• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung Smart TV geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

menno47

Zowel via UTP als via WiFi werkt de internet verbinding met mijn UE40ES6100 niet (in het netwerkmenu links wel groen vinkje maar rechts rood kruis). Alles geprobeerd zoals modem terug naar fabrieksinstelling en vast IP adres instellen geven helaas geen resultaat. Ik heb toen maar eens via de chat van de Samsung website contact gezocht. Er blijkt dus bij de server van Samsung iets misgegaan te zijn. Men is bezig e.e.a. weer te herstellen.
 
Zowel via UTP als via WiFi werkt de internet verbinding met mijn UE40ES6100 niet (in het netwerkmenu links wel groen vinkje maar rechts rood kruis). Alles geprobeerd zoals modem terug naar fabrieksinstelling en vast IP adres instellen geven helaas geen resultaat. Ik heb toen maar eens via de chat van de Samsung website contact gezocht. Er blijkt dus bij de server van Samsung iets misgegaan te zijn. Men is bezig e.e.a. weer te herstellen.


Net even gecheckt op mijn smart tv... netwerkmenu/netwerkstatus... "U bent verbonden met internet"... Geen rood kruis of iets dergelijks..
Ik ben gewoon verbonden met internet..

Of bedoelde je soms iets anders?
 
Net even gecheckt op mijn smart tv... netwerkmenu/netwerkstatus... "U bent verbonden met internet"... Geen rood kruis of iets dergelijks..
Ik ben gewoon verbonden met internet..

Of bedoelde je soms iets anders?

Neen, het gaat bij mij nog steeds fout. Met mijn Humax PVR en met met Samsung Blu Ray kan ik wel verbinding maken ! Dat jij wel verbinding kan maken is waarschijnlijk afhankelijk van het MAC adres van je TV want ik kan dus met mijn Blu Ray speler van Samsung wel verbinding maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zowel via UTP als via WiFi werkt de internet verbinding met mijn UE40ES6100 niet (in het netwerkmenu links wel groen vinkje maar rechts rood kruis). Alles geprobeerd zoals modem terug naar fabrieksinstelling en vast IP adres instellen geven helaas geen resultaat. Ik heb toen maar eens via de chat van de Samsung website contact gezocht. Er blijkt dus bij de server van Samsung iets misgegaan te zijn. Men is bezig e.e.a. weer te herstellen.

Hier (Haren-Gr) hetzelfde probleem :sad:
 
Misschien zouden jullie Samsung via de chat ook even kunnen kietelen ?
 
Hier het zelfde (UE32ES6300). Geen internet verbinding. Alles in mijn netwerk hier klopt. Ik heb gelezen (of dit waar is of niet) dat samsung smarttv's eerst contact maken met de servers van samsung (voor kijken voor een nieuwe versie) en dan pas de app starten. Maar omdat de servers van samsung eruit liggen blijft hij bij de eerste stap hangen en geeft hij een hele onduidelijke error aan.

Basicly, samsung heeft in hun eigen software een bottleneck gemaakt. Good job samsung :thumb up:
 
Hier met een UE46ES8000 in Zuidlaren ook geen internet. Wel netwerk, geen internet zegt de TV. TV is bedraad aangesloten, alle overige apparatuur, computers, received, tablet en telefoons hebben gewoon internet.

Na een uurtje klooien maar eens gaan zoeken en hier terecht gekomen.

Ik kan jullie verzekeren dat het mijn eerste en laatste Samsung TV is. Wat een amateurisme zeg. Zonder validatie vooraf via Samsung geen internet? Mijn god zeg. Ik vermoed ook dat deze verplichte validatie de oorzaak is van soms zeer traag opstarten van Smarthub en andere relevante apps zoals Netflix.

Ik heb de snelste all in one verbinding van Ziggo maar moet de Data op de TV er met de hand doorheen drukken lijkt het wel. Het is dat er geen nette netflix mogelijkheid op XBMC is want dan degradeer ik de Samsung onmiddellijk tot monitor en zal ik de Smart functionaliteit nimmer meer gebruiken.

Pffff. :sleep:
 
storing

Gechat met samsung.

Het antwoord:

Goedemorgen ! Inderdaad heel vervelend, maar het is bij ons bekend. Tijdens een Smart Hub Server update is de Benelux verwijzing verwisseld. Er wordt nu een correctie op de Smart Hub Server uitgevoerd waarna de Smart Hub en alle Benelux verwijzingen weer correct werken. Onze excuses voor het ongemak, wij hopen dat u spoedig weer van deze dienst gebruik kunt maken.

wanneer verholpen?:

Er wordt momenteel hard aan gewerkt, hopelijk zal het in de loop van de dag wel verholpen zijn, maar heb daar nu helaas geen status over
 
Tja...zucht... :censored:

lbY13UQ.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan