker wordt gebruikt, het inkomend signaal te veel wordt versterkt!!!

Volgens DTV-monitor zit erin de SBS6 HD stream ook o.a. VH1 Classic en Eurosport HD, en waarschijnlijk bevriezen deze ook.

73's

Daar heb je wel een punt. Als er andere zenders ook bevriezen is er een probleem met een bepaalde frequentie. Kun je volgensmij testen door op je mediabox 'Menu > 1789 > Aantal keer pijltje naar beneden > laten testen' en te kijken of je bij een van die testen slecht resultaat krijgt. Dan kun je UPC bellen en zeggen dat je denkt dat er iets mis is met een frequentie.
 
Ik zou de WCD eens openschroeven en kijken of daar geen oud model in zit. Verouderde WCD geeft over het algemeen storing op RTL, veronica en/of SBS.

Een versterker is in dat geval geen goede oplossing. Je kunt de versterker wel zover opendraaien dat hij door de WCD heen "blaast", maar dan zit je op de overige frequenties veel te hoog. (afgelopen week nog 98 dB gemeten bij iemand op een mediabox terwijl alleen de WCD vervangen moest worden ;) )
 
Menu 1789 uitgevoerd,

Frequentiescan

TSID 2105 Quality 100% Strength 64%
TSID 2049 Quality 100% Strength 85%
TSID 2050 Quality 100% Strength 85%
TSID 2051 Quality 65% Strength 64%
TSID 2052 Quality 100% Strength 64%

Uitgevoerd op SBS 6 HD en gelijk staat de box helemaal vast.
Oplossing was stroom eraf en opnieuw opstarten

Meterkast groene kabel, Hirschman versterker, dan wcd en 3 meter hirschman en dan de mediabox
Gr, Rob
 
Terug
Bovenaan