• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sagem Platform Storing Commerciële Zenders

Berichten
2.994
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op de volgende zenders heb ik storing (last van een flitsend beeld) en dit is nu al 3 dagen het geval (postcode 3014):

Net 5
SBS 6
RTL 7
Jetex/ Veronica
Talpa/ Nickelodeon
TMF

Volgens de technische dienst van UPC ligt het niet aan UPC maar aan de zenders zelf.  Persoonlijk geloof ik er niets van en vermoed dat UPC met het systeem aan het klungelen is om het Nagravision platform voor maandag klaar te hebben om nieuwe STC's (Thomson) te testen.  Zoals gewoonlijk zijn Sagem gebruikers de dupe hiervan en UPC liegt te barsten.  Aangezien dat deze storing langer dan 48 uur heeft geduurd heb ik een brief naar UPC gestuurd om compensatie aan te vragen.  Als anderen hier ook last van deze storing hebben raad ik jullie aan hetzelfde te doen.  Als je compensatie wilt aanvragen stuur een brief naar:

UPC  Digital
Antwoordnummer 899
Postbus 2900WB
Capelle a/d Ijssel

Hebben anderen in het gebied van Rotterdam hier ook last van?
 
Brief naar UPC Digital gestuurd:

Betreft:  Compensatie aanvragen i.v.m. storing op UPC Digital (Sagem Platform) die langer dan 48 uur duurt

Sinds 24 augustus 2005 heb ik last van een flitsend beeld op de volgende zenders die UPC Digital via het Sagem platform aan mij doorgeeft:

SBS 6
RTL 7
Net 5
Jetex/ Veronica
Nikelodeon/ Talpa
TMF

Om te ontdekken wat de reden voor deze storing zou kunnen zijn heb ik 2 keer telefonisch contact met de technische dienst van UPC Digital opgenomen.  De technische dienst heeft beide keer geprobeerd te beweren dat deze storing niet aan UPC ligt maar aan de bovengenoemde zenders zelf.  Als klant van UPC Digital nam ik geen tevredenheid met deze verklaring van de technische dienst van UPC Digital.  Om verder te ontdekken of deze verklaring van de technische dienst op de waarheid is gebaseerd heb ik telefonisch contact met RTL Nederland en SBS Broadcasting (Nederland) opgenomen.  Beide bedrijven beweren geen problemen met het doorgeven van het signaal aan UPC te ondervinden en verklaren dat het probleem aan het UPC Digital systeem moet liggen.  Het is nu een hij zei/ zij zei toestand tussen UPC en beide zenders geworden en als klant ben ik de dupe hiervan.  Het komt hierop neer - Of UPC Digital liegt of RTL Nederland/ SBS Broadcasting.  Als klant beschouw ik het niet als mijn probleem wanneer UPC Digital problemen ondervindt met het doorgeven van mijn signaal.  Elke maand betaal ik abonnementsgeld aan UPC Digital voor een dienst die UPC Digital optimaal aan mij dient te leveren.  Op dit moment is dit echter niet het geval en als klant accepteer ik deze toestand niet.

Aangezien dat dit probleem nu langer dan 48 uur duurt ben ik genoodzaakt compensatie aan te vragen wegens het niet goed leveren van mijn UPC product, met name UPC Digital.  Ik beschouw UPC Digital in schending van de volgende clausule te zijn die in mijn Aanvulende Algemene Voorwaarden staat: 

Clausule VI, Diverse 1

“...Zoals bepaald in artikel IV.3 geldt dat indien na het verstrijken van een aaneengesloten periode van 48 uur de signaallevering niet is hersteld, de abonnee recht heeft op evenredige restitutie van het abonnementsgeld.”


Ik wacht op uw antwoord op de bovenstaande punten.

Hoogachtend,
 
Ikzelf heb dit probleem ook weleens ondervonden, alleen had ik last van een steeds schokkend beeld naar links. Na de invoering van nieuwe frequenties had ik hier geen last meer van. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de start van het "Thomson-netwerk" bij jou hetzelfde probleem veroorzaakt.
 
homeboynl zei:
Ikzelf heb dit probleem ook weleens ondervonden, alleen had ik last van een steeds schokkend beeld naar links. Na de invoering van nieuwe frequenties had ik hier geen last meer van. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de start van het "Thomson-netwerk" bij jou hetzelfde probleem veroorzaakt.

Ik heb mijn STC volledig gereset (beide < > knopjes aan de voorkant van de STC ingedrukt en de STC weer aangezet) maar het heeft geen invloed op de storing gehad.  Mijn brief is nu al onderweg naar UPC.
 
Wat toevallig, ik heb PRECIES hetzelfde (regio Rotterdam). Vooral op Talpa lijkt het beeld dan een groene kleur aan te nemen. Tijdens het flitsen herken ik ook wat paarse strepen. Het ligt dus niet aan mijn STC..
 
HP Deskjet zei:
Brief naar UPC Digital gestuurd:

Betreft:  Compensatie aanvragen i.v.m. storing op UPC Digital (Sagem Platform) die langer dan 48 uur duurt



Clausule VI, Diverse 1

“...Zoals bepaald in artikel IV.3 geldt dat indien na het verstrijken van een aaneengesloten periode van 48 uur de signaallevering niet is hersteld, de abonnee recht heeft op evenredige restitutie van het abonnementsgeld.”


Ik wacht op uw antwoord op de bovenstaande punten.

Hoogachtend,

En nu gaan ze natuurlijk lopen zeiken wat het begrip signaallevering precies moet inhouden, is een rekbaar begrip want "beeld" heb je wel. Hoop dat je succes hebt.
 
Hier in Rotterdam (gebied 3079) duurt de storing een paar seconde en daarna trekt de zender bij,zowel door die gare Sagemboxen komen,die lopem op hun laatste benen ;)
 
Hier heb ik het zelfde probleem (3068) maar dit is zeker niet de eerste keer. We hebben hier nu al iets van 2 jaar upc digital en de flitsen tussen zwart wit en kleur blijven maar terug komen. Eens per maand hebben we wel een dagje waarop we gewoon maar beter via de goeie ouwe analoog kunnen kijken. Het zijn ook steeds dezelfde kanalen waar we het op hebben.

Vandaag is trouwens mijn nieuwe sagembox bezorgd en die heeft ook precies hetzelfde. Oftewel... Sagem is kut. Het is trouwens ook erg bizar dat de OSD meedoet met het knipperen van het beeld. En volgens mij hebben rtl en sbs daar ook helemaal niets mee te maken.
 
Paashaas zei:
Hier heb ik het zelfde probleem (3068) maar dit is zeker niet de eerste keer. We hebben hier nu al iets van 2 jaar upc digital en de flitsen tussen zwart wit en kleur blijven maar terug komen. Eens per maand hebben we wel een dagje waarop we gewoon maar beter via de goeie ouwe analoog kunnen kijken. Het zijn ook steeds dezelfde kanalen waar we het op hebben.

Vandaag is trouwens mijn nieuwe sagembox bezorgd en die heeft ook precies hetzelfde. Oftewel... Sagem is kut. Het is trouwens ook erg bizar dat de OSD meedoet met het knipperen van het beeld. En volgens mij hebben rtl en sbs daar ook helemaal niets mee te maken.

Jammer dat je een nieuwe Sagem hebt gekregen.  Je zou denken dat UPC zou stoppen met het uitdelen van die oude achterhaalde dozen, zo te zien is dat niet het geval.  En nu nog 2 maanden op een nieuwe Thomsom wachten waarschijnlijk.
 
Het is eigenlijk heel logisch, als je vanuit rotterdam belt naar 09001580, en dan kiest voor dtv dan word je doorverbonden met mediakabel. Die gaan je natuurlijk geen Thomson geven want die hebben ze niet. Qua beeld en geluid heb ik dus ook helemaal geen verbetering ofzo.

Er is toch wel een pluspuntje, omdat ik een nieuwe smartcard heb gehad zit ik nu weer in de proefperiode waarin ik alle netten kan ontvangen. Maarja, die thomson mag nu wel komen hoor....
 
Terug
Bovenaan