• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung LE37B650 i.c.m. UPC Digitale Televisie.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dynaries
  • Startdatum Startdatum
D

Dynaries

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een tijdje geleden een Samsung LE37B650 100hz lcd televisie gekocht, en deze staat met scart aangesloten met het UPC digitale televisie pakket.
Ik heb toch wel veel last van wazig beeld en tijdens sportuitzendingen, ontstaat er veel ghosting.

Kan ik dit gemakkelijk oplossen? Door instellingen te wijzigen of wordt ik gedwongen over te stappen op het HD pakket van UPC, om beter beeld uit deze televisie te halen.

Kabels e.d. zijn vervangen, maar geven mij nog niet het juiste/scherpe beeld.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
 
Jemoet eens "spelen" met de instellingen van je tv.
Tv's hebben zogenaamde beeldverbeteraars, oa ruisonderdrukking, dit werkt prima bij het bekijken van beelden via de ingebouwde tuner.
Bij kijken van DVD, mediabox etc via scart maken ze echter het beeld minder scherp. Daarom kun je ze het beste uitzetten.
 
@Timvw, Ja de scartkabel is ook vervangen.
 
@Johnny54, Kan ik met UPC gebruik maken dan van de ingebouwde tuner? Alleen heb ik een DVR kit van UPC, dus mis ik mijn opneem mogelijkheid.
 
Je zou deze settingen kunnen proberen, is wel een maatje groter.
Maar vanuit deze settingen kan je dan misschien nog wat aanpassen.
https://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm
 
Sorry voor de onduidelijkheid, maar met tuner bedoelde ik de tuner voor analoge signalen (antenne), niet een eventueel aanwezige digitale tuner.
UPC digtale tv is alleen te bekijken mbv de mediabox. Hierover lopen al veel topics.

Die beeldverbeteraars kunnen het beeld van de analoge tuner verbeteren, maar hebben vaak een negatief effect op mediabox / DVD via scart.
 
@Densen, ik ga de settings eens proberen....bedankt.

Maar haal je beter beeld op alle zenders met een HD pakket, of is het beeld van de niet HD zenders hetzelfde?
 
Frappant, zie hier: https://ziggoforum.nl/posts/374583/
Daar heb ik hetzelfde probleem aangekaart en dit ook op andere Fora gemeld. En lees laatste tijd wat vaker over problemen met de Samsung.
Mijn problemen vallen vooral op in zwarte donkere beelden en oudere z/w opnames op DVD. Betreffende DVD's zijn op andere LCD schermen probleemloos af te spelen, dus aan de DVD ligt het waarschijnlijk niet.
Gaat het hier om een produktiefout? :'(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan