• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

's nachts geen signaal (Internet en TV)

P

Patvs

Ik heb de afgelopen maand 4x gehad dat ik 'na middernacht voor een paar uur geen signaal heb. Zowel internet (Chello Classic), Digitale TV als Analoge TV valt uit. (TV aandoen met analoog signaal geeft alleen maar sneeuw)

Ik heb UPC erover gebeld en gemaild, maar overdag werkt alles gewoon, dus zij kwamen met reactie dat ze geen storing konden vinden en dat ik contact met de helpdesk moet opnemen op het moment dat de storing zich voordoet.

Die helpdesk is dus altijd gesloten als de storingen zich voordoen.

Heeft iemand hier zelfde soort probleem wel eens meegemaakt?
 
De helpdesk kan echt wel zien of jouw modem of mediabox offline is geweest :S
Dat ze geen storing zien is dan wel heel vreemd.
Als je belt vraag ook gelijk hoe het met de history is van je modem.
Dan kijken ze pas of er uitval is geweest, anders kijken ze alleen naar het huidige signaal.
(sommige medewerkers van upc moet je idd alles voorkauwen).
Sterkte...
 
Dit probleem heb ik de afgelopen maand ook gehad [3014 Rotterdam Centrum]. Rondom 10uur 's avonds vallen alle diensten bij mij volledig uit [DTV, Internet & VoIP]. Tijdens de storing heeft mijn modem geen downstream. Dit gebeurt bij mij 3 tot 4 keer per week en de storing duurt altijd +/- 2 uur [internet & VoIP]. Na een minuut of 30 begint mijn DTV weer redelijk te werken maar de kwaliteit van het signaal blijft wel lager dan wat het hoort te zijn[schommelt constant tussen de 0% en 100% ipv mijn constant 70%] en mijn analogue TV signaal is niet optimaal tijdens de storing.

Ik kan altijd zien wanneer de storing begint omdat mijn DTV op dat moment heel veel last van storing heeft [blokjes, signaalverlies meldingen, wegvallen van het geluid, geen IP connectiviteit]. UPC heeft nu tot 2x toe een monteur op mij af gestuurd maar zij hebben niets kunnen constateren. Gisteren heeft de HD eindelijk kunnen constateren dat er te veel ruis op de kabel zit [tussen de WCD & de wijkkast]. Op de 14de komt een 3de monteur langs om de boel grondig te onderzoeken. De andere 2 monteurs hebben kunnen bevestigen dat er niets aan de hand is met mijn bekabeling binnenshuis.
 
Ik denk dat het verstandig is in zo'n geval om ook eens met de buren te overleggen. Een vreemd probleem is het zeker en natyyrlijk moeilijk te vangen. De volgende vragen komen bij mij bovendrijven:

- Als het signaal wegvalt, gebeurt dat dan in 1 keer of geleidelijk?
- Als jij er last van hebt, hebben de buren er dan ook last van?
- Indien ja: hoeveel buren hebben er last van?
- Indien veel: hoe is het een paar straten verderop?

@HP Deskjet: Je geeft ook aan dat het analoge signaal niet volledig wegvalt, ik ben benieuwd hoe de storing zich aan jouw adres zich uit...

@PatVS: Valt in jouw geval het signaal volledig weg of net als HP gedeeltelijk? Ook hier geldt het bovenste rijtje vragen :)

Als je geen contact hebt met de buren dan is dit hét aangewezen moment om es een bakkie koffie te gaan drinken, alhoewel dat in het geval van Pat VS wat lastig wordt, na middernacht ;)

Hebben je buren er geen last van? Sluit dan es alleen een tv aan, direct op de hoofdaansluiting. Zo sluit je uit dat een van de kabels/apparaten bij je thuis het probleem veroorzaken.

Reden? Als het bij jou 's avonds thuis lekker warm is (bij mij wel het geval!) en de apparatuur wordt ook warm als het een avondje aanstaat, dan zet materiaal uit. Het kan voorkomen dat er zich daardoor ergens sluiting voordoet. Of dat nu een radio / tv / modem / mediabox / video / dvd / weetikveelwat is, dat maakt niet uit, het kan ook een kabel of een rotte of verkeerd gemonteerde connector zijn die het veroorzaakt. Bij sluiting in een kabel/apparaat kan de kern aan massa komen te liggen wat als gevolg heeft dat het signal verzwakt of zelfs compleet wegvalt.

Laat maar weten of het iets uitgemaakt heeft,
- als je buren er geen last van hebben: waarschijnlijk wel
- als je buren er wel last van hebben: waarschijnlijk niet :)

Ben ook benieuwd wat de monteur in jouw geval als antwoord zal geven.
 
Patvs zei:
Ik heb de afgelopen maand 4x gehad dat ik 'na middernacht voor een paar uur geen signaal heb. Zowel internet (Chello Classic), Digitale TV als Analoge TV valt uit. (TV aandoen met analoog signaal geeft alleen maar sneeuw)

Ik heb UPC erover gebeld en gemaild, maar overdag werkt alles gewoon, dus zij kwamen met reactie dat ze geen storing konden vinden en dat ik contact met de helpdesk moet opnemen op het moment dat de storing zich voordoet.

Die helpdesk is dus altijd gesloten als de storingen zich voordoen.

Heeft iemand hier zelfde soort probleem wel eens meegemaakt?

Het kan misschien weleens onderhoud aan het netwerk zijn!!!

Ik ben blij dat dit onderhoud meestal 's nacht gebeurd en niet overdag, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
De één leeft overdag, de andere 's nachts... Als er onderhoud gepleegd dan is dat alleen maar goed natuurlijk, ervanuit gaande dat er dan verbeteringen aan het netwerk worden gemaakt.

En ja...dan moet je kiezen: overdag, primetime, 's nachts... Waarschijnlijk zijn de meeste mensen 's nachts niet wakker :)
 
Bij mij bleek het om een blokstoring te gaan. Afgelopen maandag is UPC bezig geweest alles in de wijk op te lossen. Maandag avond/ dinsdag ochtend heeft de hele buurt geen internet verbinding gehad omdat UPC bezig met het oplossen van de storing was. Nu lijkt alles weer te draaien maar ik ben benieuwd om te zien hoe lang het zo blijft. Ik hoop dat alles volledig opgelost is. i.i.g..
 
Terug
Bovenaan