P
PPK
Ik kijk (of eigenlijk 'keek') TV via een Sanyo PLV-Z2 beamer. Deze is HD-ready dus ik verwachte met de overstap naar HDTV een beeldverbetering. Bij de oude tuner leidde ik het signaal eerst met een scart naar een videorecorder (die gebruikte ik dus als TV-tuner) en dan met een S-videokabel naar de versterker en daarvandaan weer met een S-videokabel naar de beamer.
Die omweg via de video en versterker kan ik nu niet meer maken. Ik moet het HD-signaal rechtstreeks naar de beamer sturen. Daartoe heb Ik een kabel met HDMI-stekker aan de ene (upc-tuner) en DVI aan de andere (Z2) kant gekocht en aangesloten en voor het geluid een optische verbinding naar de versterker. Helaas geen beeld. In het menu van de beamer heb je bij 'Kiezen van de bron' (Ingang 2 HDCP/Component/Scart) 5 opties: RGB (Analoog), RGB (AV HDCP), RGB (PC Digital); Component en RGB (Scart).
Bij RGB (AV HDCP) staat dan in de manual: "Wanneer het signaal HDCP verenigbaar is en komt van een videotoestel via de DVI ingang." Dus ik dacht dat ik die wel moest hebben. Over HDCP staat er ook nog dat de "...HDCP specificatie wordt behandeld door Digital Content Protection, LCC. Wanneer deze specificatie zou veranderen kan het mogelijk zijn dat deze projector de door HDCP beschermde signalen niet kan weergeven." Gisteren de tuner nogmaals op de Sanyo aangesloten en warempel, een fractie van een seconde beeld. Helaas bleef het bij die fractie.
Wat nu te doen? TV-tuner ertussen?, Nieuwe beamer? Deze beamer laten aanpassen aan de nieuwe specificatie van DHCP? Misschien dat een firmware-update zou helpen? Iemand adviseerde HD-Fury. De versies 2 en 3 daarvan zijn ook geschikt voor Component. Maar goedkoop zijn ze niet en als het dan toch niet werkt heb je nog meer strop. Heeft iemand in de buurt van Arnhem misschien een HD-Fury2 of 3 en zou die onder persoonlijk toezicht aan mij uit willen lenen om te kijken of het werkt?. Ik wil nl. best 100 euro of zo voor zo'n apparaatje betalen maar dan wil ik wel weten of het werkt.
Die omweg via de video en versterker kan ik nu niet meer maken. Ik moet het HD-signaal rechtstreeks naar de beamer sturen. Daartoe heb Ik een kabel met HDMI-stekker aan de ene (upc-tuner) en DVI aan de andere (Z2) kant gekocht en aangesloten en voor het geluid een optische verbinding naar de versterker. Helaas geen beeld. In het menu van de beamer heb je bij 'Kiezen van de bron' (Ingang 2 HDCP/Component/Scart) 5 opties: RGB (Analoog), RGB (AV HDCP), RGB (PC Digital); Component en RGB (Scart).
Bij RGB (AV HDCP) staat dan in de manual: "Wanneer het signaal HDCP verenigbaar is en komt van een videotoestel via de DVI ingang." Dus ik dacht dat ik die wel moest hebben. Over HDCP staat er ook nog dat de "...HDCP specificatie wordt behandeld door Digital Content Protection, LCC. Wanneer deze specificatie zou veranderen kan het mogelijk zijn dat deze projector de door HDCP beschermde signalen niet kan weergeven." Gisteren de tuner nogmaals op de Sanyo aangesloten en warempel, een fractie van een seconde beeld. Helaas bleef het bij die fractie.
Wat nu te doen? TV-tuner ertussen?, Nieuwe beamer? Deze beamer laten aanpassen aan de nieuwe specificatie van DHCP? Misschien dat een firmware-update zou helpen? Iemand adviseerde HD-Fury. De versies 2 en 3 daarvan zijn ook geschikt voor Component. Maar goedkoop zijn ze niet en als het dan toch niet werkt heb je nog meer strop. Heeft iemand in de buurt van Arnhem misschien een HD-Fury2 of 3 en zou die onder persoonlijk toezicht aan mij uit willen lenen om te kijken of het werkt?. Ik wil nl. best 100 euro of zo voor zo'n apparaatje betalen maar dan wil ik wel weten of het werkt.