• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung recorder gelockd?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sasbas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sasbas

Wij hebben van Ziggo een Samsung DCB-P850R HDrecorder gekregen bij ons abonnement.
We overwegen om over te stappen naar digitale tv van KPN.
Kunnen we de Samsung dan blijven gebruiken, of is het apparaat zo geprogrameerd dat we alleen tv van Ziggo kunnen ontvangen?
 
Wij hebben van Ziggo een Samsung DCB-P850R HDrecorder gekregen bij ons abonnement.
We overwegen om over te stappen naar digitale tv van KPN.
Kunnen we de Samsung dan blijven gebruiken, of is het apparaat zo geprogrameerd dat we alleen tv van Ziggo kunnen ontvangen?

Het apparaat is niet gelockt, maar ook niet te gebruiken op het netwerk van de KPN, KPN werkt met het DVB-T signaal, Ziggo met DVB-C

Er zit verschil in de modulatie, zo doende kan de DCB-P850R niet gebruikt worden op het KPN digitenne netwerk.
 
Wij hebben van Ziggo een Samsung DCB-P850R HDrecorder gekregen bij ons abonnement.
We overwegen om over te stappen naar digitale tv van KPN.
Kunnen we de Samsung dan blijven gebruiken, of is het apparaat zo geprogrameerd dat we alleen tv van Ziggo kunnen ontvangen?
Besef wel dat de bitrate van Digitenne een stuk lager ligt dan die van Ziggo wat resulteert in een blokkerig beeld bij snelle bewegingen. Het mag dan goedkoper zijn maar de beeldkwaliteit is ook minder.
 
Het mag dan goedkoper zijn maar de beeldkwaliteit is ook minder.

Zelfs beduidend minder! Daarentegen is het beeld wat Ziggo levert digitaal het beste wat je kan krijgen. Satteliet komt daar ook niet aan, Digitenne al helemaal niet!
 
En je heb heel wat zenders minder !
En je hebt geen HD zenders !
 
Zelfs beduidend minder! Daarentegen is het beeld wat Ziggo levert digitaal het beste wat je kan krijgen. Satteliet komt daar ook niet aan, Digitenne al helemaal niet!
Satelliet gaat de goede kant op, de Nederlandse publieke zenders hebben al een hogere bitrate, maar de kabel is nog steeds beter.
Bron: SatelliteMagazine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan