• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Salto 2 nu ook toegevoegd in Amsterdam

Berichten
1.384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Een poos geleden is op kanaal 970 Salto 1 toegevoegd in Amsterdam. Ik zag zojuist dat inmiddels op kanaal 971 nu ook Salto 2 te ontvangen is. Mooi zo!
 
fruitcake zei:
Regiozenders ok, maar deze amateurzenders zijn echte zonde van de ruimte. ::)

Wat mij betreft mogen lokale omroepen ook wel geschrapt worden zowel analoog als digitaal (nu slechts 1 beschikbaar). Beter blokjes maken waar lokale programma's worden gebracht op regionale zenders als RTV Rijnmond of AT5.
 
Waarom wel in Amsterdam regio tv en niet in Apeldoorn (of de rest van Nederlandse gemeenten)? Het vreemde is dat enkele regionale zenders (commercieel) wel overal op glasvezel worden doorgegeven, maar niet eens in hun eigen uitzendgebied! :-S Zo kun je Nijmegen1 bekijken in Deventer en Graafschap TV in Rijssen. Maar op de digitale kabel van UPC worden ze niet uitgezonden. Rare situatie. Ziggo kan het namelijk wel... Gewoon je instelcode op een plaats zetten en klaar is Kees.

Weet iemand trouwens de instelcode van Amsterdam? Ik wil die zenders ook wel eens bekijken! ;-)
 
henkjan99 zei:
Weet iemand trouwens de instelcode van Amsterdam? Ik wil die zenders ook wel eens bekijken! ;-)

105 ;)

Je kunt natuurlijk ook overwegen een verhuizing te maken naar de mooiste en meest dynamieke stad van ons land :)
 
Heb al eens in Amsterdam gewoond en vind het verschrikkelijk! Te druk, te buitenlands en teveel drugs. Nu weer terug naar de discussie! :-)
 
den Tsaar zei:
105 ;)

Je kunt natuurlijk ook overwegen een verhuizing te maken naar de mooiste en meest dynamieke stad van ons land :)

Dat heb je het zeker over Rotterdam :-) Als buitenlander moet ik dat natuurlijk concluderen.
 
henkjan99 zei:
Waarom wel in Amsterdam regio tv en niet in Apeldoorn (of de rest van Nederlandse gemeenten)?

Omdat de politiek te kort schiet en verzuimd heeft de 'Must-Carry' wet ook bij digitale tv te laten gelden...

Weet iemand trouwens de instelcode van Amsterdam? Ik wil die zenders ook wel eens bekijken! ;-)

Je kan ze ook gewoon overal ter wereld via internet kijken: https://www.salto.nl

8)
 
fruitcake zei:
Regiozenders ok, maar deze amateurzenders zijn echte zonde van de ruimte. ::)

Sja... kwestie van smaak en inzichten... Zo kan ik ook wel veel kanalen noemen die ik zonde van de ruimte vind...

Trouwens, niks mis met 'amateur' vind ik: dat is latijns voor 'liefhebber'. :P In principe iedere liefhebber van video/tv maken kan namelijk voor relatief weinig kosten uitzenden op deze kanalen. Eigenlijk een soort Youtube, maar dan gewoon op televisie en nog non-commercieel ook.


https://www.salto.nl/organisatie/programmamakers_info.asp

Voor nog geen 17 euro (!) kan je een half uur lang Prime-time op televisie uitzenden met een potentieel bereik van ongeveer 1 miljoen mensen in de regio Amsterdam.

https://www.salto.nl/organisatie/tarieven.asp

:)
 
mokum64 zei:
Een poos geleden is op kanaal 970 Salto 1 toegevoegd in Amsterdam. Ik zag zojuist dat inmiddels op kanaal 971 nu ook Salto 2 te ontvangen is. Mooi zo!

Inderdaad goeie zaak! :)

De nummering had wel iets mooier gemogen bij UPC Digital: maak er dan 971 en 972 van. (Maar nog liever zorgt UPC er eens voor dat we zelf de voorkeuze kanalen mogen indelen) :-\

Veder begrijp ik niets van de naamswijziging van deze tv kanalen... Wat was er mis met A1 en A2? (Amsterdam 1 en Amsterdam 2). Zelfs betere namen zouden zijn At1 en At2, om in lijn te komen met At5, wat tenslotte ook een SALTO kanaal is en toch ook niet 'Salto 3' ofzo genoemd wordt... ???

Tenslotte die nieuwe gekleurde kanaal logo's van Salto 1 en Salto 2 zijn behalve storend ook foeilelijk en 'cheap' vind ik. >:( Als er dan toch een logo in beeld moet: Alleen grijs doorzichtig staat 'sjiek' en is minder storend i.m.h.o.!
 
Terug
Bovenaan