• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samba Transfer speed

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Vraagje aan de wat ervaren linux gebruikers.

Zit met een Samba probleem en dat is het instellen van, nu maakt Openelec(openelec.tv) na install ervan samba folders aan die ook netjes gezien worden door win7, probleem is dat het gewoon niet vooruit tebranden is, download ik van samba share dangaat het met 90MB/s maar upload is gewoon rete traag a 25a30MB/s iemand een idee hoe dat kan en eventueel hoe optelossen?
 
Devil-Strike.net zei:
Vraagje aan de wat ervaren linux gebruikers.

Zit met een Samba probleem en dat is het instellen van, nu maakt Openelec(openelec.tv) na install ervan samba folders aan die ook netjes gezien worden door win7, probleem is dat het gewoon niet vooruit tebranden is, download ik van samba share dangaat het met 90MB/s maar upload is gewoon rete traag a 25a30MB/s iemand een idee hoe dat kan en eventueel hoe optelossen?
Ik heb geen idee, maar ik vermoed dat dit eerder aan Win7 ligt dan aan Samba. Samba met XP was retesnel.
Wellicht levert deze link wat aanknopingspunten op? ( google op "Samba en Win7 performance" )
https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-GB/w7itpronetworking/thread/3347eddf-e826-409c-972d-9587ac92d9f0
 
Paar settings uitgezet volgend die website, maar speed blijft zelfde, download van samba 90MB/s upload naar samba begint met 70MB/s en binne 3sec gewoon weer 30MB/s, snap er werkelijk niets van.
 
....ook geen nuttige informatie op het Openelec gebruikersforum te vinden?
Ik kan je hier ook niet verder helpen.

[waarschijnlijk off-topic] :
Openelec? XBMC bestaat ook als complete distro. Of biedt Openelec extra mogelijkheden?

Ko
 
Maar heb probleem al gevonden, heb in smb.conf socket regel aangepast naar TCP_NODELAY SO_RCVBUF=1048576 SO_SNDBUF=1048576 en zowel up als down halen 113MB/s.

Dus probleem is hiermee opgelost.

Ik weet dat xbmx ook een ubuntu based distro bied, nadeel is van xbmc ubuntu versie dat het gewoon de live cd versie is en stukken trager is kwa boot en zo dan openelec.

Openelec maakt gewoon verschillende versie voor hardware zoals nvidia based amd fusion en intel sandy versies met kant en klare drivers(ook voor mini matrix en ab's) en zo werkend zonder tekloten om het zo maar tezeggen.

Ook een voordeel is de fastboot van openelec restart of coldboot binnen 10sec in xbmc.
 
Terug
Bovenaan