• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ruis en strepen op tv beeld bij telefoneren en/of internet gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Amritj

Goededag,

Bij telefoneren of internet gebruik verschijnen dikke strepen ruis op mijn televisie beeld. Heeft iemand een vermoeden waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen?
Ik heb reeds een nieuwe modem, kan dit liggen aan de kabel die van de straat het huis in komt? Deze kabel van de straat is wel heel erg smal is en het huis ruim honderd jaar oud is, dus mogelijk geen goede bekabeling van de straat?

Alvast bedankt!
 
Kijk je analoog naar TV of heb je een digitale decoder in gebruik ?
 
Ik kijk analoog naar tv, zou een digitale decoder helpen denk je?
 
Ik kijk analoog naar tv, zou een digitale decoder helpen denk je?

De vraag stelde ik zodat ik je bericht even naar het juiste forumdeel kan verplaatsen, ik zal het zo in het analoge-tv deel neerzetten. (inmiddels uitgevoerd)

Maar als je strepen en storing in beeld krijgt, is er toch iets aan de hand met je signaal. Als je dan een digitale decoder zou aansluiten krijg je daar vermoedelijk ook problemen, alleen ziet de storing er anders uit. Dus voordat je dit eventueel doet, moet je zeker weten dat je kabelsignaal goed is.

Als je op de TV effecten ziet als je gaat bellen (mobiel of via een draadloze telefoon) dan is er grote kans dat de bekabeling in je huis niet goed is. Dus de coax kabels die vanaf het Ziggo-aansluitpunt naar je TV lopen. Als de afscherming daarvan niet goed is zullen signalen 'van buiten' je kabelsignaal kunnen verstoren. In theorie kan dat ook gebeuren op de kabel van Ziggo die je huis in komt, maar de kans dat het daar mis gaat is niet heel groot.

Je kunt dat meestal zelf goed testen door je TV via een nieuwe en goede kant-en-klare coax kabel die zo kort mogelijk is aan te sluiten rechtstreeks op de aansluitdoos van Ziggo die je huis inkomt. (dus je internet modem tijdelijk even losnemen) Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot en met deze doos. Zet je TV voor die test desnoods even vlak bij die aansluitdoos, ook als die in de meterkast of elders in huis zit.
Is het signaal daar nog niet goed, dan kun je Ziggo vragen om een monteur langs te sturen omdat het probleem dan buiten jouw installatie zit. Wanneer het beeld wel goed is op dat punt, dan moet je het probleem in je huis-installatie zoeken. Je kunt dan deel-voor-deel je eigen bekabeling weer aansluiten en steeds je TV met nieuwe kabeltje na zo'n deel even aansluiten om te zien waar het signaal dan slecht wordt. Dan weet je vrij snel waar het mis gaat. Vaak komt dit doordat de afscherming (mantel) van de coax kabel niet goed is, slecht contact maakt, of door plastic pluggen in plaats van stekkers met een metalen afscherming/deksel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan