Samsung SMT-C7140A , signaalstatus

Status
Niet open voor verdere reacties.

oldcar

Forum Gebruiker
Berichten
5
Hallo allemaal,
Ik heb wel al wat gelezen over de signaalstatus ,het zou niets te beteken hebben etc.
Maar het zit wel in de software en geeft verschillende waardes aan.
B.v. 52% bij rtl8.
Graag zou ik willen weten wat de signaalstatus wil zeggen en niet zoals ik leesdag het niet belangrijk is.

BVD
Oldcar
 

remcog

Forum Gebruiker
Berichten
11
signaalsterkte wel te vinden, signaalkwaliteit niet

Zou graag van jullie horen (lezen :wink:) hoe ik die signaalkwaliteit kan aflezen.
Ik krijg alleen de signaalsterkte in % te zien.
Was bij mij eerst 32 (!) %, maar nadat ik een aparte, nieuwe kabel naar zolder heb getrokken, is de signaalsterkte toegenomen tot 51%.
Beeld en geluid vallen nog steeds af en toe weg (je ziet dat de verbinding als het ware even wegvalt, op de tv zie je dat er opnieuw 1080p in het scherm komt te staan, net voordat het beeld en geluid weer terugkomen), maar wellicht komt dat omdat die 51% officieel nog steeds onder de norm van Ziggo is. Tenzij de kwaliteit van het signaal wel goed is, maar zoals geschreven weet ik niet waar ik dat bij de Samsung SMT-C7140 kan vinden.
Bij de Humax (de 5050c) op de 1e verdieping kan je keurig bij signaalontvangst zien, dat BER op 0 staat, ondanks dat de sterkte ook rond de 40% ligt.
 

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Berichten
3.611
Als je weer die 1080p in beeld krijgt lijkt het er eerder op dat de HDMI-verbinding wegvalt. Heb je al daar al eens een andere kabel voor geprobeerd?
 

remcog

Forum Gebruiker
Berichten
11
Hmmm, andere HDMI-kabel.
Moet je eerlijk zeggen, dat dat nog niet in m'n hoofd was opgekomen.
De problemen met het wegvallen van het beeld zijn ook pas ontstaan (zichtbaar geworden), toen ik op zolder over wilde stappen van de Humax 5050c naar de Samsung SMT-C7140.
Bij die Humax had ik het probleem nog niet en nu de kabelsterkte verbeterd is, is het probleem bij de Samsung ook duidelijk afgenomen (helemaal weg durf ik nog niet te zeggen, daar duurt de nieuwe situatie nog te kort voor).
Als ik mijn verhaal teruglees, vermoed ik dus niet dat het aan die HDMI-kabel ligt, maar het is absoluut een goede suggestie om in m'n achterhoofd te houden. Bedankt daarvoor
 

remcog

Forum Gebruiker
Berichten
11
Ondertussen nog iemand suggesties over waar ik kan zien, wat de signaalkwaliteit is?
 

remcog

Forum Gebruiker
Berichten
11
Goed nieuws en slecht nieuws...
Door twee extra dikke betonvloeren heen geboord en een nieuwe, 20 meter lange kabel gelegd, compleet met nieuwe antenneversterker.
Signaalsterkte is omhoog geschoten van 32% naar 61%, maar het probleem van het wegvallen van het beeld is gebleven.
HDMI-kabel (tijdelijk, om te testen) vervangen, beeld en geluid blijven wegvallen.
Lang verhaal, kort maken...
Het probleem lijkt aan de resolutie van de televisie te liggen.
De Humax schakelde automatisch naar 576p en de Samsung schakelt automatisch naar 1080p. Toen ik de Samsung handmatig teruggezet heb naar 576, stopte het uitvallen van beeld en geluid. Probleem weg.
Weet nog steeds niet HOE het probleem veroorzaakt is, en wat dit voor consequenties heeft. Het lijkt er op, dat het beeld gewoon scherp is en dat ik HD kan kijken. Zou het nog kunnen zijn, dat de HDMI-kabel geen 1080p aankan (lijkt me stug, maar ja...)?
Het slechte nieuws is natuurlijk, dat het maar de vraag is, of het trekken van die nieuwe kabel achteraf gezien nodig was...
Nou ja, het werkt.
Als iemand nog ideeën heeft over eventuele consequenties, dan lees ik dat graag. Bedankt voor het meedenken en nadenken over een oplossing!
 

calemari

Forum Gebruiker
Berichten
67
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ondertussen nog iemand suggesties over waar ik kan zien, wat de signaalkwaliteit is?

3x op de "I"toets drukken:lol:

vwb de resolutie, kun je het het beste de samsung1740 via het menu-picture-picture size conversion op "use tv feature"zetten.

B
 

remcog

Forum Gebruiker
Berichten
11
Kijk, dat is nog eens nuttige info. 3x I en inderdaad, daar staat de signaalsterkte. Thnx

Wat betreft de suggestie om de ontvanger qua resolutie op 'use tv feature' te zetten... Ik vrees dat dat m niet is voor, want als ik die optie gebruik, dan gaat de tv automatisch naar 1080p en daar begonnen de problemen.
 

remcog

Forum Gebruiker
Berichten
11
Ben er inmiddels zelf wel achter, dat er echt wel verschil te zien is tussen 576p en 1080p. Het laatste is veel scherper, crispier.
Ik wil dus graag naar die 1080p kunnen.

Dus nu ga ik door met mijn draadje, waar het eigenlijk om begonnen is:
Waarom vallen beeld en geluid af en toe weg, als de resolutie vanuit de Samsung op 1080p gezet wordt?
Het kan niet zijn, omdat de televisie zelf het niet aan zou kunnen, want tussen het wegvallen in, is het beeld prachtig.

Iemand enig idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan