• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ruis in een van mijn luidsprekers door coaxkabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ronald68
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ronald68

Sinds enige tijd heb ik op een van mijn speakers een soort ruis. Ik heb in mijn huis 3 radio's aangesloten op de kabel. 2 daarvan geven een helder geluid. echter in een daarvan hoor ik in een van mijn speakers, als ik geen geluidsbron aanzet een irritante ruis. Ik ben al nagegaan of dit in speaker, of in mijn versterker zit, dit uitgesloten omdat, ik wanneer ik de apparatuur verwisseld door andere dit probleem blijft houden.

Echter wanneer ik de coaxkabel uit mijn receiver haal, heb ik geen last hiervan. Ik heb de coax vervangen door een andere maar probleem blijft bestaan.

Wie heeft, hiet ook last van( gehad), en weet hier een oplossing op.

Met vriendelijke groet,
ronald
 
ruis

Gebruik je een huisversterker?

Zitten de drie ontvangers op verschillende uitgangen van deze versterker?

Wat gebeurd er als je de ruisende ontvanger direct op de wandcontactdoos aansluit?
 
Beste Ruis, ik gebruik geen huisversterker, de aansluitingen worden gesplit van de hoofdaansluiting. Het maakt niet uit of ik de coaxkabel direct in de wandcontactdoos doet, hij blijft een ruis geven in mijn luidsprekerbox.

Mijn Hifi instalatie en TV staat vrij dicht bij de wandcontactdoos, hierbij staat ook mijn casema kastje en telefoon. Kan het zijn dat het casemakastje of de telefoon deze storing veroorzaakt?
 
Klinkt als of je last hebt van een aardlus, dat kan gebeuren als een stroom of coax kabel een luidspreker kabel kruist.
Wat je kan doen is bij je aansluitingen kijken of er geen kabels zijn die of elkaar kruizen of te dicht bij elkaar liggen.
 
Of een aardlus door een foutief of niet correct aangesloten kabel ergens in het traject.

Wat voor coaxkabel en connectors gebruik je? Heb je die storing ook als je dezelfde versterker met een andere coaxkabel op een aansluiting aansluit?
 
ik gebruik een gewone coaxkabel met plastieke connectors. wanneer ik de versterker op mijn werkkamer zet en aansluit op een andere coaxkabel heb ik geen ruis. Ik zal het advies HB opvolgen en proberen de kabels iets van elkaar afzetten. Echter is het wel een plek waar bijna al mijn electronische apparatuur bij elkaar staan, dus telefoon, tv dvd hifi apparatuur etc.
 
ik gebruik een gewone coaxkabel met plastieke connectors. wanneer ik de versterker op mijn werkkamer zet en aansluit op een andere coaxkabel heb ik geen ruis. Ik zal het advies HB opvolgen en proberen de kabels iets van elkaar afzetten. Echter is het wel een plek waar bijna al mijn electronische apparatuur bij elkaar staan, dus telefoon, tv dvd hifi apparatuur etc.

Telefoon? Toevallig een Dect? Als dat zo is verplaats die maar eens zal niet de eerste keer zijn dat dat de bron van de storing is.
 
het is inderdaad een dect, maar deze staat al jaren op dezelfde plek en heb hier voorheen geen last van gehad, maar ik zal je tip uitproberen
 
Ik heb net naar de Ziggo helpdesk opgebeld, en mijn probleem voorgelegd. Hun antwoord was dat ik een " dubbel afgeschermde kabel moet aanschaffen" heeft iemand hier ervaring mee of is dit onzin.
 
nee is geen onzin, dubbel afgeschermde coax12 in jouw geval. dus naar de speciaal zaak en een aantal meters kopen, + metalen connectoren.

succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan