• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RTL zenders nog steeds in erbarmelijke kwaliteit.

Berichten
3.460
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
  2. Satelliet TV
  3. Ziggo
Ik keek vanmiddag hier naar RTL HD en die zijn volledig zwart hier in riant gebied. Terwijl andere toch aangeven beeld te hebben.

Als ik op dit moment naar RTL4/5/7/8 kijk (dus niet de HD versie) schommelt het bitrate tussen 2-3 Mbit dus niet de gebruikelijke 8 Mbit.

Conclusie.. het signaal komt waarschijnlijk van satelliet af ipv glas
 
Heb jij de andere hd zenders wel? Ik heb namelijk helemaal geen hd meer. Ben hier al een apart topic over begonnen. Even vragen om mijn nieuwsgierigheid tevreden te stellen.
 
Ook vandaag zijn de RTL kanalen (SD) nog steeds met laag bitrate te zien hier in regio 50142. Enig idee wanneer wij de 8 Mbit glas aanvoer weer terug krijgen? Ik vind dit echt niet om aan te zien.
 
vlgs mij ben je de enige hier met een goed kijk gevoel de anderen zien het niet eens! Anders gezegd weinig reacties op jouw observaties!
 
Naast de kijk ervaring waar je het verschil duidelijk kunt waarnemen kun je het ook meten. de resolutie is 704x576 en het bitrate schommelt tussen 2-3 mbit.

Uiteraard werkt upc met verschillende headends (regio's) dus het hoeft niet overal zo te zijn. NED123 zitten nog wel gewoon op de 8 Mbit hier bij 720x576
 
Terug
Bovenaan